Lamborghini Temerario: ehtne Fuoriclasse
Uus supersportauto kuulub omaette liigasse: 920-hobujõuline topeltturboga V8-hübriidajam pakub kõrgeimal tasemel suutlikkust ja mugavust võrratu sõidukogemuse nautimiseks.
Automobili Lamborghini esitleb: Temerario on täiesti uus supersportauto, mis saab topeltturboga V8-hübriidajami ning annab uue sisu mõistetele suutlikkus, sõidunauding ja mugavus. Temerario on Revuelto järel teine mudel Lamborghini suure jõudlusega elektrifitseeritud sõidukite (High Performance Electrified Vehicle ehk HPEV) valikus ning Urus SE turuletuleku järel viib lõpule Sant’Agata Bolognese mudelivaliku hübridiseerimise.
Temerario on 2024. aasta Monterey autonädala staar ning tänu klassi parimale suutlikkusele esitleb end kui uut etaloni supersportautode segmendis. Uus hübriidajam ühendab täiesti uue topeltturboga V8-mootori kolme elektrimootoriga, arendades 920 hobujõudu süsteemivõimsust. Topeltturboga V8 konstrueeriti puhtale lehele ja arendati tootmiskõlbulikuks Sant’Agata Bologneses ning see on esimene ja ainus seeriaviisiliselt valmiv supersportauto mootor, mis küünib 10 000 minutipöördeni. Suutlikkus on täiesti ebamaine: tippkiirus ulatub üle 340 km/h, 100 km/h paigaltstardist saabub kõigest 2,7 sekundiga.
„Temerario on ehtne fuoriclasse: auto täiesti omaette liigas, erakordne ja uuenduslik sõiduk nii tehnika kui ka disaini vaatevinklist,“ ütles Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht Stephan Winkelmann. „Iga uus Lamborghini peab ületama suutlikkuselt oma eelkäijaid, kuid samas olema heitmekoguselt jätkusuutlikum. Temerarioga viisime lõpule meie Direzione Cor Tauri plaanis sisalduva võtmetähtsusega peatüki elektrifitseerimise strateegia alal. Ühtlasi saime esimeseks luksusautomargiks, mis pakub täielikult hübridiseeritud mudelivalikut.“
Temerarioga saavutas Lamborghini ka uued kõrgused aerodünaamilise kasuteguri alal ühendatuna stiilidetailide ja joontega, mis on järjekordne verstapost margi disainis. Samuti on täiesti uus alumiiniumkandmik, mis tänu moodsaima kõrgtugeva ülikerge sulami kasutamisele suurendas oluliselt väändejäikust ja aitas saavutada eeskujulikku sõidudünaamikat.
Veermik tagab reisijaile suurepärase mugavuse ja lisab avarust. Temerario on supersportauto, mis avab oma täieliku potentsiaali ringrajal, pakkudes samas reisijaile ja nende pagasile rohkem ruumi kui ükski teine sama segmendi sõiduk.
Temerario pakub ka kõige kõrgetasemelisemat multimeediakogemust Lamborghini ajaloos tänu Lamborghini Vision Unit-süsteemi juurutamisele. See tagab juurdepääsu uutele funktsioonidele ja rakendustele, võimaldades kasutajatel meenutada ning jagada oma raja- ja maanteesõidu kogemusi.
JÕUALLIKAS
Lamborghini südameks on alati olnud tema ajamisüsteem. Uue Temerario puhul pruugib Lamborghini täiesti uut lähenemisviisi. Viis aastat arendustöid andis tulemuseks ennenägematu jõuallika, mis koosneb erakordselt kiirekäigulisest topeltturboga sisepõlemismootorist ühendatuna kolme elektrimootoriga. „Tahtsime luua millegagi võrreldamatu suure jõudlusega sportmootori, mis ühendab parima kahest maailmast – topeltturboga V8-sisepõlemismootori ja elektrifitseerimise. Meie kontseptsioon ühendada kolm elektrimootorit sisepõlemismootoriga tagab silmapilkse kiirenduse, veojõu suunamise ja energia taaskasutuse. Temerarioga määratleme selle segmendi uuesti,“ ütles Lamborghini tehnikadirektor Rouven Mohr. „Temerario kuulub omaette liigasse inseneritöö lahenduste ja suutlikkuse osas.“
Uus jõuallikas on Lamborghini suure jõudlusega elektrifitseeritud sõidukite (HPEV) tootevaliku teise supersportauto vundament. Esimene eesmärk oli saavutada suurim võimalik erivõimsus ja -pöördemoment, pakkudes samal ajal klassikalise kiirekäigulise vabalt hingava mootori vahetut reaktsiooni. Seetõttu kasutatakse jõuallikas ainult suure jõudlusega komponente: uus 4,0-liitrine topeltturboga V8-mootor on erivõimsusega 200 hj liitri kohta ning töötab koos aksiaalvooga elektrimootoriga, mis on täielikult integreeritud V8 korpusse ja mida jahutatakse õliga. Seda ajamit toetavad kaks esisillale paigutatud elektrimootorit.
„Topeltturboga V8 kolme elektrimootoriga ühendades valisime teadlikult ebahariliku lähenemisviisi, mida varem pole seeriatootmises nähtud. Kuid oleme veendunud, et tulemus avaldab muljet Lamborghini fännidele kogu maailmas. Selle mootorilahendusega hüppame joonelt supersportautode uude paradigmasse,“ selgitas Rouven Mohr. Võimsuse lineaarne kasv koos kiirekäigulise iseloomuga oli varem saavutatav üksnes vabalt hingavatel mootoritel, kuid tänu turboülelaaduritele on suur pöördemoment nüüd saadaval kuni mootori väga kõrgete pööreteni.
Uus mootor tähistusega L411 on üks võimsamaid selles segmendis. Topeltturboga V8 arendab tippvõimsust 800 hj vahemikus 9000–9750 p/min ning pöördemomenti 730 Nm vahemikus 4000–7000 p/min. Elektrimootor asendis P1 (V8-mootori ja käigukasti vahel) tagab silmapilkse reaktsiooni juba madalatest pööretest alates, mis jätkub ühtlaselt ka käiguvahetustega. Elektrimootor täidab piltlikult öeldes pöördemomendi tühimikke ning parandab vahetut reaktsiooni, luues mulje võimsuse lineaarset ja lõpmatust kasvust kuni 10 000 minutipöördeni välja. Tänu kahele suurele turboülelaadurile kasvas ka tõhusus ja suutlikkus kõrgetel pööretel. Turboülelaadurid paiknevad kompaktselt V-kujulise mootori silindriridade vahel, moodustades niinimetatud kuuma V8. Selline paigutus säästab ruumi ja optimeerib termoregulatsiooni. Topeltturboga V8 võib teha kuni 10 000 pööret minutis, turbokompressori maksimaalne ülelaaderõhk on 2,5 baari. Turbiine tüürivad elektriline ülerõhuklapp ja rattakiiruse andurid. Lamborghini kasutab torukujulisi õhufiltreid, mis võimaldas korpused teha eriti kompaktseks ja ruumisäästlikuks ning panna filtri veelgi tõhusamalt toimima.
