Ajaloo kõige dünaamilisem bentley tänavasõiduauto: uus Continental GT Speed
- Continental GT Speed on kõige võimekam suutlikkusele orienteeritud Bentley läbi aegade, kompromisse pole tehtud ei mugavuse ega luksuse osas
- Ultramoodsas veermikus kasutatakse nelja uut tehnoloogiat ning need võimendavad auto sportlikke omadusi, säilitades samas sõidumugavuse
- Nelikroolimine ja elektrooniline tagadiferentsiaal parandavad sõiduki manööverdusvõimet ja stabiilsust
- Uue konstruktsiooniga süsinikkeraamilised pidurid tagavad hämmastava pidurdusvõimsuse
- Hästituntud 6,0-liitrise W12 TSI mootori uuendatud versioon arendab 659 hj ja 900 Nm
- Tippkiirus 335 km/h, 0–100 km/h 3,6 sekundiga
- Kasutusotstarbest lähtuv disain vastab Continental GT Speedi suutlikkusele
- Välimuse ainulaadseteks detailideks on muuhulgas 22-tollised veljed Speed ja sportlikud lävekarbid
- Ainulaadne interjöör on viimistletud naha ja Alcantaraga, saadaval on 15 värvi ja veel 11 kombinatsiooni
- Keskkonsooli tarvis võetakse esimest korda kasutusele uus tehnilise alatooniga viimistlus Dark Tint Engine Turned Aluminium
- Välja töötatud, konstrueeritud ja hoolikalt käsitsi valmistatud Bentley süsinikuneutraalses luksusautode tehases
Bentley Motors avaldas üksikasjad uue Continental GT Speedi kohta. See on kõige dünaamilisem tänavasõiduauto Bentley 101-aastases ajaloos ning teistele etaloniks oleva Gran Turismo-kupee maksimaalselt suutlikkusele orienteeritud tõlgendus.
Bentley süsinikuneutraalses luksusautode tehases välja töötatud, konstrueeritud ja hoolikalt käsitsi valmistatud uus kolmanda põlvkonna mudel jätkab Speed-variantide pikka traditsiooni. Nimi võeti moodsatel aegadel kasutusele 2007. aasta esimese põlvkonna Continental GT Speediga, mis oli omakorda inspireeritud 1920. aastate 3-Litre Speedi mudelitest. Uusim GT Speed jätkab seda vereliini, olles luksuse ja suutlikkuse ülim kombinatsioon Gran Turismo kujul.
Bentley tehnikadirektor Matthias Rabe: „Uus Continental GT Speed on kiirete GT-autode absoluutne tipp. Uus mudel esindab eriti jõuliselt Continental GT väärtusi, olles meelierutav ja dünaamiline. Omanikukogemust tugevdavad ainult Speed-versioonidele omased detaililahendused, mis pakuvad klientidele rohkem võimalusi auto iseloomu kujundada.
Maailma kõige luksuslikum GT-auto on nüüd tõepoolest suutlikum kui kunagi enne tänu oma sportlikele joontele, mis on nii peibutavad kiirest sõidust huvitatud juhtidele. Speed on värskeim peatükk Continental GT loost, aidates Bentley klientidel kogeda erakordseid teekondi.“
Uus veermikutehnika – ehe sportlik potentsiaal
Maksimaalselt sportlikul Continental GT-l võeti kasutusele spetsiaalselt uue mudeli tarvis mõeldud veermikutehnika.
Uus elektrooniline nelikroolimine tugevdab Speedi dünaamilist iseloomu sõidurežiimides BENTLEY ja COMFORT. Kuid see on veelgi tuntavam sõidurežiimis SPORT, kus neljarattaroolimine on ühendatud Bentley Dynamic Ride’i ja elektrooniliselt juhitava diferentsiaaliga, mis tagab kõigist Bentley tänavasõiduautodest parema manööverdusvõime.
Väikestel ja keskmistel kiirustel pööratakse GT Speedi tagarattaid esiratastele vastupidises suunas, mis aitab kiirelt suunda muuta ning tugevdab vilka liikumise tunnet. Rool reageerib teravamalt ja kiiremini ning ühtlasi kasvatab samavõrra tugevam tagasiside juhi enesekindlust. Suurematel kiirustel pööratakse tagarattaid stabiilsuse parandamiseks esiratastega samas suunas. GT Speedil on süsteem märksa aktiivsem kui Flying Spuril, kus selle põhiülesanne on pöörderaadiuse vähendamine ja sõidustabiilsuse kasvatamine suurtel kiirustel.
Aktiivse nelikveo haardumiskontrolli süsteem ja pöördmomendi jaotus on kõigis sõidurežiimides ümber kalibreeritud ning pakub tavalise Continental GT-ga võrreldes tuntavat nihet sõiduki iseloomus.
Jäädes truuks Bentley filosoofiale, mille kohaselt peab auto tunduma järk-järgult kohanduv ja turvaline, ent siiski dünaamiline, on selline lähenemisviis eriti meelepärane just võimekatele juhtidele. Selle filosoofia realiseerimiseks on sõidurežiimides BENTLEY ja COMFORT esi- ja tagarataste veojõud tasakaalus, kuna SPORT-režiim on kalibreeritud nii, et kõigis oludes suunatakse rohkem veojõudu tagaratastele.
