Uus Lamborghini Huracán Sterrato – sportauto ka väljaspool asfaltteid
Esimene V10-mootori ja nelikveoga maastikusuutlik supersportauto teeb oma debüüdi Miami Art Baselil.
Automobili Lamborghini esitleb uut mudelit Huracán Sterrato Miami Beachis toimuval kunstimessil Art Basel. See on esimene supersportauto, mis loodi eesmärgiga pakkuda maksimaalset sõidumõnu ka lahtisel pinnasel väljaspool asfaltteid. Nii antakse uudne tõlgendus kogu sportlikkuse kontseptsioonile ning rõhutatakse kaubamärgi põhimõtteid – olla julge, ehe ja etteaimamatu.
„Margi väärtuste kohaselt oleme tulevikku vaatavad, julged ja ebaharilikud ning Sterratoga astumegi sõidunaudingu mõttes senitundmatule maale,“ kommenteeris Lamborghini tegevjuht Stephan Winkelmann. „Auto esitlus Miamis Art Baselil näitab, et sarnaselt avangardistlikule kunstiteosele kujutab Sterrato endast supersportauto kontseptsiooni radikaalset ja omalaadset tõlgendust, kuid suutlikkuse poolest kuulub Sterrato ikkagi maailma kõige dünaamilisematesse ja põnevamatesse sõidukeskkondadesse.“
Huracán Sterrato pakub optimeeritud sõidudünaamikat, mis tagab täiusliku juhitavuse kõigis sõiduoludes, kiirteedest kruusaste radadeni. Huracán EVOga võrreldes saab Sterrato endale integreeritud sõidudünaamikasüsteemi LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) täiustatud versiooni. Režiimid STRADA ja SPORT on seal ümber kalibreeritud, kuna esimest korda pakutakse Huracáni mudelkonnas kehva haardumisega oludesse mõeldud režiimi RALLY.
„Sterrato kui kiire maastikusõiduki kontseptsioonis ühendasime ainulaadsel moel kokku ehtsa supersportauto sõidukogemuse ja ralliauto sõidumõnu,“ selgitas Lamborghini tehnikadirektor Rouven Mohr. „Lamborghini sõidukid pakuvad alati emotsioone ning Sterrato pakubki sõidunaudingute uut taset.“
Välimus peegeldab Sterrato seikluslikku iseloomu juba esimesest pilgust. Huracán EVOga võrreldes tõsteti vedrustuse käigu pikendamiseks kliirensit 44 millimeetri võrra, kasvanud on ka rööbe nii ees (+30 mm) kui taga (+34 mm). Lisaks auto kere kaitsmisele rõhutavad alumiiniumist põhjakaitse, tugevdatud küljekarbid, tagadifuusor ja toekad rattakoopaservad ka sõiduki jõulist olekut. Tagaluugil asuv klassikaline õhukogur tugevdab auto sportlikku väljanägemist, kuid tolmustel teedel tagab ka mootorile puhta põlemisõhu.
„Sterrato tõestab, kuidas Lamborghini disainigeenid töötavad täiuslikult ka ootamatutes proportsioonides,“ ütles Lamborghini peadisainer Mitja Borkert. „Sterrato disain teisendab tema supersportautoliku päritolu uueks eluvormiks, peegeldades konkreetset sihti – pakkuda tõeliselt ainulaadset ja meeleolukat sõidukogemust.“
Huracán Sterrato saab 5,2-liitrise V10-mootori, mis arendab 610 hj võimust ja 560 Nm pöördemomenti (6500 p/min juures). Jõuülekanne sisaldab 7-käigulist topeltsiduriga käigukasti ja elektrooniliselt juhitavat nelikvedu koos iseblokeeruva mehaanilise tagadiferentsiaaliga. Auto on konstrueeritud pakkuma optimaalset suutlikkust sillutamata teekattel ja liivasel pinnasel ning läbib 0–100 km/h sprindi 3,4 sekundiga, saavutades tippkiiruseks 260 km/h.