Mootoriplokis pöörleb väntvõll, kus vändakaelad on 180-kraadise nurga all (inglise keeles flat-plane crankshaft). Selline väntvõll, mida tüüpiliselt kasutatakse võistlusmootorites, tagab optimaalse vooludünaamika tänu ühtlasele süütejärjekorrale võrreldes 90-kraadise nurga all paiknevate vändakaeltega, ning ainulaadse kaasahaarava heli. Titaanist kepsud vähendavad pöörlevat massi ning pakuvad materjalina eeskujulikku tugevust ja kergust, säästes kaalu. Mootori valumaterjal koosneb sulamist A357+Cu, mida kasutatakse ka võidusõidurakendustes
Eriti vastupidavad ja töökindlad nookurid saavad teemantilaadsest süsinikust DLC-pinnakatte, mis peab vastu kuni 11 000 pööret minutis. Sellises piirkonnas töötasid varem üksnes võidusõidumootorid. Sealt hankisid insenerid inspiratsiooni ka mootori kontseptsiooni loomisel. Nagu võidusõidumootoritel tavaline, paikneb enamik lisaseadmeid ühel küljel, sealhulgas kaks veepumpa põlemisõhu vahejahuti ja mootori jahutuse tarvis. Samas asub ka elektriooniliselt juhitav termostaat temperatuuri peenjuhtimiseks.
Õli- ja veepumpasid, mis paiknevad üksteise kõrval mootori paremal küljel, käitatakse ülekandega, mille puhul pump võib teha kuni 7800 p/min. Insenerid integreerisid õlipaagi mootori ühele küljele, õlitus töötab kuiva karteri põhimõttel viieastmeliste tagastuspumpadega. Selle tulemusena on jõuallikas ise madal, istub Temerario keres madalal ja viib alla auto raskuskeskme, parandades niiviisi juhitavust. Uue konstruktsiooniga vesijahutussüsteem tagab tasakaalustatud temperatuurirežiimi. Silindripeade sisemine jahutus on väga põhjalikult viimistletud, kasutades valuvormide valmistamiseks 3D-printimist, mis võimaldab põlemiskambri ühtlast jahutust ja kõrget detonatsioonikindlust. Bensiini otsepritse pihustab kütuse erakordselt peenelt kaheksasse põlemiskambrisse kuni 350-baarise rõhu all, tagades kiire ja puhta põlemise.
Sujuvalt pöördeid koguva vabalt hingava mootori omadused koos turbomootori võimsuse ja elektriajamiga loovadki ainulaadse viisi, kuidas see jõuallikas töötab ja kõlab. Lamborghinil õnnestus seega välja töötada uus topeltturboga V8, milles on ühendatud Lamborghini varasema vabalt hingava V10 sujuvalt tõusvad pöörded modernse turbomootori tohutu võimsuse ja pöördemomendiga. Koos kolme elektrimootoriga on süsteemivõimsuseks silmapaistvad 920 hobujõudu.
Mootoriheli
Lamborghini tegi märkimisväärseid tehnilisi jõupingutusi, loomaks Temerario täiesti uuele ajamisüsteemile ainulaadset ja äratuntavat kuulamiskogemust. See peab tagama äärmiselt emotsiooneäratava ja äratuntava Lamborghini helitausta ja tajude tagasiside.
Tulevikus hakkab uue topeltturboga V8 heli saatma üht kõigi aegade kütkestavamat ja põnevamat sõidukogemust. „Topeltturboga V8 heli amplituud ja sagedus kasvavad mootori pöörete tõustes ning tänu 180-kraadise vändakaelte nurgaga väntvõllile rõhutavad kerged vibratsioonid mootori veojõudu sõltuvalt pööretest. Reisijaile on sõit Temerarioga vapustav kogemus kõigile meeltele. Juhti sütitatakse Lamborghini võimsa heliga, mida ta tunneb iga keharakuga,“ ütles Lamborghini tehnikadirektor Rouven Mohr.
Selle erilise helimaastiku saavutamine oli tehniliselt tohutult keerukas. Tagamaks, et 10 000 minutipöördeni ulatuv crescendo pakub emotsionaalset ja sportlikku heli, integreeris Lamborghini mitmeid tehnilisi meetmeid ja rikastas neid kõrgsageduslike modulatsiooniefektidega.
Spetsiaalne ühendus mootori silindriridade vahel tugevdab jõuallika heli sõltuvalt pööretest. Olenevalt sõidurežiimist parandavad topeltturboga V8 summuti ja väljalaskeklapp madalatel pööretel akustilist mugavust. Samal ajal on erinevad sõidurežiimid ka selgelt eristatavad mootoriheli iseloomu järgi.
Väljalaskesüsteem alates kollektorist kuni summutiotsteni rõhutab samuti akustiliselt mootori põlemisprotsesse. Lamborghini tagab selge ja puhta kõla tänu väljalasketorude sujuvale kulgemisele. Summutiotste risttelje kõrgus ja asukoht koondab veelgi mootorihääle kõrgete sageduste komponendi teravust, rõhutades sellega jõuallika võimsust.
Lisaks konstrueeris Lamborghini mootori kinnitused ja kere viisil, mis võimaldab juhil tunda 180-kraadise vändakaelte nurgaga väntvõlli iseloomu kõrgetel pööretel ja suurel koormusel. Tänu sellisele väntvõllile tekitab topeltturboga V8 vaevu tuntavat vibratsiooni.
Lamborghini muutis selle vibratsiooni amplituudi kõrgetel pööretel tuntavamaks, see tugevdab üldist kiiruse ja võimsuse muljet. Heliinseneridel õnnestus isegi viia see meeldivalt sportlik akustika reisijateruumi ning samal ajal rõhutada soovitud sagedusi kergekaaluliste kereosade ja -paneelidega. Kandmikule kanduv kerge vibratsioon pakub kõikehõlmavat meelelist kogemust lisaks närvekõditavale helitaustale. Mootori pöörete tõustes intensiivistub ka istmele mõjuv vibratsioon, eriti mootori kõrgetel pööretel, mis ulatuvad 10 000 p/min peale. Sellised pöörlemiskiirused esinesid varem üksnes võidusõidus.
Peale selle viib täiendav helikanal sisselaskeheli sõiduki interjööri, luues kaasahaarava kuulmiskogemuse igas sõidurežiimis.
Lamborghini kujundas ka erinevate sõidurežiimide – Città, Strada, Sport ja Corsa – jaoks erineva helimaastiku. Città-režiimis pakub Lamborghini mugavuse kõrget taset spetsiaalse heliga elektriajamilt. See kompositsioon loob maheda ja meeldiva kuulamiskogemuse linnatingimustes. Città-režiimis on Temerario heitmevaba ja vaikne.
Strada-režiim maanteedele ja kiirteedele võimaldab reisijatel nautida topeltturboga V8 ühtlase sagedusjaotusega mugavat ja homogeenset helikogemust, kus puuduvad järsud haugatused ja teravad tipud. See kindlustab sportliku, ent pealetükkimatu sõidunaudingu. Sport- ja Corsa-režiimis võimendab Lamborghini neljataktilise V8-mootori ning õhu sisselaske teise ja neljanda järgu harmoonilisi sagedusi, luues meeliülendava ja võimsa kuulamiskogemuse. Pööretel kuni 10 000 p/min arendab mootor mitte ainult vapustavat, 920-hobujõulist võimsust, vaid tekitab ka jäljendamatut heli – uue Lamborghini uue põlvkonna heli.
Kolm toetavat elektrimootorit
Uus jõuallikas sisaldab kolme elektrimootorit. Iga elektrimootor arendab 110 kW võimsust ning need moodustavad lahutamatu osa jõuallikastrateegiast. Kaks õliga jahutatavat aksiaalvooga elektrimootorit tippvõimsusega 220 kW ja maksimaalse pöördemomendiga kuni 2150 Nm (pidevvõimsus on 60 kW) käitavad esisilda juhul, kui on tarvilik pruukida nelikvedu. Elektriline esisild kaalub kõigest 73 kilo ning kumbki elektrimootor kõigest 15,5 kilo.
