Mulliner Batur käivitab Bentley disainirevolutsiooni

  • Uus kupee Batur iseloomustab Bentley uut disainikeelt
  • Uus disaini DNA näitab suunda Bentley tulevastele akutoitega elektrisõidukitele
  • Järgmine erikerega mudel Mullinerilt – maailma vanimalt, rohkem kui 250 aastat tegutsenud keretootjalt
  • Valmistatakse vaid 18 seerianäidet, millest kõik on reserveeritud Mullineri klientide poolt ja igaüks maksab 1,65 miljonit naela (maksude ja lisavarustuseta)
  • Seni võimsaim Bentley mudel – ikoonilise W12-mootori 1000 Nm edasiarenduse võimsus ületab 740 hj
  • Lõputute valikuvõimaluste hulka kuuluvad titaanist osad, säästvad looduslikust kiust komposiidid ja koguni 3D-prinditud 18-karaadine kuld
  • Veermikutehnoloogia – eLSD, neljarattajuhtimine ja 48 V aktiivsed elektrilised stabilisaatorvarvad – lisab sõidukile disaini ja võimsusega sobivat dünaamikat
  • Tarnimist alustatakse 2023. aasta keskel, pärast laiahaardelist arendusprogrammi

Bentley Motors avalikustas Bentley Mulliner Baturi – uue kahe uksega suurejoonelise reisikupee, mida toodetakse vaid 18 seeriaeksemplari ja mis tähistab Bentley disainirevolutsiooni algust.

Disainijuhi Andreas Mindti ja tema meeskonna loodud Batur on uue disaini-DNA näidis, mis hakkab kujundama Bentley tulevaste akutoitega elektrisõidukite (BEV) disaini.

Baturi vaid 18 seeriaeksemplari on Bentley firma oma eksklusiivse keretootja Mullineri viimane, Bacalarile järgnev projekt. (Bacalari 12 individuaalselt eripärastatud, disainitud ja käsitsi valmistatud Barchetta disainiga Bentleyt taaskäivitasid keretootmise Bentley juures.) Nagu eelkäija Bacalar, on ka Batur oma nime saanud kauni loodusliku veekogu järgi. Batur on 88 m sügavune ja 16 km2 suurune meteoriidikraatrisse tekkinud järv Indoneesias Bali saarel; sama nime kannab tegevvulkaan.

Batur on ka seni võimsaim Bentley, mille üle 740-hobujõuline versioon ikoonilisest käsitsi koostatud 6,0-liitrisest kahe turboülelaaduriga W12-mootorist on nii metafoorselt kui ka sõna otseses mõttes pannud Bentley kaks viimast aastakümmet liikuma. Kui mootor jõuab osana Bentley täiselektriliseks muutumise teekonnast Beyond100 oma vanadusaastatesse, siis on Batur W12-mootori erakordse jõu, pöördemomendi ja rafineerituse tähistamise alguspunktiks. Mootori võimsus sobib hästi kokku Bentley seni kõrgeima tasemega veermikuga, millel on kiiruse järgi häälestuv õhkvedrustus, aktiivsed elektrilised stabilisaatorvarvad, eLSD, neljarattajuhtimine ja pöördemomendi vektoriseerimine.

Baturi kõik 18 eksemplari on juba reserveeritud. Igaüks disainitakse koostöös kliendiga Mullineri firmasisese disainimeeskonna juhtimisel. Kliendid saavad Baturi puhul valida praktiliselt iga pinna värvi ja viimistluse, et luua auto, mis oleks sama individuaalne kui nad ise. Seejärel valmistatakse iga eksemplar mitme kuu jooksul Mullineri töökojas Bentley süsinikuneutraalses tehases Crewe's Inglismaal käsitsi, esimesed tarned peaksid toimuma 2023. aasta keskel.

