Kõige täiuslikum Bentley veermik
- Continental GT Speed Coupe ja Convertible demonstreerivad ennenägematut dünaamilise suutlikkuse ja luksusliku sõidumugavuse kombinatsiooni
- Kõrgetehnoloogilises veermikus pruugitakse nelja uudset tehnoloogiat
- Uued 440-millimeetrise läbimõõduga pidurid on suuremad kui ühelgi teisel autol maailmas
- Suurepärane vastupidavus ülekuumenemisele: kümnel järjestikusel pidurdusel kiiruselt 129 km/h pikenes pidurdusmaa vaid 1,1 meetri võrra 61,1 meetrini
- Selektiivne elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem tagab juhile vabaduse
- Nelikroolimine ja elektrooniline tagadiferentsiaal parandavad sõiduki manööverdusvõimet ja stabiilsust
- Tippkiirus 335 km/h, 0–100 km/h 3,6 sekundiga
Uued Continental GT Speed Coupe ja Convertible esindavad kiirete Gran Turismo autode absoluutset tippu ning on samal ajal kõige dünaamilisemad tänavasõiduautod, mida Bentley kunagi on valmistanud, tegemata seejuures järeleandmisi mugavuse ja luksuse vallas. Nelja veermikutehnoloogia kombinatsioon annab Continental GT Speedile täiesti uuel tasemel manööverdusvõime, suutlikkuse ja sõidumugavuse.
Adaptiivvedrustus Bentley Dynamic Ride ja kolmekambriline aktiivne õhkvedrustus koos adaptiivamortisaatoritega mängivad võtmerolli auto tasakaalustatuses ning loovad sõiduomadustele muljetavaldava vundamendi. Lisavarustusena pakutavad uue konstruktsiooniga süsinikkeraamilised pidurid, reguleeritav elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem, nelikroolimine ja elektrooniline piiratud libisemisega diferentsiaal parendavad manööverdusvõimet ja suutlikkust veelgi.
Uusi süsteeme kätkev Continental GT Speed järgib aga siiski Bentley filosoofiat, mille kohaselt sõiduk peab tunduma edumeelne ja turvaline, aga olema ikkagi dünaamiline. Selle filosoofia realiseerimiseks on sõidurežiimides BENTLEY ja COMFORT esi- ja tagarataste vaheline haardumine tasakaalustatud, kuna SPORT-režiim on kalibreeritud nii, et rohkem veojõudu suunatakse tagaratastele.
Maailma suurimad pidurid
Uued süsinikkeraamilised pidurid saavad esiratastele 440-millimeetrise läbimõõduga kettad ja kümne kolviga pidurisadulad. Need on mitte ainult suurimad pidurid, mida kunagi on Bentley sõidukitele paigaldatud, vaid ka maailma suurimad pidurid üldse. Süsinikkeraamiliste piduriketaste uusim põlvkond on spetsiaalse koostisega, et tagada klassi parim pidurdussuutlikkus, nende keskkonnamõju vähendavad vasevabad piduriklotsid.
Uus keraamiline pidurisüsteem säästab malmist piduriketastega võrreldes 33 kg massi ning mis kõige tähtsam – tegu on vedrustamata massi vähenemisega, tänu millele väheneb inerts ja sõiduki juhitavus muutub tundlikumaks.
Keraamilisi pidureid on põhjalikult katsetatud kõikjal üle maailma, sealhulgas Nürburgringi Nordschleifel, kus need näitasid Bentley jaoks enneolematul tasemel pidurdussuutlikkust. Keraamiliste pidurite objektiivsed katsetused kinnitasid nende erakordset vastupidavust ülekuumenemisele – pärast kümmet järjekordset pidurdust kiiruselt 129 km/h pikenes pidurdusteekond vaid 1,1 meetri võrra, olles kõigest 61,1 meetrit.
Elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem
Elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESC) võimaldab juhil nautida veelgi enam vabadustunnet, enne kui GT Speedi juhiabisüsteemid sekkuvad võimalike anomaaliate kõrvaldamiseks. Sisselülitatud ESC korral pakub auto julgustavat stabiilsust ebatasasel pinnasel, suure külgkalde korral või äärmuslikes ilmaoludes. Dynamic-režiimi lülitatud ESC annab vabadust juurde, võimaldades kogenud juhil oma äranägemist mööda valida kurviläbimise viisi.