Suur proovikivi oli võimalikult kompaktse jõuallika konstrueerimine. Selleks integreerisid insenerid elektrimootori vahetult topeltturboga V8 korpusse ilma üleminekusidurita. See elektrimootor kõrvaldab mistahes kiirustel kõik turboviited, ka kõige pisemad, arendades pöördemomenti kuni 300 Nm. Kogu elektriajam paikneb kompaktselt sisepõlemismootori ja topeltsiduriga käigukasti vahel. Elektrimootor töötab ka käivitina ja kolmefaasilise generaatorina.
Peale selle suurendavad kaks esisilla elektrimootorit koguvõimsust ning saavad muuta uue Temerario täiselektriliseks supersportautoks. Sel viisil vähendab Lamborghini CO2 heitkogust Huracániga võrreldes kuni 50 protsenti.
Aku
Lamborghini Temerario saab suure erivõimsusega (4500 W/kg) liitium-ioonaku, mis paikneb kesktunnelis, hoides auto raskuskeset võimalikult madalal ja tagades optimaalse kaalujaotuse. Akut kaitseb kerekonstruktsiooni alumine kiht ning see on ühendatud eesmiste elektrimootoritega, tagumise elektrimootoriga ja integreeritud laadimisseadmega.
Akupakett ise on 1550 millimeetrit pikk, 301 millimeetrit paks ja 240 millimeetrit lai, sisaldades pehmeid elemente üldmahutavusega 3,8 kWh. Kui aku täituvus langeb nulli, on seda võimalik laadida nii tavalisest kodusest olmepistikupesast kui ka laadimisjaamast võimsusega kuni 7 kW. Aku täielikuks laadimiseks kulub kõigest 30 minutit. Samuti saab akut laadida esirataste pidurdusenergia taaskasutusega või otse V8-mootorilt.
Tänu e-esisillale on Temerariol veojõu suunamise süsteem Lamborghini Dinamica Veicolo (LDV) 2.0. Elektriline veojõu suunamine parandab auto manööverdusvõimet järskudes kurvides ja stabiilsust kiiretes kurvides, jagades veojõudu optimaalselt kõigi rataste vahel. Erinevalt tavalistest süsteemidest rakendab uus veojõu suunamise süsteem pidureid ainult hädavajaduse korral. See maksimeerib tõhusust ja tagab loomulikuma sõidustiili, samuti parandab veelgi suutlikkust. Pidurdamise ajal aitavad auto aeglustamisele kaasa ka e-esisild ja tagumine elektrimootor, vähendades piduritele langevat koormust ja laadides akut.
Topeltsiduriga käigukast
Suure jõudlusega elektrifitseeritud sõidukite (HPEV) kategooriasse kuuluva Lamborghini teise supersportauto kaheksat käiku vahetab topeltsiduriga käigukast (DCT), mis asub V8 taga põikiasendis. Uue konstruktsiooniga kompaktne käigukast vastab kõigile võimsast jõuallikast tulenevatele nõuetele.
Ruumi ja kaalu säästmiseks ei rakendata seal aga tavalist DTC konfiguratsiooni. Kasutusele võeti täiendav õõnesvõll, mis võimaldab veojõu erinevate liikumisteede tarvis kasutada samu sünkronisaatoreid. Ilma elektriliste komponentideta kaalub uus DCT vähem kui Huracáni seitsmekäiguline topeltsiduriga käigukast ning ka käiguvahetused toimuvad kiiremini. DCT on ka väga kompaktne: 560 millimeetrit pikk, 750 millimeetrit lai ja kõigest 580 millimeetrit kõrge.
Lamborghini paigutas uue kaheksakäigulise topeltsiduriga käigukasti topeltturboga V8 taha. See jätab kesktunnelisse piisavalt ruumi elektrimootoreid toitvale liitium-ioonakule. Sellise paigutuse eelis on veel Temerario kaalujaotuse optimeerimine ja lühike teljevahe, mis võimaldab saavutada ideaalse sõidudünaamika ja tasakaalustatud juhitavuse.
Uue kaheksakäigulise topeltsiduriga käigukastiga kogeb juht erakordselt kiireid käiguvahetusi nii väga sportliku sõidustiili korral kui ka argisõitudel. Eriti lihtsad on nüüd järjestikused käikude allavahetused: kui pidurdada ja samal ajal hoida all vasakpoolset käiguvahetuslaba, lülitab käigukast ise käike järjest alla, võimaldades juhil vahetusi tunda ja kuulda. Pika ülekandega kaheksas käik kahandab mootori pöördeid, mis omakorda aitab optimeerida kütusekulu ja parandab mootori reaktsiooni reisikiirusel. Temerario käigukast varustatakse mehaanilise tagasikäigusüsteemiga.
DISAIN
Julge, ootamatu ja ehe Lamborghini: Temerarioga lõi Lamborghini Centro Stile uue ja jäljendamatu supersportauto, mis avab uue peatüki Lamborghini disainigeenides, järgides uut stiili oma olemusliku ja kultusliku identiteediga. Uus disain loob oma olemusliku ja kultusliku identiteedi.
„Uus Lamborghini Temerario märgib kahtlemata uut verstaposti meie disainikeeles. Meie nimetame seda „olemuslikuks ja kultuslikuks“ koos suurenenud atleetlikkusega. Esmapilgul on see puristlik, futuristlik ja ikkagi kaasakiskuv supersportauto, oma kompaktsete proportsioonidega, uue kuusnurkse valgussignatuuriga, „Feel like a pilot“ interjööridisaini ja teravate joontega, mis rõhutavad uut hübriidajamit ja sõidunaudingut pakkuvat dünaamikat. Lisaks segamatu vaate uuele topeltturboga V8-mootorile – auto emotsionaalsele südamele ja uuenduslikule jõuallikale,“ ütles Automobili Lamborghini peadisainer Mitja Borkert.
Uue auto disain osutab Lamborghini legendaarsete keskmootoriga sportautode tulevikule, kuna auto vormid jäävad puhtaks, atleetlikuks ja selgelt piiritletuks. Puhtalt paberilt loodud disaini ja uue ajamikontseptsiooniga Temerario kannab edasi seost oma legendaarsete eelkäijatega, kuna tema täiesti uut isiksust iseloomustavad vähendamine, selgus, teravus ja äratuntavus. „Temerarioga lõime ülendatud stilistilise kogemuse: alustasime tühjalt kohalt, et ühendada disain ja dünaamika kompaktsetesse proportsioonidesse, mis kinnitavad, et tegu on igapäevaseks sõidu nautimiseks mõeldud ehtsa Lamborghini supersportautoga,“ selgitas Mitja Borkert.
Välimus
Juba esimesel pilgul reedab Temerario tüüpiline Lamborghini siluett tema Lamborghini geene: selged puristlikud jooned, lühikesed ja kompaktsed ülendid, integreeritud aerodünaamika ja söakas hainina.
Lamborghini disainikeel on arenenud ja võimaldanud luua kuusnurksete päevasõidutulede valgussignatuuri, muutes auto juba kaugelt kergesti äratuntavaks. Kuusnurga kontseptsiooni võib disaini põhiteemana leida auto juures kõikjal: kere põhiosal, külgmistes õhuvõtuavades, tagatuledes ja märkimisväärses kuusnurkses väljalasketorus. „Tänu ainulaadsele kuusnurksele valgussignatuurile on Temerario kohe äratuntav ja selgelt tuvastatav ka kaugemalt,“ rõhutas Mitja Borkert. Geomeetriline kuusnurga paradigma on olnud üks Lamborghini äratuntavamaid sümboleid juba 1960ndatest aastatest.
