Automobili Lamborghini toob 2019. aasta Genfi autonäitusel välja vapustava suutlikkuse ja väljanägemisega Huracán EVO Spyderi
- Uue Lamborghini Huracán EVO disain on tõlgitud vabaõhu-sõiduelamuse keelde
- Elektrohüdraulilise ajamiga kerge pehme katus tagab ehtsa Spyderi sõidutunde
- Oivaline aerodünaamika töötab nii ülestõstetud kui ka allalastud katusega
- Huracán Performantelt pärit mootor arendab 640 hj võimsust ja 600 Nm pöördemomenti
- Kiirendus 0–100 km/h 3,1 sekundiga, tippkiirus 325 km/h
- Uus moodsate ühenduvusfunktsioonidega teabe- ja meelelahutussüsteem
Sant’Agata Bolognese, 26. veebruar 2019 – Automobili Lamborghini esitleb Genfi autonäitusel uut Lamborghini Huracán EVO Spyderit. Lahtine auto lisandub teise mudelina V10 Huracán EVO mudelivalikusse, aasta algul esitletud kupeekerega sõsara kõrvale.
Spyderil kasutatakse kupee jaoks välja töötatud uue põlvkonna sõidudünaamikasüsteemi ja aerodünaamikat, samuti 5,2-liitrist vabalthingavat Lamborghini V10-mootorit, mille võimsust on tõstetud ning mis saab titaanist sisselaskeklapid.
Huracán EVO Spyder arendab 640 hj (470 kW) 8000 p/min juures ning saavutab maksimaalse pöördemomendi 600 Nm 6500 p/min juures. 1542-kilogrammise kuivmassi juures on auto massi ja võimsuse suhe 2,41 kg/hj. 0–100 km/h spurdiks kulub 3,1 sekundit ning 0–200 km/h jaoks 9,3 sekundit. 100 km/h pealt seismajäämiseks läheb tarvis vaid 32,2 meetrit, tippkiirus on 325 km/h.
„Huracán EVO sisaldab kogu EVO kupee suutlikkust ning uue põlvkonna sõidudünaamika- ja aerodünaamikafunktsioone, lisades sellele oma ainulaadse isikupära ja ainult lahtises autos võimaliku sõidunaudingu,“ ütles Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. „Spyder jätkab Huracán EVO evolutsioonisuunda: seda on äärmiselt lihtne juhtida, kuid samas paistab see silma väga tundliku ja elamusi pakkuva supersportautona. Just allalastud katuse korral tõstavad vabalthingava mootori emotsiooneäratav heli ja täiustatud kerge väljalaskesüsteem meelelise kogemuse uuele tasemele. Huracán EVO Spyderi disain, suutlikkus ja meeliülendav vabaõhu-sõiduelamus võtavad sõna otseses mõttes hinge kinni.“
Uue põlvkonna sõidudünaamika
Huracán EVO Spyder ühendab võimaluse sõita vabas õhus Huracán EVO evolutsioonilise tehnika võimalustega. Tagarattaroolimist ja kõigil neljal rattal töötavat veojõu suunamise süsteemi juhib Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) – keskne juhtseade, kuhu on koondatud kogu auto seadistuse ja dünaamilise käitumise juhtimine ning mis ootab juhi järgmist liigutust ja vajadusi, tõlgendades seda „edasiside loogika“ abil.
Andmetöötlus toimub reaalajas ning LDVI-süsteem jälgib ja analüüsib välistingimusi aktiivvedrustuse ja nelikveo kaudu. Samuti tuvastab see juhi kavatsusi roolimise, pidurdamise, kiirendamise, käiguvahetuste ja valitud sõidurežiimi põhjal. Sõidudünaamikasüsteemidele jagatakse täpseid juhtsignaale, mis loob ennenägematu juhtimistasemega ülivilka ja tundliku sõiduki. Vähe sellest, et auto reageerib, ta prognoosib järgmiseks hetkeks ka parima seadistuse.
EVO kupees juurutatud Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI) versioon 2.0 on auto raskuskeskmes paiknev kiirendusandurite ja güroskoopide kõikehõlmav süsteem, mis reaalajas jälgib sõiduki dünaamikat ehk põik-, piki- ja püstkiirendust, piki- ja põikkallet ning lengerdust. Magnetoreoloogilise vedrustuse täiustatud versioon 2.0 kohandab amortisaatoreid silmapilkselt vastavalt LPI korraldustele. Uus moodne haardumiskontrolli süsteem koos täiustatud nelikveo ja veojõu suunamisega võimaldab vajadusel suunata kogu veojõu kasvõi üheleainsale rattale. Täiustatud roolisüsteem Lamborghini Dynamic Steering (LDS) pakub kurvides enam tagasisidet ning vajab rooli väiksemaid pöördenurki. LDS töötab nüüd koos tagarattaroolimisega, tagamaks paremat manööverdusvõimet väikestel kiirustel ning maksimaalset stabiilsust kiirel kurvisõidul ja tugeval pidurdamisel.