Baturi esitles Bentley signatuurpeol Monterey autonädalal peaaegu 500 VIP-külalise ees Bentley juhatuse esimees ja tegevjuht Adrian Hallmark, kes kommenteerib:

„Batur on Bentley jaoks oluline auto. Batur ei ole ainult ülieduka Bacalari mantlipärija, vaid see näitab disainisuunda, mille tulevikus oma BEV-de arendamisel võtame. Andi Mindt ja tema meeskond on kujundanud Bentley klassikalise kujunduse tunnused tugevamaks ja julgemaks disainiks, mis on ometi säilitanud elegantsi ja graatsia.

Kaunis välimus peidab võimsaimat mootorit, mille oleme kunagi arendanud. Meie W12-mootor on tõenäoliselt ajaloo edukaim kaheteistkümne silindriga automootor. Nüüd jõuab see pensioniikka, et teha ruumi tulevastele hübriidsõidukitele ja BEV-dele, ja tahame tähistada selle saavutusi.

18 õnnelikku klienti, kes on juba Baturi reserveerinud, naudivad ainulaadset auto kaasloomise kogemust koostöös meie Mullineri disainimeeskonnaga. Batur on Mullineri laienemise järgmine samm. See kinnitab nõudlust tõeliselt eksklusiivsete sõidukite järele, mis ühendavad endas luksuse ja võimsuse nii, nagu ainult Bentley seda suudab.“

Disainirevolutsioon

Baturi disaini on loonud Bentley disainijuht Andreas Mindt oma meeskonnaga, kuhu kuuluvad ka välisdisaini juht Tobias Suehlmann ja interjööridisaini juht Andrew Hart-Barron. Batur muudab revolutsiooniliselt Bentley disaini-DNA-d, mis on kujundanud tootepered Continental GT, Flying Spur ja Bentayga, tuues sisse uued teemad, lähenemised ja detailid. Uus vormikeel tähendab Bentley disainis uut peatükki, mis on osa Bentley muutumisteekonnast Beyond100, et saada maailma juhtivaks jätkusuutlike luksusautode tootjaks.

Batur esindab disainipõhimõtteid, mis suunavad firma esimese akutoitega elektrisõiduki (tuleb turule 2025. aastal) ja sellele järgnevate autoperede arendamist.

Andreas Mindt selgitab uut disaini:

„Iga disainimeeskonna jaoks on kõige erutavam väljakutse võimalus muuta omaenda reegleid. Oleme ümber kujundanud Bentley disainikeele, säilitades mõningad elemendid minevikust ja olevikust, kuid muutnud samas oluliselt n-ö võtmeelemente.

Tänapäeva Bentley disain peaks alati muljet avaldama, olles inspireeriv ja harmooniline. Sõiduk peab välja nägema tugev ja lihaseline, jäädes samas graatsiliseks – peab olema nii elegantset voolavust kui ka muskleid. Kasutame terminit „ootel metsloom“ – kujutage ette lõvi või tiigrit, kes lamab ründeasendis kõrges rohus. See jõuline kuju – ootel suur jõud, mis näeb välja kiire isegi paigal olles – on üks joontest, mis määrab meie uut tõlgendust klassikalisest Bentleyst.

Pikk kapott on alati olnud võimu ja prestiiži tunnusmärk. Üks meie uue disaini tunnus on kapotist sõiduki lõpuni ulatuv joon, mis ühendab kapoti kerega, muutes auto pikaks ja saledaks ning andes esiosale pikendatud kuju. Kutsume seda joont „lõputuks kapotiks“ ja see on ainus rõhuasetus puhtamale kujule. Auto kaal viiakse visuaalselt tahapoole. See loob mulje, et auto toetub tagasillale ning lisab „puusadele“ sügavust.

Auto esiosas oleme moderniseerinud kuulsat Bentley iluvõret. Oleme muutnud selle madalamaks ja püstisemaks, et anda sõidukile tugevam „nägu“ ja domineerivam olek. See sirge elegants loob mulje enesekindlusest ja luksusest. Iluvõrega külgnevad uue kuju ja disainiga esituled – Bacalaril kasutatud disaini edasiarendus, mis säilitab ühe suure esitule kummalgi pool. Täiesti uued tagatuled paiknevad kummalgi pool liigutatavat spoilerit.

