Lamborghini Temerario: 13 võrratut sõidukogemust
Alates maksimaalsest mugavusest ja isegi nullheitmest kuni tippsuutlikkuse ja naudinguni: selgitame üksikasjalikult uusi sõidumõnusid
2024. aasta Monterey autonädalal esitletud Temerario (1) pakub 13 sõidunaudingut, mis teevad selle supersportauto mitmekülgseks ja põnevust pakkuvaks nii maanteel kui ka ringrajal. Sõidurežiimi saab vahetada roolil asuvate pöördlülititega: üleval vasakul paiknev punase randiga lüliti võimaldab juhil valida režiime Città, Strada, Sport, Corsa ja Corsa ESC Off (elektroonilised juhiabid välja lülitatud). Kui aga ruudulipuga nuppu kaks sekundit alla vajutatuna hoida, aktiveerub paigaltvõtusüsteem, mis võimaldab autol arendada täit potentsiaali paigaltstardist.
„Temerario pakub korraga uuenduslikku ja emotsionaalset sõidukogemust. Elektriline nelikvedu ühendatuna ehtsa veojõu suunamisega on täiuslik kombinatsioon,“ kommenteeris Automobili Lamborghini tehnikadirektor Rouven Mohr „Ühest küljest on meil auto, mis on absoluutselt täpne ja tõhus ringrajal, teisalt aga on sellel rohkem tüüpilise tagaveolise iseloom, suunatud juhi maksimaalsele kaasamisele.“
Koos hübriidsüsteemiga võeti kasutusele uued spetsiaalsed sõidurežiimid Recharge, Hybrid ja Performance, mida saab vahetada ülemisest parempoolsest pöördlülitist. Sõidurežiimi valikut kuvatakse juhi 12,3-tollisel digitaalsel näidikupaneelil, kus animeeritud graafika aimab järel lülitite pööramist, et muuta valik kohe vaistlikuks.
Città on kogemus, mis on mõeldud sõiduks linnatingimustes ja võimaldab kasutada nii režiimi Hybrid (täiselektriline maksimaalse võimsusega 140 kW / 190 hj) kui ka Recharge, viimasega saab V8-mootori abil vajadusel kiiresti akut laadida.
Strada on ideaalne linnavälistele marsruutidele ja pikkadele kiirteeotstele kütusesäästlikuks ja sportlikuks edasiliikumiseks, nelikvedu aktiveerub vajadusel. V8-mootor toetab alati elektrimootoreid, Hybrid-režiimis arendab jõuallikas kuni 800 hj võimsust, kuna Recharge-režiimis on maksimaalne võimsus 725 hj. Eesmine e-esisild toetab veojõu suunamist ja aktiivaerodünaamika pakub maksimaalset stabiilsust suurtel kiirustel, näiteks kiirteel.
Režiimi Sport valimine muudab Temerario isiksust ning auto käitumine on valmis pakkuma sõidurõõmu ja tundlikku sõidukogemust kõigis kolmes võimalikus kombinatsioonis: Recharge, Hybrid ja Performance. Hübriidsüsteemi toetatud sisepõlemismootor on tegev kõigis kolmes olukorras, arendades kuni 920 hobujõudu võimsust ning pakkudes sinna kõrvale V8 vahetut helitausta. Käigukast reageerib maksimaalse tundlikkusega, kuna vedrustus ja aerodünaamika parendavad auto erksust ja sõidunaudingut kurvide läbimisel.
Maksimaalne tõhusus ja võimsus nii suutlikkuse kui ka heli osas saavutatakse režiimis Corsa – see sõidurežiim on mõeldud Temerario dünaamiliste võimete väljatoomiseks ringrajal. Režiimis Performance saavutab jõuallikas oma tippsuutlikkuse, arendades 920 hobujõudu, ning hübriidsüsteem kalibreeritakse nii, et e-esisild avaldaks maksimaalset mõju nii veojõu suunamisele kui ka nelikveole – sel viisil tagatakse ultrasportlik, kuid siiski hallatav sõit. Heli saavutab samuti oma emotsionaalse intensiivsuse tipu, pakkudes kaasahaaravat ja meeliülendavat kuulamiselamust.
Temerario saab esimesena ka režiimi Drift, mis võimaldab tekitada kontrollitud ülejuhitavust ja maksimeerida sõidunaudingut. Drift-režiimi tüüritakse rooliratta parempoolse alumise pöördlülitiga ning sel on kolm taset: esimene neist lubab piiratud lengerdusnurgaga driftimist, kuna kõrgeim, kolmas tase on mõeldud oskajatele juhtidele ja võimaldab suuri lengerdusnurkasid.
1 Sõiduk ei ole veel müügis ja seetõttu ei kehti sellele direktiiv 1999/94/EÜ. Kütusekulu ja heitmekoguse andmed on alles katsete käigus selgitamisel.