Lamborghini Arena: esimene ajalooline üritus, kus kõik oli pühendatud Automobili Lamborghinile
Oma kirge Lamborghini margi vastu sai välja elada Imola ringrajal lausa kahe päeva vältel.
2024. aasta 6. ja 7. aprill lähevad Automobili Lamborghini ajalukku. Nendel päevadel toimus Imola ringrajal esimene Lamborghini Arena – Sant’Agata Bolognese supersportautotootjale pühendatud festival. See tõi kogu Automobili Lamborghini maailma samal ajal samasse kohta kokku, avaldades austust margi kirele ja edule ning meenutades mineviku ja oleviku tähtsündmusi, seejuures ikka tulevikku silmas pidades. Kahepäevase ürituse jooksul pakuti külastajaile võimalust vahetult tutvuda autotootja uuendustega ning teha ringrajal nii virtuaalseid kui ka füüsilisi proovisõite paljude mudelitega. Samuti oli ringraja boksialale üles seatud stendidel võimalik teha tutvust mitmete Lamborghini partneritega.
Üle 6000 osaleja ja 380 auto – need on vaid mõned arvud festivalilt, mis oli avatud klientidele, huvilistele, margi entusiastidele ja töötajatele, kes soovisid saada vahetut Lamborghini kogemust.
Stephan Winkelmann, Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht: „Lamborghini Arena oli selle armastuse ja kire pidupäev, mida inimesed tunnevad meie margi suhtes. Oleme väga uhked, et korraldasime sellise ainulaadse ürituse meie ettevõttele nii erilisel ajal – eelmisel aastal tähistasime ju 60. aastapäeva ning 2024 on kogu valiku hübridiseerimise aasta. Tahame meile nii olulisi hetki jagada ka huvilistega ning eesmärk on tuua ühte kohta kokku kogu Lamborghini kogukond – üritusele, mis on tõepoolest avatud igaühele, alates klientidest ja entusiastidest kuni meie töötajateni. Need kaks päeva olid täielikult pühendatud Lamborghini stiilile, mille üle me suurt uhkust tunneme.“
Elustiiliküla: kõik Lamborghiniga seotu ühes kohas
Lamborghini Arena oli tulvil kogu firmat, kõiki selle osi hõlmanud ettevõtmistest, mis tõstsid esile pühendumust uuendustele ja täiuslikkusele. Nende traditsioonide vaimus on Sant’Agata Bolognese ettevõtet alati seostatud kaasaegse disainiga ning loomulikult ei saanud ka festival läbi ilma Lamborghini Centro Stilele pühendatud alata. Külastajad võisid seal imetleda algupäraseid visandeid, mille alusel said teoks mitmed uuemad mudelid ning näha disainereid töös, loomas tüüpilisi Lamborghini jooni ja nurgelisi vorme otse puhtale valgele paberile. Automobili Lamborghini muuseum pani külaliste alale välja ka valiku kunstiteoseid disaini teemadel. Need telliti 2023. aastal kunstnikelt üle kogu maailma ning kehastavad margi 60. aastapäeva ära märkides selle vaimu ja adrenaliini.
Lamborghini Accessori Originali lahutas koos Akrapovičiga oma stendil külastajate meelt auto väljalaskesüsteemi paigaldamise demonstratsiooniga, samuti andis see võimaluse kuulda Lamborghini autode äratuntavat heli. Automobili Lamborghini teadus- ja arendusosakond pakkus samuti eksklusiivseid kogemusi oma garaažiringkäikudega, kus huvilised said tehnikute kaasabil süüvida autode tehnilistesse üksikasjadesse, samuti uurida lähemalt Super Trofeo programmi uusi ja olulisi lahendusi. Loomulikult olid ürituse tähtedeks autod ja tähtsündmuseks 352 Lamborghini osalusel pühapäeval Imola ringrajal toimunud paraad – see oli kogu margi ajaloos üks ulatuslikumaid ja mõjuvamaid.
