Uus Flying Spur: kõigi aegade võimsaim neljaukseline Bentley

  • Neljanda põlvkonna Flying Spur on Bentley kõigi aegade võimsaim sedaan
  • Täiesti uus Ultra Performance Hybrid-jõuallikas arendab 782 hj ja 1000 Nm ning loob ehtsa neljaukselise superauto
  • 0–100 km/h 3,5 sekundiga
  • 76-kilomeetrine elektriline sõiduulatus, CO2 heitkogus 33 g/km*
  • Kuni 829 kilomeetrit sõiduulatust ühe tankimisega
  • Aktiivveermik, Bentley adaptiivvedrustus Dynamic Ride, neljarattaroolimine
  • Värskendatud välimuses paistavad silma uus esivõre, kaitserauad, difuusor, soovi korral 22-tollised rattad ja tumedakstoonitud ehisosad
  • Interjööri täiustuste hulka kuuluvad uued Precision Diamond-tepingud istmetel ning Precision Diamond 3D mustriga nahkpolster ustel ja B-piilaritel
  • Uued kehaasendi reguleerimise ja automaatkliimaseadmega heaoluistmed on nüüd kõigil neljal istekohal
  • Täiesti uue arhitektuuriga elektrisüsteem võimaldas integreerida klassi juhtiva uue tehnika, saavutamaks võrratut kasutajakogemust
  • My Bentley App Studio integreerib populaarsed rakendused otse autosse
  • Ületab eelmist Speed W12 mudelit nii võimsuse, pöördemomendi, kiirenduse kui ka väikese heitmehulga poolest
  • Valmib Crewe’is Bentley Dream Factorys käsitsi ehitatuna, võimalike teostusvariantide arv on sisuliselt piiramatu
  • Uus film toob esile uue Flying Spuri dünaamilise võimekuse, kaastegevad on mitmed tuttavad näod F1 maailmast

Bentley tõi täna avalikkuse ette oma esimese neljaukselise superauto, uue Flying Spuri. Ligi kaks aastakümmet on see mudel olnud ülima luksussportsedaani kehastuseks ning jõudis nüüd neljanda põlvkonnani.

Esialgu toodi välja suutlikkusele orienteeritud variant Speed. Uus Flying Spur on üles ehitatud Bentley uue Ultra Performance Hybrid-jõuallika ümber, mis kindlustab erakordselt laia võimekusspektri. Ühest küljest on ta täiselektrilises režiimis võimeline kulgema vaikselt ja sundimatult kuni 76 kilomeetri kaugusele, tekitades seejuures 90% vähem heitmeid kui eelmine Flying Spur Speed. Selline liiklemisviis sobib suurlinnade nullheitmetsoonidesse. Kui aga tekib soov sõita hingestatult, pakuvad Bentley V8 782 hj – 147 hj enam kui eelmisel mudelil – ja elektrimootor sensatsioonilist suutlikkust. 100 km/h märgini jõuab spidomeetri osuti kõigest 3,5 sekundiga ehk pool sekundit varem kui eelkäijal. Vähesed sõidukid meie planeedil evivad nii ulatuslikku võimekust ning ükski ei tee seda nii peenelt, tasakaalukalt ja luksuslikult nagu uus Flying Spur. See kõik kinnitab Bentley väidet, et tegu on margi esimese neljaukselise superautoga.

Välimuses on suuresti säilitatud 2019. aastal esitletud kolmanda põlvkonna Flying Spuri tuttav lihaseline, ent samas elegantne disain. Tõelised muudatused aga leidsid aset sügaval väliskesta all. Täiesti uus jõuallikas koos samuti uue arhitektuuri saanud elektrisüsteemiga moodustavad kaasaegseima autotehnika komplekti mistahes ehtsal luksussedaanil.

Interjööri värskendused täiendavad Flying Spuri juba niigi laitmatut reisijateruumi veel uute võimalustega. 3D-rombimustriga nahkpolster ulatub nüüd ka ustele ja piilaritele, kuna täiendavate heaolufunktsoonide hulka kuuluvad nutikas õhuionisaator ja automaatne kehaasendi reguleerimine kõigile neljale istmele lisavad piiramatu isikupärastamise potentsiaali veelgi. Samal ajal toob My Bentley App Studio hulga kasulike mobiilirakendusi otse juhi sõrmede alla.