Esimest korda Bentley autodel võetakse uusima põlvkonna Continental GT Speedil kasutusele elektrooniline tagadiferentsiaal (eLSD).
Elektrooniline tagadiferentsiaal on seadistatud koos haardumiskontrolli süsteemi ja veermiku aktiivsüsteemidega ning pakub kasvanud külgkiirendusvõimekust, paranenud pikistabiilsust ja täpsemat reaktsiooni gaasipedaalile, samuti tagab see parema haardumise halva kattega teel.
Režiimides BENTLEY ja COMFORT pakub see paremat haardumist ja juhile enesekindluse kõrgemat taset ning muudab sõiduki suurtel kiirustel tuntavalt stabiilsemaks. SPORT-režiimis on eLSD häälestatud gaasipedaali vajutamisele ja vabastamisele järgneva reaktsiooni tasakaalustamise, rooli vahetuma tagasiside ja parema pikisuunalise suutlikkuse saavutamiseks. Kõike kokku võttes tähendab see, et Continental GT Speed on nüüd paremini seadistatav ja rohkem juhi vajadustele fokuseeritud kui kunagi varem, tegemata seejuures järeleandmisi mugavuse või stabiilsuse osas.
Uute süsteemide pakutav kasvanud kurvisõiduvõimekus ja parem haardumine võimaldavad juhil väljuda igast kurvist kõrgemal täpsuse ja enesekindluse tasemel. Samuti on sõiduk võimeline hetkel saadaoleva haardumise juures saavutama maksimaalse suutlikkuse, pakkumaks kurvist väljumisel rabavat kiirendust ja teelpüsivust. SPORT-režiimis suunab veojõuhalduse süsteem tagasillale rohkem veojõudu, võimaldades autot kurvis veelgi täpsemalt gaasipedaaliga juhtida.
Nende süsteemidega koos toimetavad ka mitmed olulised veermikutehnoloogiad, mis tagavad kere paigalpüsimise ja sõidumugavuse teineteist välistamata. Nendeks on Bentley kolmekambriline aktiivõhkvedrustus ja Bentley Dynamic Ride – kere kaldumisvastane süsteem, mis töötab 48-voldisel pingel ning mille Bentley võttis esmalt kasutusele Bentaygal ja kolmanda põlvkonna Continental GT-l. Uuendusliku süsteemi põhielemendid on mõlemas põikstabilisaatoris paiknevad võimsad elektrimootorid, mis takistavad kerel kaldumist. Kõige jäigemas seadistuses suudavad need mootorid arendada kuni 1300 Nm momenti 0,3 sekundi jooksul, et töötada vastu kurvis autot mõjutavatele jõududele ja säilitada kere horisontaalasendit.
Samal ajal võimaldab elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESC) juhil nautida veelgi enam vabadustunnet, enne kui Speedi juhiabisüsteemid sekkuvad võimalike anomaaliate kõrvaldamiseks. Sisselülitatud ESC korral pakub auto julgustavat stabiilsust ebatasasel pinnasel, suure külgkalde korral või äärmuslikes ilmaoludes. Dynamic-režiimi lülitatud ESC annab kogenud juhile vabadust juurde, võimaldades oma äranägemist mööda valida kurviläbimise viisi.
Väljalülitatud ESC korral tulevad esile GT Speedi mehaaniline haarduvus ja loomupärane tasakaalustatus, mis teevad võimalikuks varem ainult Bentley võistlusautodel nähtud sõidukogemuse. Nelikroolimine ja eLSD võimaldavad ringrajal täpset kurvidesse sissekeeramist, edasi aga saab juht rooli ja gaasi abil autot balansseerides juhitava külglibisemisega kurvi läbida.
Võimekama veermiku täiendamiseks võeti kasutusele uue konstruktsiooniga süsinikkeraamilised pidurid, mis GT Speedile on saadaval lisavarustusena. Süsinikust ja ränikarbiidist pidurikettad tagavad meeletu haardumise, pedaal tundub jala all jäik ning pidurid on äärmiselt vastupidavad ülekuumenemisele. Kümne kolviga pidurisadulad ees ning nelja kolviga sadulad taga kindlustavad hämmastava pidurdusvõimsuse ja seda läheb ka tarvis, kui tippkiiruselt täie jõuga pidurdamisel tuleb kuni 10 MJ kineetilist energiat muundada soojuseks. Keraamiline materjal säästab ka 33 kg kaalu, mis on kõik vedrustamata mass, ning tekitab erakordselt vähe piduritolmu, võimaldades säilitada ainulaadsete 22-tolliste Speedi velgede värsket väljanägemist.