Koos Automobili Lamborghiniga pakkusid ka autotootja paljud partnerid üritusi kõikvõimaliku vanuse ja vajadustega külastajatele. Laste alal pakuti neile koos Legoga loodud interaktiivseid kogemusi ning võimalust „minna rajale“ – Lamborghini ja Ducati lasterajale. Täiskasvanutele mõeldud tegevuste hulgas olid ka Ducati Desert X-i ja Multistrada proovisõidud Imola tänavatel. Lamborghini partneritest pakkus Tod’s võimalust oma osavate käsitöömeistrite abiga isikupärastada legendaarseid Gommino mokassiine, mis töötati välja koos Automobili Lamborghiniga ja mida ametlikult esitleti jaanuaris. Pirelli osales oma stendiga, kus oli välja pandud valik Lamborghini Uruse jaoks mõeldud tooteid, samuti oli kohal spetsialist, kes pakkus infot ja nõuandeid rehvide kohta. O2H tõi raja äärde kaks sügavkülmakambrit temperatuuriga kuni -140 °C, mida soovijad said omal nahal proovida. Külaliste ala atmosfääri rikastas Culti Milano poolt spetsiaalselt Automobili Lamborghinile loodud meeleolulõhn. Lavazza pakkus oma kohviga kvaliteethetki lõõgastumiseks ja enda värskendamiseks, kuna MR Collection eksponeeris legendaarsete autode 1:8 mastaabis mudeleid. Stendiga oli kohal ka Gillette Labs, kes näitas seal oma tooteid ja jagas külalistele reklaamkingitusi. Lisaks sai osaleda päeva vaimus interaktiivsel võistlusel, kus tuli raadiojuhitav veokimudel parkida kahe Lamborghini mudelauto vahele. Edukamatele jagati mõistagi ka auhindu.
Revuelto Ad Personam per Lamborghini Arena: isikupärastamisprogrammi kõrgeim vorm
Pärast esimest rajal veedetud päeva toimus 6. aprillil Bologna Fiere näituseväljakul õhtune pidu Lamborghini stiilis, kus muusika eest hoolitses elektroonikabänd Planet Funk. Õhtuse programmi käigus esitleti ka üht sümboolset autot, mis lisaks ürituse äramärkimisele tõi tähelepanu keskmesse Automobili Lamborghini isikupärastamisprogrammi. Selle auto nimi itaalia keeles on Revuelto Ad Personam per Lamborghini Arena. See ainulaadne sõiduk paistab silma oma välimuse ja erilise interjööriga ning loodi Lamborghini eksklusiivses Ad Personam osakonnas, mis hiljuti avas oma uue stuudio Sant’Agata Bolognese peatehases. Välimuses hakkavad silma kontrasttoonid koos uute süsinikkiust elementidega, luues pilkupüüdva visuaalse efekti. Kere on värvitud halliks (värvitoon Grigio Hati) ja detailid roheliseks (Verde Scandal), viimased tõstavad esile auto alaserva, katust, peeglikorpusi ja tagadifuusori ümbrust. Kõike seda täiendab pidurisadulate heleroheline toon (Verde Chiaro). Itaalia lipu värvides roheline, valge ja punane triip kaunistavad seadistatava tagatiiva alumist külge. Auto esiluuki ilmestavad kaks musta (Nero Noctis) võidusõidutriipu, mis toovad esile V12-mootoriga supersportauto iseloomu. Ad Personamil oli Lamborghini Arenal samuti oma stend. Virtuaalreaalsust kasutades said kliendid nautida kõikehõlmavat kogemust, justkui asuksid nad otse Ad Personami stuudios Sant’Agata Bologneses.
Super Trofeo Imola ringrajal koos Squadra Corsega
Lamborghini Arena käigus toimusid Imolas ka Lamborghini Super Trofeo Euroopa sarja 16. hooaja ametlikud testsõidud. Rajale sööstis üle 30 Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 võistlusauto Euroopa kõigist nurkadest. Sõitjad ja nende tiimid said proovida sama rada, kus maineka FIA WEC-sarja nädalavahetuse raames peetakse 20.–21. aprillil ka hooaja avaetapp. 2009. aastast peetav Lamborghini Super Trofeo on kujunenud üheks menukamaks ja konkurentsitihedamaks rahvusvaheliseks ühemargisarjaks, seda korraldab ja viib läbi Lamborghini Squadra Corse. Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 on samanimelise tänavasõiduauto edasiarendus, mida viib edasi 5,2-liitrine vabalt hingav V10-mootor võimsusega 620 hobujõudu. Imola asfalti proovima pääsesid ka hüperautod Essenza SCV12. Kõige eksklusiivsema Lamborghini omanike klubi oli kõigi tähelepanu keskmes nelja rajal tehtud ringi jooksul. Margi fännidele andis see ainukordse võimaluse näha ja kuulda ligi 40 autot, millel jõuallikaks Lamborghini Squadra Corse loodud 830-hobujõuline V12.