Autole paigaldatakse alumiiniumist monoplokk-kinnissadulatega pidurid (ette kuuekolvilised sadulad, taha neljakolvilised) ning läbipuuritud ja sisemise jahutusega süsinikkeraamilised pidurikettad (ette läbimõõduga 380 mm ja paksusega 38 mm, taha läbimõõduga 356 mm ja paksusega 32 mm). Sterrato saab 19-tollised veljed, millel paigaldatakse spetsiaalselt tema jaoks loodud rehvid Bridgestone Dueler AT002. Need pakuvad maksimaalset paindlikkust ja kohanemisvõimet mistahes olude ja pinnaste tarvis, andes oma panuse ka auto juhtimisega kaasnevatesse tunnetesse, emotsioonidesse ja sõidumõnusse. Purunemiskindlad rehvid on ees mõõduga 235/40 R19 ja taga 285/40 R19 ning võimaldavad isegi täielikult tühjenenud rehvi korral läbida vähemalt 80 kilomeetrit kiirusega 80 km/h. Need eritellimusel valminud Bridgestone’i rehvid sobivad täielikult kokku auto geenidega. Uuenduslik rehvimuster ja uusimad kummisegud pakuvad ideaalset haardumist nii kruusal kui ka asfaldil, tagades eeskujuliku juhitavuse ja suutlikkuse suurel kiirusel.
Interjööri iseloomustab eksklusiivne roheline Alcantara Verde Sterrato polster, mis tugevdab Huracáni traditsioonilist „tunne end piloodina“ filosoofiat. Juht istub keset reisijateruumi, mis tagab talle ülima sõiduelamuse ja täieliku kontrolli auto kõigi süsteemide üle. Kasutajaliidesel on uus graafika ja spetsiaalsed uued funktsioonid. Esimest korda lisandusid näidikute hulka nii piki- kui ka põikkallet kuvav digitaalne kaldemõõdik, kompass, geograafiliste koordinaatide näidik ja roolinurga näidik.
Lamborghini Connect pardateenused sisaldavad muuhulgas ühendust Amazon Alexaga, mis võimaldab lihtsate häälkäsklustega hallata auto mitmesuguseid funktsioone, näiteks kliimaseadet ja valgustust, samuti juhtida navigatsioonisüsteemi, mobiiltelefoni ning teabe- ja meelelahutussüsteemi. On olemas ka kaugligipääs Lamborghini UNICA rakenduse vahendusel, millega saab näiteks jälgida auto liikumiskiirust või saata väljavalitud sihtkohti auto otse navigatsioonisüsteemi.
Huracán Sterratol on olemas ka võrgustatud telemeetriasüsteem, mis annab juhile võimaluse jälgida suutlikkust ja analüüsida andmeid UNICA rakendusega. Nutikella Apple Watch kasutajad saavad oma sooritusvõime hindamiseks isegi pulsisageduse andmeid auto telemeetriasüsteemiga2 sünkroniseerida. Rooli taga kogetavate elamuste salvestamiseks on saadaval Lamborghini Drive Recorder. See võimaldab juhil jäädvustada kaameraga kõige põnevamaid hetki ja täiendada nendega Lamborghini UNICA rakenduse osaks oleva elektroonilise pardapäeviku Board Diaries funktsioone.
Uus Huracán Sterrato pakub auto isikupärastamiseks peaaegu piiramatuid võimalusi. Lamborghini programmiga Ad Personam on klientide käsutuses valik 350 kerevärvist ning rohkem kui 60 nahk- ja Alcantara-interjöörist.
Tootmine algab veebruaris 2023 ning mudelit valmistatakse vaid 1499 eksemplari.
1 Sõiduk ei ole veel müügis ja seetõttu ei kehti sellele direktiiv 1999/94/EÜ. Kütusekulu ja heitmehulga andmed on tüübikinnituse faasis.
2 Saadaval alates 2023. aasta 4. kvartalist.