Kuusnurksed päevasõidutuled sisaldavad integreeritud radariandurit, samuti õhutunnelit osana filosoofiast sulandada tuled aerodünaamika kontseptsiooni sisse. Enamgi veel, vahetult esitulede all paiknevad õhukanalid parandavad aerodünaamilist suutlikkust ja suure jõudlusega eesmise pidurisüsteemi jahutust, tagamaks veelgi paremat tõhusust.
Temerario disainerid ühendasid lennundusest pärit elemendid sisemise muskulaarsusega, mis algab ninaosast. Disaini iseloomustavad hästivormitud atleetlikud pinnad ja kuusnurksete väljalasketorude suunas ahenev reisijateruum. Esiluugi tipp domineerib kogu sõiduki tugevat ja silmatorkavat haininadisainiga esiosa kui julguse ja kiiruse sümbol. Teravate kontuuridega elegantsed esituled jäävad osaliselt esiluugi alla – see lahendus on inspireeritud sportmootorrataste maailmast. Õhuvoolu juhtivad ribid ühendavad madala esispoilerit esiluugiga ja suunavad õhku auto külgedele. Nurgeliste vormidega küljekarbid toetavad aerodünaamikat ja samal ajal suurendavad aerodünaamilist surujõudu.
Laia õla ja pika jõulise muskulaarsusega külg ulatub ninaosast üle ukse, rõhutades Temerario äärmuslikku sportlikkust. Võimsad ja tõhusad õhuvõtuavad külguste taga kindlustavad topeltturboga V8 suutlikkusele vajaliku õhuvoolu ning samal ajal suurendavad visuaalselt kandmiku aerodünaamilist surujõudu. Fikseeritud asendis tagaspoiler rõhutab auto tagaosa laiust. Väga kompaktne, kuid ka tehniline tagaosa sisaldab võidusõidust pärit detaile, näiteks sõiduki alla ulatuvat laia difuusorit ja integreeritud summutiotsi. Tagatuled on uue kuusnurkse disainiga ning võimaldavad ka mootori jahutusõhu läbivoolu.
Isegi katusel on aerodünaamikas oma otstarve. Pisut tahapoole kallutatud profiil suunab õhu otse integreeritud tagatiivale. Disainerid integreerisid peaaegu märkamatud õhuvõtuavad reisijateruumi taha väljaulatuvate „õlgade“ kohale. Need on väga olulised komponendid, mis aitavad õhuga varustada mootorit, radiaatoreid ja turboülelaadureid.
Temerario südameks on täiesti uus 4,0-liitrine topeltturboga V8-mootor koos mootorisse integreeritud aksiaalvooga elektrimootoriga. Uue jõuallika kontseptsiooni realiseerimisel töötasid disainerid ja insenerid välja uue kandmiku ja uue kere. Centro Stile Lamborghini sai suurima võimaliku vabaduse esitleda ajamisüsteemi visuaalselt sobilikul viisil, et rõhutada ehtsat keskmootori tunnet. Lamborghini esitleb topeltturboga V8-mootorit täiesti avalikult nagu mootorrattal – läbipaistva mootorikatte all.
„Temerario puhta, kuid siiski põneva disainiga anname uue vormi olemuslikule ja kultuslikule Lamborghini disainikeelele ning teeme tohutu sammu tuleviku suunas,“ ütles Mitja Borkert. „Temerario ühendab disaini ja suutlikkuse täiuslikul moel, esitledes uues mudelis ennenägematut disaini, inseneritöö ja sõidukogemuse sulamit.“
Interjöör: „Feel like a pilot“
„Lamborghini „Feel like a pilot“ filosoofia elustub Temerarios uuel viisil, madala isteasendi kaudu. Sale ja kergekaaluline armatuurlaud ning ideaalse nurga all rooliratas võimaldavad juhil tunda Lamborghinile tüüpilist lähenemist sõidurõõmule. Kombinatsioon digitaalekraanidest ning mehaanilistest ja füüsilistest nuppudest, näiteks kultuslikust käivitusnupust või võidusõiduautodest inspireeritud roolist, annab tulemuseks kasutajaliidese „Pilot interaction“ ainulaadse kogemuse,“ selgitas Mitja Borkert. „Uued elektriliselt reguleeritavad ja mugavad põhivarustuse sportistmed või lisana pakutavad süsinikkiust topeltkestaga sportistmed liibuvad reisijate ümber nagu ideaalselt passiv kinnas, ümbritsedes neid ergonoomiliselt näidikupaneeli ja keskkonsooliga.“ Istmed on saadaval paljudes värvitoonides ja nelja tepingumustriga. Ükski teine Lamborghini iste ei paku praegu nii laia valikut lisavõimalusi kui Temerario tarvis välja töötatud komfortistmed. 18 suunas reguleeritavad komfortistmed on soojenduse ja tuulutusega.
Interjöör järgib erakordset välisdisaini, luues tasakaalu digitaalsete ja füüsiliste kogemuste vahel. Lamborghini kasutab interjööris kõikjal parima kvaliteediga materjale nagu süsinik, nahk ja mikrokiudkangas Corsatex, luues neid ühendades kõrgkvaliteetse erilise tunnetusega interjöörikogemuse. Paljusid interjööri elemente saab soovi korral tellida ka süsinikkiust valmistatuna – keskkonsooli osi, tuulutusavasid, uksepaneele, armatuurlaua osi, rooli ja roolisammast. Lisaks elegantsetele kergmaterjalidele leiavad kliendid siit klassikalisi Lamborghini elemente nagu lennundusest inspireeritud start-stopp-nupu, e-käiguvalitsa ja rooli keskkoha punase tähise, rõhutamaks uue Temerario erakordset sportlikkust.
Järgides „Feel like a pilot“ („tunne end nagu piloot“) filosoofiat ning tänu uue põlvkonna armatuurlauale muutuvad piloot ja kaaspiloot kiiresti autoga üheks tervikuks. Lihtne ja vaistlikult kasutatav juhikoht võimaldab piloodil ulatuda oma ideaalsest isteasendit kõigi juhtseadisteni. Kultuslikud kuusnurksed tuulutusavad on elegantselt integreeritud armatuurlauda ning keskkonsoolis leidub koht nutitelefoni ja rahakoti tarvis.
Uudne rool, millele soovi korral saab lisada ka süsinikust elemente, on inspireeritud võidusõidumaalimast ning võimaldab juhil hallata põhilisi juhtimisfunktsioone. Rooli vasakul poolel asub punane pöördlüliti sõidurežiimide valimiseks. Selle all on tõstefunktsiooni nupp ja „võidusõidustardi“ nupp, nende vahel aga suunatulede lülitid. Parima käsitsemise tagamiseks saab juht kasutada paigaltvõtusüsteemi ühe nupuvajutusega.
PILOT INTERACTION
Interjööri jätkuks on ka modernne graafikakontseptsioon. Kultuslikke elemente leiab autost mitmelt poolt, sealhulgas kesktunnelilt, puutetundliku ekraani sümbolitelt ning tuulutusavade ümbrusest ja õmblustest. „Kuusnurga motiividega graafika, materjalide valik ning värske digitaalgraafika teevad Temerario interjööri väga läbimõelduks ja emotsiooneäratavaks,“ ütles Mitja Borkert. Esimest korda on kaaspiloodil oma väike infoekraan, kuhu saab kuvada sõiduinfot ja sõiduki funktsioone. Piloodile juhtimiseks vajalikud näidikud on analoogvormis, kuna teabe- ja meelelahutussüsteemi ning navigatsioonisüsteemi kasutatakse keskkonsoolil paikneva puutetundliku ekraani vahendusel. „Kontseptsioon „Pilot Interaction“ haarab juhi veelgi tihedamalt Temerario kasutamisse, andes talle ideaalse kontrolli juhtimise üle.
