Uus S ja Azure täiendavad Bentayga Hybridi peret
- Bentayga S ja Azure on nüüd saadaval hübriidjõuallikaga
- 50 protsenti Bentley tooteportfellist on nüüd saadaval hübriidjõuallikaga (7 mudelit 14-st)
- Uus aku võimaldas suurendada elektrimootori võimsust ja sõiduulatust – elektriga jõuab nüüd 43 kilomeetri kaugusele
- 15 protsenti suurem pöördemoment, 400 Nm ainult elektri jõul
- 6 protsenti suurem võimsus, 136 hj ainult elektri jõul
- Hübriidjõuallika kaks iseloomu – meelerahust meeleülenduseni
- Bentayga S Hybrid tagab silmapilkse reaktsiooni ja süsteemivõimsuse 462 hj
- Jäigem veermik, stabiilsuskontrolli süsteemi dünaamilisem seadistus sportrežiimis ja täiustatud sportväljalase S Hybridile
- Bentayga Azure Hybrid keskendub heaolule ja maksimaalsele mugavusele varustuse ja tehnikaga, mis teevad iga teekonna muretumaks
- Mudelid erinevad valitud disainielementide poolest
Bentley laiendab oma luksushübriidide valikut kahe uue mudeli lisamisega Bentley peresse. Fookus on neil erinevalt suunatud, kuid detailidele pööratud erakordne tähelepanu ühesugune. Kliendid võivad uue Bentayga S Hybridi ja Bentayga Azure Hybridi mudelite lisandumise järel valida, millist külge Bentayga iseloomust nad tahavad rõhutada. Need kaks uut täiendust tähendavad, et 50 protsenti kogu Bentley mudelivalikust – seitse mudelit neljateistkümnest – on nüüd saadaval hübriidjõuallikaga.
Bentayga Hybridi V6-bensiinimootor, elektrimootor ja uus 18,0 kWh mahutavusega aku tagavad suutlikkuse märkimisväärse spektri alates rahulikust, peaaegu hääletust nullheitmega EV-režiimist kuni meelierutava täisgaasil kiirenduseni. Bentayga S Hybridi sportlikud disainielemendid tekitavad omanikes kindlasti kiusatuse panna proovile kõik olemasolevad 462 hobujõudu. Ent neile klientidele, kes eelistavad heaolu, pakub Bentayga Azure Hybrid meelerahu ja vaikuse oaasi keset argielu väljakutsete virvarri. Kumbi valik pole mingi kompromiss. Mõlemad mudelid suudavad ühtemoodi läbida üle 43 kilomeetri nullheitmega EV-režiimis ning mõlemad tagavad sundimatu suutlikkuse, mida Bentley omanikud oma sõidukilt ootavad.
Bentayga S Hybrid
Uus Bentayga S Hybrid on järg tänavu aastal esitletud Flying Spur S-ile. Kliendid saavad nüüd rahuldada oma iha sportliku suutlikkuse ja dramaatilise disaini järele, nautides samal ajal aga endiselt Bentley kahe neljaukselise mudeliperekonna elektrifitseeritud ajami paljusid eeliseid.
3,0-liitrise V6-bensiinimootori ja 100 kW elektrimootori-generaatori süsteemivõimsus on 462 hj, mis kiirendab Bentayga S Hybridi nullist kiiruseni 100 km/h kõigest 5,3 sekundiga ning tagab tippkiiruseks 254 km/h. Hübriidajam tugevdab sundimatu jõu muljet veelgi, sest elektrimootor on võimeline arendama maksimaalset pöördemomenti kohe esimesest pöördest alates.
V8-mootoriga sõsarale – Bentayga S – sarnaselt pakub ka Bentayga S Hybrid veelgi kaasahaaravamat sõitu tänu mootoriruumis paiknevale helipildi rikastamise funktsioonile, mis Sport-režiimis täiendab TFSI V6 heli ja tugevdab auto sportlikumat iseloomu veelgi. 15 protsenti jäigemad amortisaatorid loovad vundamendi stabiilsuskontrolli süsteemi dünaamilisemaks seadistuseks SPORT-režiimis, kuna S-mudeli ainulaadne hübriid-sportväljalase toob reisijateruumi mootorihäälte vaimustava sümfoonia. Seda saab isegi timmida ees- ja tagaistujatele erinevaks.