Rohkem suutlikkust, vähem heitmeid

Nelikveolise Flying Spuri Ultra Performance Hybrid-jõuallikas ühendab kaasaegse 600-hobujõulise 4,0-liitrise topeltturboga V8 190-hobujõulise elektrimootoriga, mis on osavalt integreeritud kaheksakäigulise topeltsiduriga käigukasti korpusse. Sport-režiimis päästab see jõuallikas valla kõik oma 782 hj võimsust ja 1000 Nm pöördemomenti, silmapilkselt pöördemomenti pakkuv elektrimootor täiendamas 90-kraadise vändakaelte nurgaga V8 karismaatilist pulssi. Eelmise Speedi mudeliga võrreldes pakub uus Flying Spur Speed suuremat pöördemomenti mootori madalamatel pööretel, suuremat tippmomenti ja suuremat võimsust kogu pöörete skaala ulatuses.

Süsteemi pöördemoment kasvas 11 protsenti, kui võrrelda eelmise põlvkonna Flying Spur Speedi W12-mootoriga – varasema 900 Nm asemel on nüüd juhi käsutuses 1000 Nm. Süsteemivõimsus kasvas lausa 19 protsendi võrra – 659 hobujõult 782 hobujõuni. See teeb uue Flying Spuri võimsaimaks Bentley sedaaniks, mis kunagi loodud.

Uus 600 hj, 800 Nm V8-mootor tagab ilma tavapärase vaakumsüsteemita ja 350-baarise sissepritserõhuga (varasema 200 asemel) puhtama põlemise ja väiksema heitgaasikoguse. Kuna elektrimootor lühendab turboviidet, kasutatakse kaht ühekambrilist turboülelaadurit – see lihtsustab konstruktsiooni ja võimaldab neil töötada kõrgemal temperatuuril, vähendades heitmekogust. Seetõttu pole ka tarvis eraldi süsteemi silindrite väljalülitamiseks, elektrimootorit pruukides saab sisepõlemismootori täielikult välja lülitada.

Täiselektrilises režiimis suudab elektrimootor üksi anda välja 190 hj ja 450 Nm, millest enamasti on rohkem kui küll liiklusvoos püsimiseks, kuna 25,9 kWh mahutavusega aku pakub elektri jõul kuni 76-kilomeetrist kasutatavat sõiduulatust (EL-i sõidutsüklis). V8 ja elektrimootor annavad uuele Flying Spur sõiduulatuseks 829 kilomeetrit. Täiselektrilisele režiimile saab üle minna kiirusel kuni 140 km/h ning kuni 75 protsenti alla vajutatud gaasipedaali korral. Aku saab täielikult laadida kõigest 2¾ tunniga tänu märkimisväärsetele täiustustele laadija ja aku mahutavuse juures, maksimaalne laadimisvõimsus on 11 kW.

Jõuallika süsteem juhib energiavoogusid sõltuvalt valitud sõidurežiimist. Saadaval on elektriauto, elektrivõimenduse, pidurdusenergia taaskasutuse ja – uue Flying Spur Speedi jaoks kõige olulisemana – laadimisrežiim. Viimase puhul veab mootor rattaid ja samal ajal laeb akut.

Bentley Performance-aktiivveermik kuulub Flying Spur Speedil põhivarustusse. Uus kõrgetasemeline süsteem sisaldab Bentley adaptiivvedrustust ja nelikroolimist koos elektrooniliselt juhitava iseblokeeruva diferentsiaaliga, kuna uue põlvkonna stabiilsuskontrolli süsteemi tarkvara annab juurdepääsu mitmesugustele sõidustiilidele ja tagab usaldusväärse haardumise kõigis oludes. Uue auto kaalujaotus 48,3 : 51,7 on kergelt tahapoole suunatud ning veermikusüsteemid ja stabiilsuskontrolli süsteem töötavad mehaaniliselt optimeeritud platvormil, mis annab kogu komplektile viimase lihvi. Süsteem kasutab aktiivset veojõu suunamist tagant ette keskdiferentsiaali abil ning täppissuunamist kummalgi sillal pidurite abil.

Uued kaasaegsed kaheklapilised amortisaatorid võimaldavad kokkusurumise ja tagasipõrke faasi eraldi juhtida, luues selge dünaamilise võimekuse erinevuse sõidurežiimide Comfort, Bentley ja Sport vahel. Eelmise põlvkonna Sport-režiimi iseloomustanud kere stabiilsus on säilinud, kuna sõidumugavus Comfort-režiimis paranes märgatavalt.