Vorm on üldiselt puhtam ja lihtsam. Kasutame rohkem kumeraid pindu, mis on õigetes kohtades osadeks jaotatud, et peegeldada valgust ja varju ning muuta disain jõulisemaks.“

Järgmine erakordne Mullineri projekt

Batur on Bacalari (12 Barchetta disainiga Bentleyt, millega alustati uuesti Mullineri kereehitust) pärija ja järglane. Mullinerist on saanud keeruliste projektide – sh Bacalari ja Bloweri kui maailma esimese ennesõjaaegse auto järgseeria – asjatundja. Mõlemas projektis taas elustunud kereehitusoskused ühenduvad eelmise põlvkonna käsitööga, et valmistada 18 Baturi, mis tuleb ehitada igaüks täielikult ja ülitäpselt käsitsi.

Mullineri direktor Paul Williams kommenteerib:

„Bacalar tõestas, et meie kliendid igatsevad tõeliselt eksklusiivset ja individuaalset Bentley autot. Sellele toetudes ehitamegi nüüd Baturi. Fakt, et kõik 18 autot on juba reserveeritud, tõendab fakti, et meie disainimeeskond loob autosid, mida meie kliendid soovivad osta. Batur on kaunis, käsitööna valminud Bentley, mis kuulub nimekasse Mullineri valmistatud kerega sõidukiseeriasse, milles on ka W. O. Bentley 8-liitrise mootoriga lemmikauto, tänaseks üliikooniline R-Type Continental.”

Mullineri firma oma disainimeeskond loob iga Baturi koostöös kliendiga, töötades tunde spetsiaalselt loodud Mullineri visualiseerijaga, millega saab valida iga autoosa värvi ja pinnaviimistluse. Lõputud unikaalsed materjalinäidised lisavad protsessi tekstuuri. Lõppdisain on tõeliselt isikupärane – selle loob klient ja seda piirab üksnes tema kujutlusvõime. Klient määrab ka pisimad detailid, alates välisest põhivärvist ja lõpetades õhutusavade pinnaviimistlusega – tõesti kõik, mis nende vahele mahub.

Seejärel sünnib iga Batur Mullineri käsitöömeeskonna käe all – käsitsi ettevalmistatud materjalide ja ebatavaliste värvidega. See protsess võtab iga auto puhul aega mitu kuud.

Välisdetailid

Autode väliskuju määrab peaaegu lõputu hulk valikuid, mille teevad autode tulevased omanikud. Värvivalik on lõpmatu, alustades täielikust Mullineri värvipaletist ning lõpetades täiesti eksklusiivsete värvide ja isegi käsitsi tehtud illustratsioonidega.

Esisplitteri, küljeliistude ja tagadifuusori aerodünaamilised lisandid saab valmistada nii süsinikkiust kui ka uuest säästvast looduskiudkomposiidist.

Väline ere viimistlus võib olla segu heledast ja tumedast, siidmatist ja läikivast, isegi titaanist. Just nagu esimesel autol, on teine võimalus valida astmeliselt muutuvad kontrastvärvid eesmise iluvõreni, mis loovad elava üleminekuefekti.

Baturil on ainulaadsed 22-tollised veljed, standardina värvitud kristallmustaks ning seejärel pind läikivaks töödeldud ja poleeritud. Tumedam valik kombineerib tumeda läikega veljed siidmattide kodaratega, samuti võivad kliendid valida kerega sama värvi veljed (kontrastviimistlusega või ilma) või valida täiesti erineva kontrastvärvi.