Sõit Huracán EVO Spyderiga on täpselt nii rafineeritud ja kaasakiskuv kui autosviibijad soovivad. Eelistatud sõidurežiimi saab valida ANIMA-süsteemiga, STRADA-režiim on LDVI-süsteemi kaudu kalibreeritud spetsiaalselt sõidumugavust rõhutavaks. SPORT-režiimis muutub sõiduki iseloom vallatuks ja kaasakiskuvaks, võimaldades ka driftimist. CORSA-režiimis demonstreerib Huracán EVO Spyder oma Performante geene ja on valmis ringrajal meeliülendavaid elamusi pakkuma.
Vabaõhu-aerodünaamika ja disain – seest ja väljast
Huracán EVO lihvitud aerodünaamika on olemas ka Spyderil. Olgu katus üleval või all, EVO Spyderi aerodünaamika-alane pädevus –surujõud ja aerodünaamiline efektiivsus ületavad algupärase Huracán Spyderi näitajaid rohkem kui viiekordselt – pääseb mõjule nii kõige dünaamilisemal sõidul kui ka reisijate mugavuse osas. Õhuvool kabiini on minimaalne ning reisijaile on seal tagatud vaikne keskkond.
Sarnaselt EVO kupeele annab uus esikaitseraud autole sisendusjõulise iseloomu, kuid mis veelgi tähtsam, tagab ka efektiivse aerodünaamika tänu esisplitterile ja suurematele õhuvõtuavadele. Huracán EVO Spyderi tagaosas kasutatakse uudset disaini, mis meenutab gondliteta võidusõidumootorrattaid ja on inspireeritud Lamborghini Huracáni võidusõiduvariantidest. Uue sport-väljalaskesüsteemi topelt-summutiotsad paiknevad kõrgel tagakaitserauas. Tagaosa ülemisel poolel suunab õhuvoolu kerepaneeliga integreeritud spoiler, andes selgelt tunnistust auto aerodünaamika-alastest võimetest. Autopõhja kuju aitab maksimeerida aerodünaamilist tõhusust.
Huracán EVO Spyderi külgvaade erineb oluliselt kupee omast, kuid on ühtmoodi dünaamiline nii ülestõstetud kui ka allalastud katuse korral. Kui kergekaaluline pehme katus on üleval, kujundab see Spyderi siluetile katusejoone, kuid allalastuna ja võimalikult tõhusalt kokkupakituna toob esile lahtise auto atleetlikud ja jõulised jooned. Automaatselt väljakerkivad turvakaared on pilgu eest peidus.
Nii ülestõstetud kui ka allalastud katuse korral saab juht elektrooniliselt avada tagakent, mis suletuna toimib tuuleklaasina, avatuna aga võimendab EVO Spyderi ainulaadset vabalthingava mootori laulu. Elektrohüdraulilise ajamiga pehme kerge katus avaneb kesktunnelil asuva nupu vajutamisel 17 sekundiga ja kiirusel kuni 50 km/h.
Huracán EVO Spyderit esitletakse värvitoonis Verde Selvans. Lamborghini uus ikooniline neljakihiline roheline värv kuulub Huracán EVO kupee ja Spyderi laiendatud värvi- ja viimistlusvalikusse. Interjööri tarvis saab valida uue EVO viimistluse, kus kasutatakse nii Alcantarat kui ka nahka, mida täiendavad kerevärvi ehisõmblused ja ehisosad. Saadaval on ka mitu stiilipaketti, samuti kergmaterjalid nagu Carbon Forged Composite ja Lamborghini patenteeritud Carbon Skin. Lamborghini kõikehõlmav isikupärastamisprogramm Ad Personam võimaldab uut autot sisuliselt piiramatult oma maitsega kohandada. EVO Spyder veereb uutel 20-tollistel valuvelgedel Aesir ja Pirelli P Zero rehvidel.