Väljendusrikas ja iseloomulik disain

Uue Flying Spur Speedi suutlikkusele orienteeritud iseloomu rõhutavad värskeimad täiendused disainis. Tumedakstoonitud ehisosad tekitavad sportliku, tehnilise mulje, kuna uus Speedi esivõre, esikaitseraud ja tagadifuusor loovad värske ja otstarbekohase väljanägemise. Paketi Styling aerodünaamikaelementide komplekt on nüüd kerevärvi, ent omanikud saavad selle soovi korral tellida ka süsinikkiumustrilisena.

Uued LED-tervitustuled ustes projitseerivad Bentley tiibade animeeritud logo maapinnale iga kord, kui esiuksed avatakse. See Bentley valgusskulptuuritehnika uus rakendus on esimene pärast Mullineri ehitatud väikeseeriakupeed Batur.

Uued 22-tollised kümne painutatud kodaraga veljed on saadaval kahes viimistluses (halliks värvituna ning läiketöötlusega ja mustaks värvituna). Lisaks on saadaval veel kaks 22-tollist disaini, kus viimistlustest on valida tavaline värvkate, must, tumedakstoonitud ja Pale Brodgar Satin.

Avaras reisijateruumis saab nautida Bentley kuulsa disaini ja käsitöömeisterlikkuse uusimat varianti. Täiesti uus istmedisain on 3D-rombimustriliste tepingutega ning istmete kesksiiludel uue mustriga perforatsioon. Precision 3D-rombimustriga nahk katab uste sisekülgi ja B-piilareid. Välimuse tumedakstoonitud ehisosi täiendab uus, lisavarustusse kuuluv viimistluspakett Dark Chrome, mis pakub kaasaegset esteetikat ja annab reisijateruumile tagasihoidliku iseloomu. See käib uksekäepidemete, lülitite, tuulutusavade ja paljude muude salongi osade kohta. Uus näidikuploki graafika kuulub samuti disainiuuenduste paketti, kuna soovi korral on endiselt saadaval kuulus Bentley pöörlev ekraan oma 12,3-tollise kõrglahutusega ekraani, kolme analoognäidiku ja väärisvineerpaneeliga.

Klientidel on jätkuvalt kümneid miljardeid valikuvariante oma auto kujundamisel ja seda veel enne, kui Bentley eritellimuste osakond Mulliner toob nende käsutusse lõpmatute võimaluste valdkonna. Kliendile pakutav võimalus kujundada endale täiesti ainulaadne Flying Spur vastavalt oma maitsele ja isiksusele toob esile auto võime pakkuda kõike, mis vaid teostada saab.

101 toonist koosnevat värvivalikut saab laiendada mistahes värvidega Bentley minevikust ning võimalik on ka eritellimisel värvide segamine. Interjööri tarvis saadaolevad 22 naha põhitooni, 11 täiendavat tooni ja neli kahetoonilist kombinatsiooni tähendavad, et ainuüksi nahkpolstri jaoks on olemas üle 700 kombinatsiooni, enne kui neile hakata lisama kontrasttoonis tepinguid, ääriseid ja eritellimusel täiendusi. Naha kõrvale pakutakse kaheksat sorti väärispuitu ja kolme tehnilist viimistlust, mida saab rakendada ühe- või kahekaupa või sobitada suvaliste interjööri nahatoonide või välisvärvidega.

Flying Spuri tarvis pakutakse kolme helisüsteemi. Standardlahenduses on 10 kõlarit ja võimsuseks 650 vatti, kuna Bang & Olufseni 1500-vatine 16 kõlari ja valgustatud kõlarivõredega süsteem on mõeldud elustiilile orienteeritud klientidele. Tõeliste audiofiilide jaoks on olemas ainulaadne 2200-vatine 19 kõlari ja kaheksa helirežiimiga Naimi helisüsteem, millel aktiivbassikõlarid on esiistmetesse sisse ehitatud. Esi- ja küljeklaaside juures on kasutusel lamineeritud akustiline klaas, mis tavaklaasidega võrreldes vähendab väljast kostva müra tugevust üheksa detsibelli võrra.