Montereys esitletud auto näitlikustab Baturi vormikeelt. Välisvärv on eksklusiivne Bonneville Pearlescent Silver, mis pakub kumeratel pindadel voolavat kontrasti. Keret rõhutavad süsinikkiust esisplitterid, küljeliistud ja tagadifuusor, mis on kristallmusta värvi. Auto esiosas on eriline iluvõre – selle põhiosa on viimistletud läikiva tumeda titaaniga ja seda on rõhutatud kontrastsete ševroonidega horisontaalselt ülemineva mustriga, mis tumeneb järk-järgult hüperaktiiv-oranžist keskel kristallmustani külgedel. „Lõputu kapoti“ joon on viimistletud sama siidmati titaanvärviga kui 22-tollised veljed – kodarad on samasugused tumedad siidmatid nagu iluvõre.

Jätkusuutlik-eksklusiivselt kaunis interjöör

Baturi kahe istmega interjöör on disainitud suurejooneliseks pikamaareisiks, pakkudes maksimaalset isikupärastamisvõimalust. Inspireerituna Bacalari sisedisaini edust, kasutab Batur Bacalari interjööridisaini põhielemente, lisades uusi jätkusuutliku luksuse jooni.

Iga element interjööris kujundatakse vastavalt kliendi valikutele. Kliendid saavad valida mitmete keskkonnasäästlike interjöörimaterjalide seast, näiteks:

  • Šotimaalt pärit süsinikuvaene nahk, mis reisib oluliselt vähem maad kui väljastpoolt Suurbritanniat hangitud nahk;
  • viit tooni jätkusuutlikult pargitud nahk Itaaliast;
  • Dinamica, mis on nahka asendav seemisnahataoline säästev materjal.

Esiosa ehiskatete hulgas on ka Bentley jaoks uus materjal – looduslikust kiust komposiit, mis on säästev alternatiiv süsinikkiule. 2x2-toimse sidususega ja siidmati lakiga viimistletud looduslikust kiust komposiit toob interjööri uue jätkusuutliku tekstuuri. Valitud ehiskattematerjalist olenemata on kõrvalistujapoolne esiosa viimistletud ainulaadse W12-mootori heliallkirja söövitusega, samuti on võimalik kliendi valitud söövitus.

Jätkusuutlikud elemendid on ka nahkpindadega kokku sobivad vaibad, mis on valmistatud taaskasutatud lõngast (Bentley ei ole seni selliseid pakkunud).

Kliendid võivad interjööri ereda viimistluse puhul valida heledamaid ja tumedamaid toone, samuti on saadaval titaan. Teatud juhtseadised, nt ventilatsiooniregistrid, on saadaval koguni 3D-prinditud 18-karaadises kullas.

Uue Baturi interjöör on käsitsi viimistletud musta, punase ja oranži kauni kombinatsiooniga, täpsemalt beluugamusta, hotspur-punase ja hüperaktiiv-oranžiga. Beluugamust istmekattenahk kontrasteerub uue, veelgi säästvama, madala CO2 tasemega Mullineri hüperaktiiv-oranži nahaga. Täiendavat tekstuuri pakub naha seemisnahataoline alternatiiv Dinamica nii beluuga- kui ka hotspur-toonis. Unikaalsed „Baturi ševroonid“ istmete välistiibadel on tikitud peenelt käsitsi oranži niidiga, ülejäänud polsterdus aga kontrastina valge niidiga. Pehmed elemendid on viimistletud uue sulanduva beluugamusta käsitööäärisega, istmete keskkohad hüperaktiiv-oranži äärisega ja rooliratta alumine kodar samuti hüperaktiiv-oranžiga.

Näidikulaua, esiosa ja uste ehiskatted on värvitud läikivmustaks, mis hajub „guitar fade“-tehnikaga Fine Brodgar-toonini ja voolab esiosalt usteni, enne tagasi mustaks hajumist. Esiosa ehib unikaalne kunstiteos – lasersöövitatud helilaine, mis tähistab W12-mootori tekitatavat ainulaadset heli. Interjööri metallelemendid on mustaks anodiseeritud alumiiniumi ja siidmati titaani segu, mida täiendavad kullaprooviga 18-karaadisest kullast Bentley sõidurežiimivalits ja rooliratta kell-12-keskriba.