Uus 8,4-tolline HMI-puutekraan paikneb keskkonsoolis otse käivitusnupu kohal ning toob tänu mitmikpuutetehnoloogiale juhi käsutusse kõik ühenduvusvõimalused. Sealt saab hallata auto funktsioone, muuhulgas istmeid, kliimaseadet ja reaalajas ka LDVI-süsteemi olekut. Samuti annab seesama ekraan autosviibijate käsutusse kõik teabe- ja meelelahutusvõimalused, näiteks Apple CarPlay koos nutitelefoni integreerimise võimalusega. Multimeediasüsteemi osaks on ka navigatsioon ja meelelahutus, sealhulgas veebiraadio ja videopleier. Vaistlik kasutajaliides võimaldab ka häälkäsklusi.
Tehnilised andmed – Lamborghini Huracán EVO Spyder
KANDMIK JA KERE |
|
Kandmik |
Alumiiniumist ja süsinikust valmistatud hübriidkandmik |
Kere |
Alumiiniumist ja komposiitmaterjalidest valmistatud kerepaneelid, kvaliteetne pehme katus |
Vedrustus |
Alumiiniumist topeltõõtsharkidega vedrustus |
Vedrud ja amortisaatorid |
Terasvedrud ja vedelikamortisaatorid, elektromagnetiline amortisaatorite juhtimissüsteem MagneRide |
Elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ECS) |
ESC-d/ABS-i saab seadistada ANIMA kaudu, ESC on väljalülitatav |
Roolisüsteem |
Elektromehaaniline roolivõimendi, muutuva ülekandega roolisüsteem LDS |
Pidurid |
Kahekontuuriline hüdrauliline vaakumvõimendiga pidurisüsteem, 6 kolviga alumiiniumsadulad ees, 4 kolviga alumiiniumsadulad taga |
Pidurikettad |
Süsinikkeraamilised kettad, ventileeritavad ja läbipuuritud, ∅380 × 38 mm ees, ∅ 356 × 32 mm taga |
Standardrehvid |
Pirelli P Zero 245/30 R20 (ees) – 305/30 R20 (taga) |
Standardveljed |
8,5J × 20 (ees) – 11J × 20 (taga) |
Peeglid |
Elektriajamiga välispeeglid |
Turvapadjad |
Kaheastmeliselt avanevad täismõõdus esiturvapadjad, täismõõdus külgturvapadjad, põlveturvapadjad teatud turgudel |
MOOTOR |
|
Tüüp |
10-silindrit V-asetuses, nurk silindriridade vahel 90°, kütuse topeltpritse IDS+MPI |
Töömaht |
5204 cm3 |
Silindri läbimõõt/kolvikäik |
Ø84,5 × 92,8 mm |
Klapiajam |
Astmeteta regulaaritavad nukkvõllid sisse- ja väljalaskes |
Surveaste |
12,7:1 |
Maksimaalne võimsus |
470 kW/640 hj 8000 p/min juures |
Maksimaalne pöördemoment |
600 Nm 6500 p/min juures |
Heitmeklass |
EURO 6 – LEV 3 |
Heitgaaside järeltöötlus |
Kaks lambdaanduriga katalüsaatorit |
Jahutussüsteem |
Vee- ja õlijahutussüsteem |
Mootori juhtseade |
Bosch MED 17 Master Slave |
Õlitus |
Kuivkarter |
JÕUÜLEKANNE |
|
Tüüp |
Elektrooniliselt juhitav nelikvedu (V põlvkonna Haldex), iselukustuv tagadiferentsiaal |
Käigukast |
7-käiguline topeltsiduriga käigukast LDF, käiguvahetuste tunnuskõveraid saab muuta ANIMA kaudu |
Sidur |
Kahekettaline sidur Ø187 mm |
SUUTLIKKUS |
|
Tippkiirus |
325 km/h |
0–100 km/h aeg |
3,1 s |
0–200 km/h aeg |
9,3 s |
Pidurdusmaa (100-0 km/h) |
32,2 m |
MÕÕTMED |
|
Teljevahe |
2620 mm |
Pikkus |
4520 mm |
Laius |
1933 mm |
Laius (koos välispeeglitega) |
2236 mm |
Kõrgus |
1180 mm |
Rööbe ees |
1668 mm |
Rööbe taga |
1620 mm |
Pöördering |
10,9 m |
Kuivmass |
1542 kg |
Mass/võimsus |
2,41 kg/hj |
Kaalujaotus |
43% ees – 57% taga |
MAHUD |
|
Kütusepaak |
83 l |
Pakiruum |
100 l |
KÜTUSEKULU |
Kütusekulu ja heitmehulga andmed on tüübikinnituse faasis. |