Disain – jõuliselt esitatud kavatsused
Bentayga S Hybridi suutlikkusele orienteeritud iseloom saab selgeks juba esimesel pilgul. Sarnaselt kõigile Bentley S-mudelitele asendab dramaatiline pakett Blackline kõik välimuse läikivad metallosad mustaks värvitutega – ainus erand on Bentley tiibadega embleem. Sihikindlat mõju tugevdavad mustad küljekarbid ja küljepeeglid, tumedakstoonitud esituled, must radiaatorivõre ja selle raam ning Speedi stiilis esikaitseraud. Iseloomulikud pilkupüüdvad 22-tollised veljed – mille kujunduses domineerivad „vikatid“ osutavad mõlemal autoküljel samasse suunda – on saadaval hõbedastena, mustadena või musta ja poleeritud pinnaga. Bentley punased pidurisadulad moodustavad nendega efektse kontrasti. Tagaosas täiendavad üldmuljet Speedi stiilis spoiler tagaluugil, tumedakstoonitud tagatuled ja mustad ovaalsed poolitatud summutiotsad.
Seespool pakub ainulaadne kaasaegne interjöör kombinatsiooni Crewe’i laitmatu töötlusega nahkpolstrist ja sametiselt pehme pinnaga Dinamicast, andes vaikselt au selle materjali kasutamisele mootorispordis. Pakutakse mitmeid kahevärvilisi kombinatsioone, mis on hoolikalt koostatud sportliku miljöö loomiseks. Veel üks eripärane lahendus on digitaalne näidikuplokk juhi ees. Sellel on Bentayga Speedile sarnaselt spetsiaalse „kiire“ disainiga näidikud, lisaks aga tahhomeetri sees veel pistikhübriidi võimsuse näidik. Lainelise polstriga istmed, S-embleemid armatuurlaual, valgustusega läveliistud ja peatoed aitavad samuti S-hübriidi eristada.
Bentayga Azure Hybrid
Bentley Azure’i mudelid on küll täiesti valmis pakkuma vapustavat suutlikkust, kuid neil on esiplaanile seatud hoopis reisijate heaolu ja mugavus – iga teekond sõltumata selle pikkusest peab olema lõõgastav kogemus. Eriti kehtib see Bentayga Azure Hybridi kohta, mille juht ja reisijad saavad meelerahu nautida välismaailmast akustiliselt isoleeritud interjööris. Linnakeskkonda jõudnult aga pakub 3,0-liitrise V6-bensiinimootori ja elektrimootori võimas kombinatsioon vaikset ja sujuvat sõidukogemust.
Kaks kõige põhilisemat autos viibimise heaolu mõjutavat tegurit on sõidumugavus ning müra ja vibratsioon (NVH). Nelja aasta jooksul tuhandeid inimesi jälginud teadusuuringus leiti, et need, kes pidid taluma üle 70 detsibelli ulatuvat liiklusmüra, olid ka 65 protsenti suurema depressiooniohuga. Näiteks Bentayga EWB puhul selgus mõõtmistega, et selle interjöör on vaiksem kui konkurentidel, sõltuvalt sagedusest ja autosisesest asukohast 4 kuni 26 protsenti. Teisene sõidumugavus on veel üks võtmemuutuja, mis mõjutab heaolu pardal – mida sujuvam on sõit, seda rahustavam teekond. Tüüpilistel maanteekiirustel ja kriitilises sagedusvahemikus 5–20 Hz on Bentayga EWB teisene sõiduvibratsioon kuni 27% väiksem kui tema konkurentidel.
Sarnaselt teistele Azure’i mudelitele tugevdab Bentayga Azure Hybrid oma reisijate heaolu disaini, tehnika ja kõrgetasemelise käsitöö kombinatsiooniga. Varustuse hulka kuulub näiteks pakett Front Seat Comfort, mis pakub esiistmete kuni 22 suunas reguleerimist ning soojendus- ja tuulutusfunktsiooni, et hoida keha optimaalsel temperatuuril mugavuse ja erksuse säilitamise nimel.
