Uus Continental GT on tulekul
- Uus, neljanda põlvkonna Continental GT tuuakse avalikkuse ette juunis
- Esimene Bentley, mis saab uue Ultra Performance Hybrid-jõuallika
- 782 hj ja 1000 Nm uuest V8-mootorist ja elektrimootorist
- Uusima põlvkonna veermikutehnika erakordse dünaamika tarvis
- 80 kilomeetrit sõiduulatust elektri jõul
- WLTP CO2-näitaja alla 50 g/km
- Järgmine samm 20-aastases Continental GT edukas teekonnas, mille käigus on Crewe’is käsitsi valmistatud ligi 100 000 eksemplari
Uus, neljanda põlvkonna Continental GT tuuakse avalikkuse ette juunis kui esimene auto, mis ehitatakse Bentley Ultra Performance Hybrid-jõuallika ümber.
Uus Continental GT on Bentley jaoks oluline samm edasi – see arendab 782 hj võimsust ja 1000 Nm pöördemomenti, kuid suudab elektri jõul läbida kuni 80 kilomeetrit ja saavutab CO2-näitajaks (WLTP) alla 50 g/km. Vähe sellest, et tegu on võimsaima ja dünaamika mõttes kõige suutlikuma tänavasõiduautoga Bentley 105-aastases ajaloos, see on ka kõige jätkusuutlikum, säilitades seejuures kogu käsitööna valminud luksuse ja ainulaadsed materjalid, mis on kujunenud Bentley sünonüümiks.
Uusima põlvkonna veermikutehnika hulka kuuluvad aktiivne nelikvedu koos veojõu suunamisega, nelikroolimine, elektrooniline piiratud libisemisega diferentsiaal, 48 V tööpingega elektriline külgkalde korvamise aktiivsüsteem ja uued moodsad kaheklapilised amortisaatorid. Uus disain ja uus valik mugavustehnikat täiendavad värskeima põlvkonna autot, millest saabki modernse Bentley määratlus.
Continental GT toodi esmalt välja aastal 2002 ning pani aluse Bentley taassünnile. See auto muutis täielikult ettevõtte tegevust, käivitades müügimahu kümnekordse tõusu ja määratledes kaasaja Bentley olemuse. Nii disaini kui ka suutlikkuse alal pakkus Continental GT loomisel inspiratsiooni 1952. aasta R Type Continental – omaaegne maailma kiireim neljaistmeline auto, mis pani toona paika luksusliku Gran Turismo kontseptsiooni põhimõtted. See oli mõeldud pikkade vahemaade läbimiseks üle kogu kontinendi – siit ka mudelinimi. Continental GT juures võeti kasutusele samad kolm peamist disainijoont – vööjoon, puusajoon ja lauge katusejoon.
Continental GT mõju oli dramaatiline – nelja aastaga kasvas Bentley aastane läbimüük umbes tuhandelt autolt üle 10 000. Teise põlvkonna Continental GT toodi välja Pariisi autonäitusel aastal 2010, tellimusi hakati vastu võtma sama aasta oktoobris ja tarned algasid 2011. aasta hakul. Teise põlvkond toodi kõigepealt välja W12-mootoriga, kuid sellele lisandus 2012. aastal uus 4,0-liitrine V8. Kolmas põlvkond järgnes aastal 2018. See põhines uuel platvormil ning sai uue mootori, uue vedrustuse, uue elektrisüsteemi, uue tehnika ning uue interjööri- ja välisdisaini – kõik kokku kujunes uueks etaloniks luksus-GT-sektoris, mis oli vahepeal muutunud äärmiselt konkurentsitihedaks.
Viimase 20 aasta jooksul on Continental GT-d purustanud kiirusrekordeid ning võitnud meistrivõistlusi ja pikamaasõite kogu maailmas. Globaalselt on Continental GT Bentley populaarsuselt teine mudel (Bentayga järel), iga kolmas müüdud Bentley on just Continental GT. Tuleva aasta alguse valmib Inglismaal Crewe’is, Bentley Dream Factorys nüüdseks kultuslikuks saanud Gran Turismo 100 000. eksemplar.
CO2 heitkogus ja kütusekulu EU27 riikide tarvis on selgitamisel ning sõltub Euroopa Liidu tüübikinnitusest.