Continental GT Speed – vaimustav suutlikkus
Uus GT Speed on Bentley ülima GT-auto kõige enam suutlikkusele orienteeritud väljendus, kuid säilitab seejuures oma sõsarate luksuse, mugavuse ja kasutusväärtuse. Auto varustatakse Bentley hästituntud 6,0-liitrise W12 TSI mootoriga, mis arendab 659 hj võimsust – 4 protsenti ehk 24 hj rohkem kui pragune W12 mudel. Pöördemoment on endiselt silmapaistev – 900 Nm. Lisaks erakordne juhitavus ning tulemuseks on tippkiirus 335 km/h. 0–100 km/h kiirenduseks kulub 3,6 sekundit ehk kümnendiksekundi võrra vähem kui enne.
Mootori ja käigukasti seadistamisel peeti silmas, et auto on fokuseeritud eelkõige juhi vajadustele. See annab kõige enam tunda SPORT-režiimis, kus topelt-turboülelaadimisega W12 püsib pööretespektri magusaimas osas kauem tänu käikude hilisemale üles- ja varasemale allavahetamisele. Nii reageerib mootor gaasipedaali vajutamisele innukamalt.
Topeltsiduriga kaheksakäiguline käigukast on SPORT-režiimis kaks korda kiirem kui tavalistel W12 mudelitel, ikka kooskõlas Speedi nimega. Sellele lisandub väljalaske rõhutatud iseloomuga hääl käivitustel ja käiguvahetustel.
Kuid Continental GT Speed ei paku ainult muljetavaldavat suutlikkust. Maksimaalse tõhususe saavutamiseks kasutatakse ka sel mudelil Bentley stopp-start-tehnikat, kus mootor seiskub mitte ainult sõiduki peatumisel, vaid juba peatumisele lähedasel kiirusel.
Bentley muutuva töömahu süsteem lülitab teatud tingimustes pooled mootori 12 silindrist välja, üleminekuhetk jääb juhile seejuures märkamatuks. Kütusekulu vähendamiseks töötab mootor kuuesilindrilisena, välja lülituvad ülejäänud silindrite sisse- ja väljalaskeklapid, kütuse sissepritse ja süüde.
Välisdetailid – GT Speedi kavatsuste protokoll
Continental GT jõuliste joontega keret on GT Speedi jaoks vormitud veelgi musklilisemaks. Välimuse ainulaadsed detailid vääristavad atleetlikku väljanägemist, sulandudes orgaaniliselt kokku Continental GT iseloomuliku sundimatu elegantsiga.
Speedi mudelid saavad lisaks Dark Tint-toonis radiaatorivõre ja kaitseraua alaosa võre, samuti ainulaadsed, veelgi reljeefsemad sportlikud lävekarbid ning tagasihoidlikud kroomitud Speedi embleemid esitiibadele.
Veel üheks Continental GT võimsaimale versioonile omaseks jooneks on ainulaadsed erkhõbedased 22-tollised veljed Speed, soovi korral on need saadaval ka tumedakstoonitute või läikivmustadena. Kütuse- ja õlipaagi korgid Jewel kuuluvad põhivarustusse, kuna Bentley kirjaga valgustatud ukseläved auto mõlemal küljel on vihje Speedi kiirusomadustele.
Ainulaadselt luksuslik salong
Uue Continental GT Speedi salong demonstreerib taas, kuidas Bentley suudab luua maailma kõige elegantsemaid autointerjööre. Käsitsi töödeldud materjalid koos ainulaadse viimistluse ja embleemidega on saadaval ainult Speedile ning soovi korral saab neidki isikupärastada.
Continental GT Speedi erilisust rõhutab veelgi unikaalne, käsitööna nahast ja Alcantarast valmistatud kahetooniline polster, mis hõlmab ka rooli. Armatuurlaua kaasreisija poolset külge kaunistab samasugune Speedi embleem nagu esitiibu.
Luksusliku interjööri kujundamiseks vastavalt oma eelistustele on saadaval veel 15 põhi- ja 11 lisatoonis nahka, samuti võib pruukida nahka ja Alcantarat kahevärviliste kombinatsioonide moodustamiseks. Keskkonsoolile pakutakse nüüd uut viimistlusstiili Dark Tint Engine Turned Aluminium, kus on ühendatud geomeetriliselt täiuslik masintöödeldud pind ja kauni mustriga viimistlus.
Bentley Diamond in Diamond-tepingud istmetel kuuluvad põhivarustusse ning peatugedele tikitud kirjad Speed annavad märku, et tegu on võimsaima Continental GT-ga.
GT Speedile on saadaval terve rida väärisvineere, põhivarustuses sisaldub Piano Black-toonis viimistlus. Klientide tarvis on lisatasuta valikus veel Crown Cut Walnut, Dark Stained Burr Walnut ja Dark Fiddleback Eucalyptus, kuna täiendavate lisade hulka kuuluvad kolm open pore-vineeri (Dark Burr Walnut, Crown Cut Walnut ja Koa).
Nagu kõik Continental GT-d, pakub ka Speed oma reisijaile nelja istekohta ja GT-auto kohta eeskujulikku, 358-liitrist pakiruumi mahtu. Ultramoodne näidikupaneel ja Bentley paljuimetletud pöörlev ekraan on vaid mõned näited rafineeritud detailidest, mis iseloomustavad Continental GT Speedi. Uus, juhi vajadustele orienteeritud mudel avardab veelgi arusaamu Continental GT suutlikkusest.