Bentley uue „heaolu rooli taga“ kontseptsiooni analüüsimiseks ja edasiarendamiseks kaasas arendustiim töödesse ka Kinda stuudios töötava neuroteadlase Katherine Templar-Lewise. Tema laiaulatuslik uuring stressi mõjutavatest välisteguritest oli võtmetähtsusega „heaolu rooli taga“ kontseptsiooni määratlemisel, mida Azure’i funktsioonide kogum kehastab. Kõike arvesse võttes – alates valgusest ja meie ümber nähtavatest mustritest kuni isteasendini autos ja soojusmugavuse tähtsuseni – andis Templar-Lewise uuring koos Bentley oma mõõtetulemustega teaduspõhise analüüsi Bentleyga sõitmise lõõgastavale kogemusele nii juhi kui ka reisijana.
Turvalisuse, rahuliku edasiliikumise ja sundimatu juhtimise tunnet täiendavad veelgi paketi Touring juhiabisüsteemid. Adaptiivne püsikiirushoidik* hoiab etteantud pikivahet eesliikuva sõidukiga, aeglustades liikumist (vajadusel peatumiseni), kui eesolev sõiduk seda teeb ning taastades etteantud kiiruse tee vabanemisel. Lane Assist*, Traffic Assist* ja Bentley Safeguard koos Bentley radari- ja kaamerasüsteemidega jälgivad pidevalt ümbritsevat liiklust ja teid.
* Saadavus sõltub piirkonnast
Heaolu disaini kaudu
Värvide, tekstuuride ja kompimisaistingute tähtsust oskab kõige paremini hinnata Bentley värvi- ja viimistlustiim, kelle loodud Bentayga Azure Hybridi varustus sisaldab ka „heaolutepinguid“. Täpselt käsitööna teostatud rombimustriga tepingud pakuvad naudingut nii vaatamisel kui ka käega puudutamisel. Avatud pooridega väärispuit – Dark Walnut, Crown-Cut Walnut ja Koa – evib satiinläikega pehmet pinda alternatiivina Bentley kõrgläikega väärisvineeridele. Azure’i kliendid naudivad samuti valikut nahkpolstri 15 värvist ja värvikombinatsioonist, kontrasttoonis tepingud kuuluvad seejuures põhivarustusse ning istmete äärised on soovi korral saadaval tasuta lisana. Azure’i embleemi kujutist võib leida armatuurlaualt, valgustusega läveliistudelt ja istmetele tehtud tikanditelt. Interjööri varustust täiendavad veel Bentley „B“ kujutisega pedaalid, meeleoluvalgustus ja kahevärviline soojendusega rool.
Bentayga Azure Hybridi välimuses hakkavad silma läikivad kroomitud võred kaitseraua alaosas, Azure’i embleemid, 22-tollised kümne kodaraga veljed ning mitmesugused viimistlusdetailid nagu Bentley Jewel-korgid õli ja kütuse täiteavadel. Need mõjuvad ühtaegu nii elegantselt kui ka ajatult.
Teekond elektrifitseerimise suunas
Kaks Bentayga hübriidmudelit kujutavad endast järgmist sammu Bentley Beyond100 strateegias. Aastaks 2025 pakub Bentley kogu oma mudelivalikut hübriidjõuallikaga ning samal ajal tuuakse välja ka Bentley esimene akutoitel elektrisõiduk.
Bentley küsitlused esimese põlvkonna Bentayga Hybridi omanike seas näitavad, et üle 90 protsendi klientidest kasutab oma Bentayga Hybridi iga päev või mitu korda nädalas ning peaaegu kõik kliendid pruugivad elektrirežiimi, sealjuures pooled neist läbivad pidevalt alla 50 kilomeetri pikkusi teekondi. Paljudele klientidele kujutab hübriidajam reaalset alternatiivi üleminekul täiselektrilistele sõidukitele, pakkudes tutvumist laadimispunktide ja vajalike rutiinidega ilma ohuta teele jääda.