Võimas W12

Baturil on võimsaim mootor, mis ühelgi Bentleyl kunagi on olnud. 6,0-liitrine W12, mis käivitas 2002. aastal mudeliga Continental GT Bentley taassünni, on läbinud mitu disainimuudatust ja on nüüd kõrgeimal tasemel kaheteistkümne silindriga mootor maailmas. Seda on alati käsitsi toodetud Bentley süsinikuneutraalses tehases Crewe's Inglismaal.

Baturi jaoks on uuendatud sisselaskesüsteemi, turboülelaadureid ja vahejahuteid ning tehtud ulatuslik ümberkaliibrimine rohkem kui 740 hobujõule ja 1000 Nm pöördemomendile, et muuta see uus suurejooneline tippkabriolett erakordselt võimsaks. See mootori versioon tähistab saavutusi rohkem kui 20 aasta jooksul, mil selle võimsus on suurenenud peaaegu 40%, ent kütusekulu on 25% vähenenud. Baturi jaoks on W12 kombineeritud Bentley kaheksakäigulise kahe siduriga käigukastiga ja sportauto väljalaskesüsteemiga, mis tekitab võimsustasemega sobiva helitausta. Kogu väljalaskesüsteem on titaanist, liistud aga (Bentley puhul esmakordselt!) 3D-prinditud titaanist.

Bentley liigub elektrimootorite ajastusse. Läheneb W12 pensionipõlv. Enne pensionile jäämist väärib see insenerimeistritöö kogu kiitust. Batur on lõppvõimsuseni arendatud W12-le ideaalne kodu.

Sobiv veermikusüsteem

Batur ei ole üksnes Bentley seni võimsaim ja eksklusiivseim kupee – see on ka dünaamilisim.

Igal kohanduval õhkvedrul on kolm lülitatavat kambrit, mis muudavad õhkvedru ruumala ja koos sellega efektiivset jäikust. Juht saab valida tasakaalu sõidumugavuse ja kerekontrolli vahel, valides neljarežiimilise sõidudünaamika juhtseadisega keskkonsoolil režiimi Sport, Bentley, Comfort või Custom.

Sõidudünaamika juhtseadis muudab ka 48 V aktiivse elektrilise stabilisaatorisüsteemi käitumist, mis saab vaid 0,3 sekundiga tekitada ümberminekut vältiva pöördemomendi kuni 1300 Nm või kõik rattad sildadest täielikult lahutada. Stabilisaatorisüsteemi saab kasutada ka veeremisjäikuse reguleerimiseks eestpoolt tahapoole, režiimis Sport Baturile teravama pöörde ja auto suurema tasakaalustusvõime gaasi andes.

Üldist veojõudu ja haarduvust kurvides maksimeerib elektroonilise piiratud libisemisega diferentsiaali (eLSD) kasutamine, mis vektoriseerib aktiivselt veermikul ajami pöördemomenti. Seda täiendab pöördemomendi vektoriseerimine piduri poolt: auto võib pööramisel esisilla reaktsiooni suurendamiseks kergelt pidurdada seesmist tagaratast või kurvist väljumisel kergelt pidurdada mõlemat seesmist ratast, et suurendada veojõudu jõu suunamisega välimistele, koormatud ratastele.

Sõidukil on Bentley CSiC-pidurisüsteem (süsinik/ränikarbiid) 440 mm eesmiste ja 410 mm tagumiste piduriketastega ning 10-kolviliste eesmiste ja 4-kolviliste tagumiste pidurisadulatega. Batur sõidab eksklusiivsetel 22-tollistel ratastel Pirelli rehvidega.

Lehekülg viimati uuendatud: 28.06.2024