Väljalülitatud ESC korral tulevad esile GT Speedi mehaaniline haarduvus ja loomupärane tasakaalustatus, mis teevad võimalikuks varem ainult Bentley võistlusautodel nähtud sõidukogemuse. Nelikroolimine ja eLSD võimaldavad ringrajal täpset kurvidesse sissekeeramist, edasi aga saab juht rooli ja gaasi abil autot balansseerides juhitava külglibisemisega kurvi läbida.
Nelikroolimine
Uus elektrooniline nelikroolimine tugevdab Speedi dünaamilist iseloomu kõigis sõidurežiimides. Kuid see on eriti tuntav sõidurežiimis SPORT, kus neljarattaroolimine on ühendatud Bentley Dynamic Ride’i ja elektrooniliselt juhitava diferentsiaaliga, mis tagab kõigist Bentley tänavasõiduautodest parema manööverdusvõime. Tagarattaid pööratakse kuni 4 kraadi võrra.
Väikestel ja keskmistel kiirustel pööratakse GT Speedi tagarattaid esiratastele vastupidises suunas, mis aitab kiirelt suunda muuta ning tugevdab selgelt vilka liikumise tunnet. Rool reageerib teravamalt ja kiiremini ning ühtlasi kasvatab samavõrra tugevam tagasiside juhi enesekindlust. Suurematel kiirustel pööratakse tagarattaid stabiilsuse parandamiseks esiratastega samas suunas. GT Speedil on süsteem märksa aktiivsem kui Flying Spuril, kus selle põhiülesanne on pöörderaadiuse vähendamine ja sõidustabiilsuse kasvatamine suurtel kiirustel.
Elektrooniline piiratud libisemisega diferentsiaal
Esimest korda Bentley autodel võetakse uusima põlvkonna Continental GT Speedil kasutusele elektrooniline piiratud libisemisega diferentsiaal (eLSD).
Elektrooniline tagadiferentsiaal on seadistatud koos haardumiskontrolli süsteemi ja veermiku aktiivsüsteemidega ning pakub kasvanud külgkiirendusvõimekust, paranenud pikistabiilsust ja täpsemat reaktsiooni gaasipedaalile, samuti tagab see parema haardumise halva kattega teel.
Kõigis sõidurežiimides pakub see paremat haardumist ja juhile enesekindluse kõrgemat taset ning muudab sõiduki suurtel kiirustel tuntavalt stabiilsemaks. SPORT-režiimis on eLSD häälestatud gaasipedaali vajutamisele ja vabastamisele järgneva reaktsiooni tasakaalustamisele, rooli vahetumale tagasisidele ja paremale pikisuunalisele suutlikkusele. Kõike kokku võttes tähendab see, et Continental GT Speed on nüüd paremini seadistatav ja rohkem juhi vajadustele fokuseeritud kui kunagi varem, tegemata seejuures järeleandmisi mugavuse või stabiilsuse osas.
Uute süsteemide pakutav kasvanud kurvisõiduvõimekus ja parem haardumine võimaldavad juhil väljuda igast kurvist kõrgemal täpsuse ja enesekindluse tasemel. Samuti on sõiduk võimeline hetkel saadaoleva haardumise juures saavutama maksimaalse suutlikkuse, pakkumaks kurvist väljumisel rabavat kiirendust ja teelpüsivust.
Veojõu jaotus võib valitud sõidurežiimist sõltuvalt jõuülekande piires muutuda. Režiimides COMFORT ja BENTLEY võib süsteem suunata kuni 36% pöördemomendist esisillale, et auto liiguks kindlalt ja sundimatult. Süsteem suudab ka ülejuhitavust tõrjuda, suunates kuni 400 Nm momenti esiratastele.
Sport-režiimis ei lase süsteem esisillale rohkem kui 28% saadaolevast momendist, suunates suurema osa veojõust tagasillale ja tagades dünaamilisema sõidutunde. Ka ülejuhitavuse tõrjumine toimub hoopis teisiti, kuna BENTLEY-režiimiga võrreldes suunatakse esisillale vaid umbes kümnendik veojõudu, et tagada ehedamat sõidutunnet.