Uus kasutajaliides „Pilot Interaction“ on uues Temerarios kasutusel infokeskusena. Lamborghini töötas välja uue graafika ja disaini spetsiaalselt Temerario jaoks, võttes aluseks Revueltoga alguse saanud uued graafilise disaini geenid. Keskkonsooli paigaldatud uus 8,4-tolline ekraan annab võimaluse teemasid isikupärastada. Piloot ja kaaspiloot saavad seda kasutada rakenduste ja info nihutamiseks vasakule ja paremale, keskekraanilt juhi ja kaaspiloodi ekraanidele samal moel nagu nutitelefonis. Kui juht saab infot 12,3-tolliselt digitaalselt näidikupaneelilt, siis eesmisele kaasreisijale kuvatakse samal ajal infot tema ees asuvale 9,1-tollisele ekraanile. Kui piloot vahetab sõidurežiimi, muutub vastavalt sellele ka ekraanigraafika.
Rohkem ruumi argieluks
Huracániga võrreldes sai Temerario interjöör täiesti teistsuguse disaini, arendades samal ajal edasi esimest korda Revueltol nähtud uut disainikeelt. Tänu uuele ruumilise raamiga kandmikule pakub Temerario eelkäijast märkimisväärselt rohkem siseruumi. Madal ja ergonoomiline isteasend tagab piloodile ja kaaspiloodile täiusliku ühenduse ja integratsiooni sõidukiga, pakkudes samal ajal kõrget mugavuse taset vastavalt Lamborghini „Feel like a pilot“ filosoofiale.
Uus ruumilise kandmiku kontseptsioon suurendas pearuumi 34 ja jalaruumi 46 millimeetri võrra, lisaks suurenes nähtavus 4,8 kraadi võrra ning auto mahutab kuni kahemeetriseid reisijaid isegi juhul, kui nad kannavad kiivrit. See võimaldab ka kõige pikemal juhil mugavalt rajal oma ringe läbida. Esiluugi all olevasse pakiruumi mahub näiteks spordivarustus, 112-liitrine maht võrdub kahe käsipagasikohvri suurusega. Muid argielus tarvilikke esemeid saab hoida istmete taga.
„Klientidele suurima võimaliku mugavuse pakkumine oli üks esimesi eesmärke, mille me endile seadsime,“ ütles Temerario mudelkonna direktor Paolo Racchetti. „Kliendid juhivad ja naudivad meie supersportautosid linnas ja pikkadel teekondadel. Mugava äraolemise tagamine, hoides samal ajal auto mõõtmed ja proportsioonid võimalikult kompaktsena, oli arendustööde käigus üks olulisi proovikive. Temerario on absoluutselt mitmekülgne supersportauto, valmis endast andma kõik ringrajal ja olema ideaalne reisikaaslane pika nädalavahetuse ajal.“
Helisüsteem
Temerario helisüsteemi valmistas Sonus faber – Itaalias Vicenzas paiknev helikunstnike ettevõte. Kõrgtaseme helisüsteem loob kaasahaarava helikeskkonna, mida iseloomustab Sonus faberi kuulus loomulik kõla. Kõik süsteemi osad on hoolikalt konstrueeritud ja peenhäälestatud, tagamaks Itaalia käsitööle omase meisterlikkuse ja täpsuse väärilist kuulamiselamust. Temerario reisijateruumi ja võimsat mootorit täiendab harmooniliselt Sonus faberi helisüsteem, kindlustades emotsiooneäratava ja luksusliku kogemuse.
Isikupärastamine ja pakett Alleggerita
Temerario tuuakse välja kahe uue spetsiaalvärviga, need on sinine Blu Marinus ja roheline Verde Mercurius. Kokku on saadaval üle 400 kerevärvi ja erikujunduse, mis Lamborghini Ad Personam-programmi kaudu pakuvad klientidele peaaegu lõpmatuid isikupärastamisvõimalusi. Uued veljed, ees 20- ja taga 21-tollised, on saadaval kolmes disaini- ja materjaliversioonis: valatud (kolm värvi), sepistatud (neli värvi) ja süsinikust veljed. Pakutakse ka laia valikut süsinikkiust elemente nii välimuse kui ka interjööri tarbeks: esisplitter, peeglikorpused, külgmised ülemised õhuavad, tagadifuusor ning kesktunnel, näidikupaneel, tuulutusavad, ukselülitite raamid, rool, roolisamba kate ja käiguvalits.
Esimest korda on Lamborghinile turuletoomisel saadaval pakett Alleggerita (kergekaaluline), mis on mõeldud pigem ringrajasõidule orienteeritud klientidele. Pakett vähendab auto massi 12,65 kilo võrra ainuüksi keredetailide arvelt. Kaalusääst kasvab üle 25 kilo, kui paketti kuuluvad ka kerged interjööriosad ja süsinikveljed ning on veelgi tõhusam aerodünaamika vaatevinklist (67% rohkem aerodünaamilist surujõudu).
Alleggerita pakett sisaldab süsinikplastist valmistatud splitterit (-0,19 kg) ja taaskasutatud süsinikkiust valmistatud põhjapaneele (-0,55 kg), olles järjekordne samm Lamborghini jätkusuutlikkusele pühendumisel. Uued süsinikplastist küljekarbid säästavad veel 0,8 kg, tagaluuk 9,2 kg ning integreeritud spoileriga kerepaneel 1,6 kg.
Interjööris kuuluvad kergpaketti süsinikkiust uksepaneelid ja süsinikust topeltkestaga sportistmed, pakkumaks võidusõidumaailmast inspireeritud sõidukogemust. Isegi aknad on kergemad: kergklaasist tagaklaas säästab 0,85 kg, kuna mitteavatavad küljeaknad valmistatakse kihtplastist (-0,45 kg).
Saadaval on ka alternatiivne süsinikupakett, kuhu kuuluvad tagadifuusor, peeglikorpused ja külgmiste õhuavade katted, mis vähendavad kaalu veel 1,82 kilo võrra.
AERODÜNAAMIKA
Temerarioga saavutas Lamborghini aerodünaamilise kasuteguri tipu kolme põhilise konstrueerimistööde eesmärgini jõudes: stabiilsus suurtel kiirustel, parem jahutus ja maksimaalne pidurdustõhusus.
Lamborghini disainerid ja insenerid võtsid Temerario kere ja põhja väljatöötamisel arvesse uut hübriidajamit ja suuremat aerodünaamilist surujõudu, eriti auto tagaosas. Tulemuseks on Huracán EVOga võrreldes 103 protsenti enam tagumist aerodünaamilist surujõudu, mis paketi Alleggerita olemasolul kasvab 158 enamprotsendini.
Kõik üksikosad konstrueeriti nii, et need annaksid oma panuse eeskujulikku aerodünaamikasse. Topelt-päevasõidutuled on samuti muutunud aerodünaamikaelementideks, spetsiaalsete õhuvõtuavadega kuusnurksete tulede ja deflektorite ülesanne on suunata õhuvool kaitseraualt külgradiaatorite ülemisse ossa, mille sisselaske juurde on paigaldatud kaks ribi. Ülemine tiivaprofiiliga ribi suunab õhuvoolu allapoole, kus see satub teisele, horisontaalsele ribile ja edasi radiaatorile, selle pinnaga risti.
