Järgmine Lamborghini HPEV-supersportauto saab hübriidsüsteemi ja topeltturboga V8-mootori
Teine supersportauto suure jõudlusega elektrifitseeritud sõidukite (HPEV ehk High Performance Electrified Vehicle) valikus saab uue mootori, mis suudab minutis teha kuni 10 000 pööret.
Lamborghini 634 – koodnimetus Huracáni järeltulijale, mis liitub suure jõudlusega elektrifitseeritud sõidukite (HPEV ehk High Performance Electrified Vehicle) valikuga – varustatakse topeltturboga V8-mootoriga, millele lisanduvad kolme elektrimootoriga hübriidsüsteem ja hiljuti Lamborghini Revueltol debüteerinud kaheksakäiguline topeltsiduriga käigukast. Viimane optimeeritakse vastavalt uue mudeli võimsusele, mis ületab 900 hj.
Uus mootor konstrueeriti Sant’Agata Bologneses täiesti tühjalt lehelt eesmärgiga pakkuda suutlikkust ja sõiduemotsioone, mis ületaksid praeguse Huracáni valiku omi. Topeltturboga V8 ühendab sujuvalt pöördeid koguvate Lamborghini V10-mootorite omadused uue põlvkonna turboülelaadimisega mootorite suure võimsuse ja tohutu pöördemomendiga.
Topeltturboga V8 töömaht on 4,0 liitrit ning see arendab uskumatut erivõimsust – 200 hobujõudu liitrile. Sisepõlemismootori tippvõimsus 800 hj saavutatakse vahemikus 9000 kuni 9750 p/min. Mootor suudab maksimaalselt teha 10 000 p/min, mis tavaliselt on jõukohane üksnes täisverelistele võidusõidumootoritele ning teeb uue V8 ainulaadseks maanteekasutuse tarvis mõeldud supersportautode seas. Jõuallikas on ainulaadne ka pöördemomendi poolest. 730 Nm on saadaval vahemikus 4000 kuni 7000 p/min ja selle meeliülendav kasv meenutab taas võidusõidumootoreid – kõike tänu elektrimootori ja sisepõlemismootori täiuslikule integreerimisele. Sisepõlemismootorit abistavad veel kaks esisillal paiknevat elektrimootorit.
Uue V8 jaoks konstrueeritud tagumine hübriidsüsteem paikneb sisepõlemismootori ja topeltsiduriga käigukasti vahel ning sisaldab inverterit ja aksiaalvoo-elektrimootorit. Mootor suudab arendada suurt võimsust ja pöördemomenti, saavutades maksimaalselt 300 Nm ja 110 kW 3500 p/min juures, agregaat ise on aga kompaktsete mõõtmetega ja kerge.
Teine projekteerimisprotsessi kriitiline osa oli tulevase mootori heli defineerimine, andmaks uuele jõuallikale ainulaadset iseloomu ning pakkumaks juhile võrratut sõiduelamust. Uue V8 hääl valjeneb pöörete tõustes, kuni saavutab maksimumpöörete läheduses tipu nii sageduse kui ka valjuse osas. See heli koos 180-kraadise vändakaelte nurgaga väntvõllilt auto kerele kanduva vibratsiooniga moodustab kõikehõlmava meelelise kogemuse.
Lamborghini 634 esitlus on kavandatud 2024. aastasse ning on järjekordne verstapost programmis „Direzione Cor Tauri“, mis juhib Lamborghinit valikut järkjärgulise elektrifitseerimise suunas. See algas 2023. aastal Revuelto esitlemisega ning jätkus Urus SE väljatoomisega aprillis 2024.