Mugavus, heaolu ja turvalisus

Neljanda põlvkonna Flying Spur Speed saab uusima põlvkonna elektrisüsteemi, mis võimaldas teha suure sammu edasi teabe- ja meelelahutussüsteemide ning juhiabisüsteemide alal. Tulemuseks on laitmatu kogemus heaolu, juhiabisüsteemide, teabe- ja meelelahutussüsteemi ning ühenduvusteenuste alal.

Esimest korda Flying Spuris on lisana pakutav Wellness-istmete pakett saadaval kõigile neljale istekohale. Sinna kuuluvad istme automaatkliimaseade ja kehaasendi reguleerimine. Esimene mõõdab ja hoiab ideaalset kehatemperatuuri üksikute piirkondade soojendamise ja tuulutamisega, teine muudab sujuvalt ja märkamatult reisija lihastele mõjuvat survet kogu sõidu jooksul, minimeerides väsimuse teket.

Keskkonnanäidik (seda kuvatakse näidikuplokis) toetab ja võimaldab sõitu poolabistatud režiimis, andes juhile tagasisidet auto reageerimisest teistele sõidukitele. Sõiduki oskus ümbrust mõista teeb võimalikuks intelligentse parkimisabisüsteemi – uusima põlvkonna iseparkimissüsteemi, kus juhtida saab ka kiirust.

Juhi ja reisijate heaolu ja mugavuse eest hoolitseb ka kliimaseade, mis sisaldab õhuionisaatoreid, uut kübemefiltrit ning sise- ja välisõhu kvaliteedi näidikuid. Kliimaseade on sünkroniseeritud ka auto satelliitnavigatsiooniga ja teab juba ette, millal võib osutuda vajalikuks parandada siseõhu kvaliteeti (näiteks tunnelis liikumise korral lülituda siseõhuringluse peale).

Täiustusi tehti ka sellistes põhimõttelistes funktsioonides nagu juhtmevaba Apple CarPlay, juhtmevaba Android Auto ja kaartide uuendamine läbi õhu. Nende võimaluste kõrval saavad kliendid, kes sidestavad oma nutitelefoni autoga, nautida muuhulgas järgmisi ühenduvusega auto teenuseid:

  • kaugjuhtimisega laadimine võimaldab jälgida ja juhtida vooluvõrku ühendatud auto aku laadimist
  • kaugjuhitav parkimine annab kliendile võimaluse oma autot nutitelefoni vahendusel parkida või parklast välja kutsuda
  • salongi kaugjuhtimisega eelsoojendus või -jahutus tagab, et kliima autos oleks paika seatud juba enne sõidu algust, sealhulgas istmesoojendus
  • Iga aastaga tuleb juurde uusi funktsioone, näiteks rohelise tule prognoos. Seda kasutatakse üha laiemalt USA ja Euroopa suurlinnades ning see võimaldab linnasüdameid läbida otsekui lendaval vaibal.

Uus My Bentley App Studio on järjekordne lisa Bentley digitaalsele ökosüsteemile. Kliendid saavad ligipääsu laiale valikule sõiduki ja kolmandate osapoolte rakendustele, mida saab alla laadida otse teabe- ja meelelahutussüsteemi, sõltumatult nutitelefonist. Rakenduste hulka kuuluvad muusika, video, mängud, navigatsioon, parkimine ja laadimine. Rakendused paigaldatakse teabe- ja meelelahutussüsteemi ning neid saab turvaliselt ja sujuvalt kasutada isegi sõidu ajal. Rakenduste valik kohandatakse spetsiaalselt kohaliku turu tarvis.

Uue Flying Spuri esitlemiseks liitusid Bentleyga mitmed võidusõidumaailma legendid, nii noored kui ka vanad. 1996. aasta vormel-1 maailmameister Damon Hill ja Williamsi F1 akadeemia tõusev täht Lia Block demonstreerivad auto võimeid ringrajal, kuni filmi lõpus ilmub ootamatult kaadrisse teine kunagine F1-kuulsus ja nüüdne legendaarne kommentaator Martin Brundle. Viimane saabub Bentley EXP Speed 8 roolis, millega ta võistles Bentley värvides 2001. aasta Le Mansi 24 tunni sõidul.

* CO2 heitkogus ja kütusekulu EU27 riikide tarvis on selgitamisel ning sõltub Euroopa Liidu tüübikinnitusest.

Lehekülg viimati uuendatud: 27.09.2024