Veelgi enam, lamellid, mis moodustavad tagumiste rattakoobaste kohale võred, suunavad õhuvoolu rattast väljapoole, eemale külgradiaatorist ja minimeerivad keeriste teket. Siin on tegu topeltmõjuga: väheneb õhutakistus ning aerodünaamiline surujõud nihkub sõiduki tagaosa suunas.
Välispeeglid töötavad kooskõlas sõiduki ninaosaga ning nende ülesanne on mitte ainult õhutakistust vähendada, vaid ka juhtida õhku külgradiaatorite suunas, parandades mehaaniliste komponentide jahutamise võimekust.
Katuse keskkanaliga konstruktsioon suunab õhu auto kerega integreeritud tagaspoilerile, parandades aerodünaamilist kasutegurit ja lisades surujõudu. Sama eesmärki teenivad mootorikatte kumerad küljed, suurendades spoileri külgmist osa läbiva õhu kogust. Lisana saadaolev pakett Alleggerita saab suurendatud survejõuga kerge tagaspoileri, efekt saavutatakse serva tõstmise ja sellest tuleneva nõgususe suurendamisega.
Ka sõiduki alumine külg täidab olulist rolli aerodünaamilise kasuteguri mõttes. Autopõhi on varustatud keerisegeneraatoritega. Kolm paari kiilusid on paigutatud puuokste sarnaselt ja suurendavad difuusori tööd toetades tagaosale mõjuvat aerodünaamilist surujõudu. Difuusor on pindalalt Huracán EVOga võrreldes 70 protsenti suurem ja neli kraadi suurema nurgaga, maksimeerides põhja alt tuleva õhu väljatõmmet. Uue turbo-hübriidajami tingitud suurem jahutusvajadus tekitas ka vajaduse töötada välja radiaatorite uus paigutus, mis jahutusvõimekust 30 protsendi võrra parandas.
Enamgi veel, et maksimeerida Temerario erakordset suutlikkust, loodi uus pidurite jahutamise kontseptsioon sõiduki pidurduste optimeerimiseks. Esiosas paiknev deflektor on kinnitatud vedrustuse alumisele hoovale, kasutades ära esidifuusori suunatud õhuvoolu ja suunates selle eesmisele pidurisadulale jahutuse parandamiseks. Veel kaks asjakohast õhuvõtuava tehti kaitseraua sisse, et suunata tugev õhuvool kaitseraualt endalt piduriketta tuulutuskanalite poole. Seejärel neelab Y-kujuline õhukogur – millel on kaks sissevõtuava, kuid ainult üks väljalaskeava – sisse suure rõhu all oleva õhu, aidates pidurisüsteemi jahutust parandada. Lõpptulemusena paranes jahutusvõimekus Huracán EVOga võrreldes piduriketastel 20 ja pidurisadulatel 50 protsenti.
Tagaosas pruugitav kontseptsioon leidis edukat rakendust juba Revueltol. Tagumiste piduriketaste tuulutuskanaleid toidab tagarattakoopa esiosal paiknev NACA-õhukogur, mis tõmbab sisse autopõhja aluse suure energiaga õhuvoolu ning suunab selle piduri jahutusõhukogurile.
RUUMILINE KANDMIK
Temerario uus toorikkere ehitatakse mitmeid erinevaid tehnoloogiad pruukides ruumilise kandmikuna, mis võimaldab vastu pidada uuest hübriidajamist tingitud suurematele koormustele. See tagab eeskujulikud mehaanilised omadused koos märkimisväärse tõhususega kaalu vähendamisel.
Temerario üleni alumiiniumist valmistatud kandmikus juurutati esimest korda uus kõrgtugev sulam kõrgsurvevalu tarvis ja kõrgtugeva hüdrovormitud survevalu kasutamine. Samuti pruugitakse rohkem õhukeste vaheseintega õõnesvalandeid. Need tehnoloogiad võimaldasid minimeerida ruumilise raami ehituse keerukust ja optimeerida kaalu. Samal ajal kasutab uus hübriidajam üle 50 protsendi vähem komponente võrreldes samade parameetritega Huracánil. Lisaks on Temerariol märkimisväärselt vähem keevisõmblusi, Huracániga võrreldes on nende kogupikkus üle 80 protsendi väiksem.
Uus konstruktsioon suurendas eelmise põlvkonna ruumilise raamiga võrreldes väändejäikust üle 20 protsendi. See pakub samuti parimat võimalikku sõiduki kaalu piirangut, tagades reisijaile kõrgeimal tasemel turvalisuse ja andes märkimisväärse panuse eeskujulikku sõidudünaamikasse.
SÕIDUKOGEMUS
Temerario pakub 13 sõidukogemust, mis teevad supersportauto mitmekülgseks ja võimaldavad tal hiilata nii argisõitudel kui ka ringraja äärekivide vahel. Sõidurežiime saab valida roolil paiknevate pöördlülititega. Ülemine vasakpoolne punane pöördlüliti võimaldab juhil teha valiku režiimide Città, Strada, Sport, Corsa ja Corsa Plus (elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem välja lülitatud) vahel. Kui aga vajutada „ruudulipunuppu“ kaks sekundit, aktiveerub paigaltvõtusüsteem, kasutamaks ära sõiduki maksimaalset potentsiaali paigaltstardist sõidu alustamisel.
„Temerario pakub korraga uuenduslikku ja puristlikku sõidukogemust. Elektriline nelikvedu ühendatuna veojõu suunamisega on täiuslik kombinatsioon,“ kommenteeris Rouven Mohr. „Ühest küljest on meil auto, mis on absoluutselt täpne ja tõhus ringrajal, teisalt aga saame anda sellele rohkem tüüpilise tagaveolise iseloomu, mis on suunatud juhi maksimaalsele kaasamisele.“
Koos hübriidajamiga võetakse kasutusele ka kolm uut spetsiaalset sõidurežiimi: Recharge, Hybrid ja Performance, mida saab valida ülemisest parempoolsest pöördlülitist. Sõidurežiimi valikut kuvatakse 12,3-tollisel digitaalsel näidikupaneelil, kus animeeritud graafika aimab järel lülitite pööramist, et muuta valik kohe vaistlikuks.
Città on kogemus, mis on mõeldud sõiduks linnatingimustes ja võimaldab kasutada nii režiimi Hybrid (täiselektriline kaherattavedu eesmise e-silla kaudu maksimaalse võimsusega 140 kW / 190 hj) kui ka Recharge, viimasega saab V8-mootori abil vajadusel kiiresti akut laadida. Strada on ideaalne linnavälistele marsruutidele ja pikkadele kiirteeotstele tõhusaks ja sportlikuks edasiliikumiseks, nelikvedu aktiveerub vajadusel. V8-mootor toetab alati elektrimootoreid, Hybrid-režiimis arendab jõuallikas kuni 800 hj võimsust, kuna Recharge-režiimis on maksimaalne võimsus 725 hj. Eesmine e-esisild toetab veojõu suunamist ja aktiivaerodünaamika tagab maksimaalse stabiilsuse suurtel kiirustel, näiteks kiirteel.