Enam kui lihtsalt mootorid – padel Lamborghini Arenal tänu partnerlusele Babolat’ga
Üks värskemaid Imolas esitletud arenguid oli teadaanne Lamborghini partnerlusest Babolat’ga – Prantsusmaal tegutseva sporditarvete tootjaga, kes valmistab varustust tennise, padeli, sulgpalli ja squashi tarvis. Reketi BL001 esimest prototüüpi esitlesid laupäeval Stephan Winkelmann, Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht ning Éric Babolat, Babolat’ tegevjuht. Tegu on äärmiselt eksklusiivse reketiga, mida valmistatakse vaid 50 tükki. Külastajatel oli ka harukordne võimalus jälgida padeliväljakul näidismatši profimängijate Juan Lebrón Chincoa ja Miguel Semmleri osalusel. BL001 tehniline kontseptsioon ja konstruktsioon sündisid Babolat’ ja Automobili Lamborghini tiheda koostöö käigus ligi kuue kuu jooksul. BL001 valmistatakse täielikult käsitööna erakordselt täpse protsessiga, reketit katsetasid Prantsuse firma spetsialistid nii väljakul kui ka laboris. Reketi konstrueerimisel kasutati samu töövahendeid, protsesse ja materjale nagu Sant’Agata Bolognese autodel.
Minevikust tulevikku: sukeldumine traditsioonidesse Polo Storicoga
Lamborghini Arena oli mitte ainult festival ettevõtte oleviku ja tuleviku äramärkimiseks, vaid ka võimalus meelde tuletada kuulsusrikast minevikku. Selleks olid kohale toodud mitmed Sant’Agata Bolognese legendaarsed mudelid, sealhulgas Miura, Countach ja Diablo. Oma stendiga üritusel väljas olnud Lamborghini Polo Storico on osakond, mille ülesanne on alal hoida ettevõtte minevikupärandit. Tegevus ulatub firmaarhiivi korrastamisest ja uurimisest kuni klassikaliste Lamborghini mudelite – sinna hulka kuuluvad kõik kuni Diabloni – restaureerimise ja sertifitseerimiseni. Imolas eksponeeris Lamborghini Polo Storico hiljuti sertifitseeritud 1998. aasta kollast, musta (Nero Torpedo) interjööriga Diablot. Selle kõrval oli kohale toodud ka Lamborghini vormel-1 auto, meenutamaks sidemeid Sant’Agata Bolognese tootja ja vormelietappide toimumispaigaks olnud ringraja vahel.
E-sport: Automobili Lamborghini virtuaalne vaim
Lamborghini meenutab alati minevikku nii, et pilk püsib sama ajal ka tulevikul ja uuendustel. Selle filosoofia alusel oligi püsti pandud e-spordile pühendatud stend, mida toetas Moza – Automobili Lamborghini partner ja liider simulatsiooniseadmete väljatöötamise alal. Kahe päeva jooksul said fännid viiel profitaseme simulaatoril kogeda virtuaalseid emotsioone ja adrenaliini, kui läbisid Huracán Super Trofeo EVO2 roolis Imola ringrada. Lamborghini Super Trofeo e-spordi võistlussarja edu ja Arena publiku vaimustus näitasid Lamborghini pühendumust mängumaailmale. See pidevalt kasvav sektor on ka mootorispordi jaoks uus ja paljuski tundmatu ala, mille läbiuurimist Lamborghini jätkab uuenduste ja kirega.
Esimene Lamborghini Arena festival oli pühendatud ettevõtte kõigile tegevusaladele ning jagas margi kirge ja hiilgust kõigi külastajatega, kes ajaloolise esmaürituse ajal Imola ringrajal tunglesid.