Sport-režiimi valimisega Temerario iseloom muutub ning auto käitumine pakub emotsiooneäratavat, nauditavat ja reageerivat juhtimist kõigis kolmes võimalikus režiimis – Recharge, Hybrid ja Performance. Sisepõlemismootor, mida toetab hübriidsüsteem, on aktiivne kõigil kolmel juhul, arendades kuni 920 hj võimsust. V8-mootori heli muutub samal ajal tuntavamaks, käigukast reageerib maksimaalse tundlikkusega ning vedrustus ja aerodünaamika parandavad auto manööverdusvõimet ja sõidunaudingut kurvide läbimisel.
Kõrgeima taseme tõhusus ja võimsus nii suutlikkuse kui ka heli mõttes saavutatakse režiimis Corsa, mis on mõeldud Temerario dünaamilise võimekuse tõstmiseks ringrajal. Režiimis Performance saavutab jõuallikas oma tippsuutlikkuse, arendades 920 hobujõudu. Hübriidsüsteem kalibreeritakse nii, et e-esisild avaldaks maksimaalset mõju nii veojõu suunamisele kui ka nelikveole – nii tagatakse ultrasportlik, kuid siiski hallatav sõit. Ka mootoriheli saavutab maksimaalse emotsiooneäratavuse kaasahaarava ja meeliülendava helikogemuse nimel.
Temerario saab esimesena režiimi Drift, mis võimaldab tekitada kontrollitud ülejuhitavust ja maksimeerida sõidurõõmu. Drift-režiimi tüüritakse rooliratta parempoolse alumise pöördlülitiga ning sel on kolm taset: esimene neist lubab piiratud lengerdusnurgaga driftimist, kuna kolmas tase on mõeldud oskajatele juhtidele ja võimaldab suuri lengerdusnurkasid.
ÜHENDUVUS
Multimeedia vaatevinklist on Temerario kõige keerukam auto Lamborghini ajaloos. Huracániga võrreldes on ühenduvus märkimisväärselt kõrgemal tasemel, pakkudes auto argikasutusega seotud teenuseid ja funktsioone, aga ka selliseid, mis on loodud spetsiaalselt sõidurõõmu nautimiseks maanteel või ringrajal.
Kasutajate käsutuses on õhu kaudu uuendatavate kaartidega navigatsioonisüsteem ning reaalajas info liikluse ja huviväärsuste kohta. Ühenduvuse pakett sisaldab ka meelelahutuslikku sisu, sealhulgas veebiraadiot, häälassistenti ja juhtmeta ühendust nutitelefonidele Apple Car Play või Android Auto kaudu. Uue Temerario kasutajaliides koosneb kolmest ekraanist: 12,3-tollisest näidikupaneelist, 8,4-tollisest keskekraanist ja 9,1-tollisest kaasreisija ekraanist. Süsteemil on uus graafika, muuhulgas ruumilised kujutised, animatsioonid ja spetsiaalselt selle auto jaoks loodud uus stiil. Kõiki kolme ekraani juhitakse sama elektronajuga, tagamaks maksimaalset sidusust disainis, koostoimes ja kasutamises.
Näidikupaneelil on täielikult uuendatud graafiline disain, aga lisaks sellele ka uued isikupärastamisfunktsioonid, mis võimaldavad kasutajal valida kolme tüüpi kuvaprofiile: Dynamic kuvab sõiduki dünaamika infot, Navi puhul katab kaart kogu ekraani ning Essential pakub põhilist juhtimiseks vajalikku infot. Teabe- ja meelelahutussüsteemis juurutati mitmeid uusi laiade isikupärastamisvõimalustega funktsioone, loomaks tõeliselt kaasahaaravat kogemust. Nende hulka kuulub lohistamisfunktsioon, mis võimaldab kasutajal liigutada sisu keskekraanilt juhi või kaasreisija ekraanile sõrmeliigutusega nagu nutitelefonil.
Keskekraanil on olemas võimalus luua lehekülg kuni kolmest rakendusest, mis lubab juhil hõlpsasti pöörduda oma lemmikfunktsioonide, näiteks kliimaseadme, navigatsiooni või raadio poole, minimeerides juhtimist segavaid tegevusi. Saab ka luua otseteid üksikute rakenduste, näiteks kliimaseadme, telefoniraamatu, raadio või navigatsiooni sihtpunktide juurde.
Temerarios võetakse ka esimest korda kasutusele süsteem nimega Lamborghini Vision Unit (LAVU), mis kolme kaamera ja juhtploki abil pakub kolme* uut pardateenust: Lamborghini Telemetry 2.0, Memories Recorder ja Dashcam. Neile rakendustele pääseb hõlpsasti juurde teabe- ja meelelahutussüsteemi või roolil asuvate nuppude kaudu, samuti Lamborghini Unica rakendusest.
LAVU teeb võimalikuks eheda „Feel like a pilot“ kogemuse, kasutades telemeetriat ringrajal sooritusvõime salvestamiseks eesmärgiga seda tõsta. Samuti saab Memories Recorderi abil parimaid sõiduhetki salvestada ja Dashcamiga turvalisust tõsta.
Kolm kõrglahutusega kaamerat on paigutatud sellisel viisil, et kaadrisse jäävad nii reisijateruum kui ka tee. Esikaamera asub laepolstris ning jäädvustab maanteel või ringrajal toimuvat. Emotsioonikaamera paikneb samuti laepolstris ja võtab kaadrisse reisijateruumi, jäädvustades juhi ja kaasreisija emotsioone. Tagaseinakaamera on kinnitatud tulekindlale vaheseinale istmete taga ning selle vaatevälja jäävad rool, näidikupaneel ja esiklaas.
Alajaotus Driving Experience võimaldab kasutajal kõiki salvestatud kogemusi LAVU süsteemi abil üle vaadata, kuna teenus Remote Trip Statistics kogub pärast iga sõitu andmeid läbisõidu ja hübriidajami kasutamise kohta.
Lamborghini Unica rakendus laiendab kogemust isegi siis, kui Temerario mootor seisab. Nutitelefoni või Apple Watchi vahendusel saab kasutaja pidevalt oma autot jälgida ning näha infot kütusekoguse, aku täituvuse, sõiduulatuse ja täpse parkimispaiga kohta. Lisaks on rakenduse kaudu võimalik teha mitmeid kaugjuhtimisoperatsioone, näiteks uksi lukustada või lukust avada.
Üks Temerario turva- ja kaitsefunktsioon on Lamborghini Connect Vehicle Tracking System (LCVTS), mis proaktiivselt tuvastab auto volitamata kasutamise ning teavitab rakenduse kaudu omanikku ja häirekeskust, et viivitamatult vajalikud protseduurid käivitada. Lamborghini garanteerib konfidentsiaalsuse ja klientide isikuandmete kaitse juba sõiduki disainijärgust alates vastavalt „Privacy and Security by Design“-lähenemisele, järgides kõige rangemaid nõudeid toote kogu elutsükli vältel.
Lamborghini Telemetry 2.0
Lamborghini Telemetry 2.0 on ringrajal kasutamiseks mõeldud pardarakendus, mille eesmärk on tõsta juhi enesekindlust ja sooritusvõimet ning aidata tal ära kasutada Temerario potentsiaali. Graafiline liides ja kasutajakogemus autos on põhjalikult värskendatud, muutes kasutamise vaistlikumaks ja vahetumaks ning tänu roolil asuvatele juhtseadistele ringraja tarvis ideaalseks.
Ringrajasessioonide ajal saab armatuurlaua ekraanil näha infot raja, ringiaja ja üksikute sektorite kohta. Samuti saab valida võrdlusaja, et oma sooritusvõimet kohe hinnata.
Lamborghini Telemetry 2.0 sisaldab üle 150 maailma tähtsama ringraja (sealhulgas nende erinevaid konfiguratsioone), võrreldes Huracán STO-le pakutud eelmise versiooniga. Saadaval on ka muud infot, näiteks rehvirõhud ning elektrooniliste abisüsteemide sekkumised.
Integreeritud LAVU süsteemiga saab kasutaja salvestada video oma kogemusest: kohe pärast sessiooni on telemeetriaandmed ja videod nähtavad armatuurlaua ekraanil ning neid saab jagada Unica rakenduse kaudu põhjalikuma analüüsi tarvis. Tänu Apple Watchi integreerimisele võib auto andmeid kombineerida ka kasutaja pulsisagedusega.
Lamborghini Unica rakenduse kasutamisvõimalusi täiendati tänu koostööle Lamborghini Squadra Corse sõitjatega. Sooritusvõime analüüs on nüüd kasutajasõbralikum tänu marsruudikaardi modulaarsele kuvamisele ning salvestatud videote ja sessiooni jooksul kogutud andmete tuvastamisele. Kujutisi ja andmeid saab jagata isikupärastatud videos tänu rakendusse integreeritud videoredaktorile, mis võimaldab kasutajal valida erinevaid kaadreid, vorminguid ja uusi kattevidinaid.
Memories Recorder
Naudingud jätkuvad ka väljaspool rada, kuna iga Temerario pardal oldud hetke saab jäädvustada Memories Recorderit kasutades. See funktsioon võimaldab juhil LAVU süsteemi kaameratega salvestada kuni kaks minutit sõitu ja jagada seda videot Unica rakenduse kaudu. Memories Recorderi kasutamismugavust ja isikupärastamisvõimalusi arendati veelgi edasi: valida saab kaamera kaadrit, graafilisel liidesel kuvatavat infot ja video vormingut.
Dashcam
LAVU süsteem võimaldas ka kasutusele võtta sõiduohutuse parandamiseks mõeldud rakenduse Dashcam. Kolm kaamerat moodustavad tõhusa jälgimissüsteemi ning avarii või hädaolukorra manöövri puhul salvestatakse automaatselt üheminutilise kestvusega video. Samuti on võimalik näha kokkupõrke või manöövri hetkele eelnenud kuni 40 sekundit ning videot saab vaadata nii teabe- ja meelelahutussüsteemis kui ka Unica rakenduses.
REHVID
Lamborghini kauaaegne partner ja uue Lamborghini Temerario eksklusiivne rehvipartner Bridgestone on üleilmne liider kõrgklassi rehvide ja jätkusuutliku mobiilsuse lahenduste alal ning töötas välja täieliku rehvivaliku, maksimeerimaks superauto suutlikkust aastaringselt nii ringrajal kui ka väljaspool seda ning rahuldamaks kõiki kasutajate vajadusi.
Bridgestone pöördus Temerario suve- ja ringrajarehvide tarvis oma kultusliku Potenza rehviperekonna poole ning pakub otstarbest lähtuvalt loodud rehve Potenza Sport ja Potenza Race. Spetsiaalrehvidel Bridgestone Potenza Sport on muster, mis maksimeerib juhitavust kuival ja märjal teekattel ning suutlikkust suurtel kiirustel, parendamaks sõiduki sportlikku käitumist.
Nende põhivarustusse kuuluvate ultrasuure jõudlusega rehvide kõrval töötas Bridgestone välja ka torkekindlad (Run-Flat) rehvid Potenza Sport. Viimased võimaldavad säilitada juhitavust rehvi tühjenemise järel ning turvaliselt läbida 80 kilomeetrit kiirusega kuni 80 km/h. Bridgestone tõi selle tehnoloogia Temerariole spetsiaalrehvidega, mis pakuvad haardumise kõrgemat taset ja äärmuslikku mugavust maanteesõidul lisaks turvalisusele ja meelerahule.
Lisaks töötas Bridgestone välja eritellimusel võidusõidurehvi, päästmaks valla superauto hämmastavat suutlikkust. See ainulaadne Bridgestone Potenza Race rehv tagab eeskujuliku haardumise, parendatud juhitavuse ja kauakestva suutlikkuse kõigile ringrajahuvilistele. Rehvi kõrgel tasemel haarduvuse tegi võimalikuks ringraja tarvis loodud kummisegu, mis seejärel võeti kasutusele ka maanteel.
Et muuta valik täiuslikuks ning rahuldada kõigi juhtide vajadusi ja nõudmisi, töötas Bridgestone välja ka spetsiaalsed talverehvid Blizzak LM005, mis võimaldavad superautol arendada tippsuutlikkust isegi rasketes talveoludes.
Euroopas välja töötatud ja valmistatud spetsiaalrehvid on saadaval kaheksas mõõdus 20- ja 21-tollistena. Lamborghini Huracán STO, Tecnica, Sterrato, Huracán EVO ja V12 HPEV Revuelto järel on Temerario uusim Lamborghini supersportauto, mis tehases varustatakse Bridgestone’i rehvidega.
TEHNILISED ANDMED
JÕUALLIKAS
- Mootor: kahe turboga V8, turboülelaadurid silindriridade vahel
- Töömaht: 3995,2 cm³
- Silindri läbimõõt ja kolvikäik: 90 mm × 78,5 mm
- Surveaste: 9,3:1
- Maksimaalne võimsus @ p/min (sisepõlemismootor): 800 hj @ 9000–9750 p/min
- Maksimaalne süsteemivõimsus (sisepõlemismootor+elektrimootorid): 920 hj
- Maksimaalne pöördemoment @ p/min (sisepõlemismootor): 730 Nm @ 4000–7000 p/min
- Jahutussüsteem: vedelikjahutus, eraldi kontuur kõrgepingeosale
- Mootori juhtimissüsteem: Bosch, kesk-otsesissepritse
- Õlitussüsteem: kuivkarter
JÕUÜLEKANNE
- Käigukast: automaatne
- Käikude arv: 8
- Sidur: topeltsidur
HÜBRIIDSÜSTEEM
- Aku: kõrge energiatiheduse ja pehmete elementidega liitium-ioonaku
- Generaator: P1 elektrimootor
- Elektrimootorid: e-esisild (220 kW @ 3500 p/min)
SUUTLIKKUS
- Tippkiirus: 343 km/h
- 0–100 km/h kiirendusaeg 2,7 s
- Pidurdusmaa (100–0 km/h): 32 m
KANDMIK JA KERE
- Kandmik: täielikult alumiinium
- Kere: alumiinium
RATTAD
- Rehvid ees: Bridgestone Potenza Sport 255/35 ZR20
- Rehvid taga: Bridgestone Potenza Sport 325/30 ZR21
- Veljed ees: 20 × 9J
- Veljed taga: 21 × 11,5J
PIDURISÜSTEEM
- Pidurid: CCB Plus – keraamilised süsinikpidurid, alumiiniumist monoplokk-kinnissadulad ees 10 ja taga 4 kolviga
- Pidurikettad ees: 410 × 38 mm
- Pidurikettad taga: 390 × 32 mm
MÕÕTMED
- Teljevahe: 2658 mm
- Pikkus: 4706 mm
- Laius (peegliteta): 1996 mm
- Laius (peeglitega): 2246 mm
- Kõrgus: 1201 mm
- Kuivmass: 1690 kg
- Massi/võimsuse suhe: 1,84 kg/hj
Sõiduk ei ole veel müügis ja seetõttu ei kohaldata sellele direktiivi 1999/94/EÜ. Kütusekulu ja heitkoguste andmed on tüübikinnituse faasis.