Bentayga S – Bentaygadest kõige sportlikum
- Uus Bentayga S – senistest mudelitest vilkam ja esinduslikum
- Ainulaadne sportliku häälestusega vedrustus parandab dünaamilist võimekust
- Jõulised vihjed disainis lubavad tõeliselt sportlikku sõidukogemust
- Tumedakstoonitud esituled, Bentayga S-embleemid, 22-tollised veljed ja uue V8 poolitatud summutiotsad avavad suutlikkuse potentsiaali
- Luksuslik interjöör sisaldab muuhulgas uut kahevärvilist polstrikombinatsiooni koos Alcantara elementidega
- Välimuse läikivmustad ehisosad, mustad spoilerid ja mustad küljepeeglid
- 4,0-liitrine topelt-turboülelaadimisega V8 arendab 550 hj võimsust ja 770 Nm pöördemomenti
- 0–100 km/h 4,5 sekundiga, tippkiirus 290 km/h
- Igale poole sõitev Bentayga S on saadaval nelja-, viie- või seitsmeistmelisena
- Uus mudel täiendab senist valikut, kuhu kuuluvad Hybrid, V8 ja Speed
Bentley avaldas üksikasjad uue Bentayga S-i kohta, mis toob täiendavat sporlikku särtsu Bentayga mudeliperre. Silmatorkavate disainivihjete ja ainulaadsete detailidega Bentayga S on mudeli uusim versioon, igale poole sõitev linnamaastur, mis on disainitud ja konstrueeritud Suurbritannias ning valmistatud Bentley süsinikuneutraalses tehases Crewe’is.
Esimest korda pärast Bentayga turuletulekut 2015. aastal on nüüd saadaval S-versioon. See kajastab tagasisidet paljudelt klientidelt, kes naudivad maanteel oma Bentayga dünaamilist suutlikkust. Bentley hästituntud S-kaubamärgile toetudes tagab uus täiustatud sport-Bentayga veelgi kütkestavama sõidu. Kere kaldumisvastane aktiivsüsteem Bentley Dynamic Ride kuulub põhivarustusse, 15 protsendi võrra jäigemad amortisaatorid loovad vundamendi elektroonilise stabiilsuskontrollisüsteemi dünaamilisemale SPORT-režiimile.
Bentayga S saab ka iseloomulike mustade detailidega täiendatud välimuse ja sportlikuma helitausta, mille loob uue konstruktsiooniga sportlik väljalaskesüsteem – mõlemad tugevdavad Bentayga niigi aukartusäratavat esinduslikkust.
Bentayga S-i välimus eristub teistest mudelitest muuhulgas uute ainulaadsete 22-tolliste velgede (saadaval kolmes viimistlusvariandis), esiuste alaserva paigaldatud uuenduslike S-embleemide ja põhivarustusse kuuluva paketiga Blackline. Külgvaade on esinduslikum tänu suuremale tagaspoilerile, läikivmustadele ukselävedele ja madalamatele kaitseraudadele. Tumedakstoonitud klaasid esi- ja tagatuledel, mustade korpustega küljepeeglid ja mustad ovaalsed poolitatud summutiotsad täiendavad silmatorkavat välimust veelgi.
Luksusliku viimistlusega reisijateruumist võib leida ainulaadse Bentayga S-stiili, mis hõlmab uusi istmeid, ainulaadseid tepinguid, uut kahevärvilist polstrikombinatsiooni ja Alcantarat. Kõik need on kooskõlas silmapaistva välimusega ja peegeldavad kasvanud dünaamilist suutlikkust. Värvilised detailid näidikuplokis, keskkonsoolil, ukse- ja istmepolstritel, samuti Alcantara kasutamine istmepadja ja -seljatoe siiludel, roolil ja käiguvalitsal loovad Bentayga S-i interjööris moodsa ja kaasaegse stiili. Mudeli tähiseks olevaid S-embleemi võib leida armatuurlaua kaasreisija poolselt küljelt, samuti uue graafikana näidikuplokist ja valgustusega läveliistudelt.
Bentley sektorit määratlev ja turuliidrina püsiv luksuslinnamaastur on saadaval nelja, viie või seitsme istmega. Alates turuletulekust aastal 2016 on Bentayga tarnitud rohkem kui 25 000 kliendile. Bentayga mudeliperekonna neljas liige lisandub senisele valikule, kuhu kuuluvad tõhus pistikhübriidajamiga Hybrid, 4,0-liitrise turbomootoriga V8 ja võimas, 6,0-liitrine 12-silindriline Speed. Uus Bentayga Hybrid on USA ja Hiina kõrval peagi müügile jõudmas ka Suurbritannias ja Euroopas. Just Bentayga Hybrid sai hiljuti 200 000. Bentleyks, mis firma ajaloo jooksul käsitsi on valmistatud.
Suursugune võimsus ja suutlikkus
Bentayga S saab Bentley hästituntud 4,0-liitrise kahekambrilise turboülelaaduriga V8-bensiinimootori, mis ühendab tohutu võimsuse muljetavaldava kütusekuluga. Uusima põlvkonna mootor arendab 550 hj võimsust ja 770 Nm pöördemomenti, 0–100 km/h kiirenduseks kulub 4,5 sekundit ja tippkiirus on 290 km/h. Klassi parimat suutlikkust täiendab 654-kilomeetrine sõiduulatus, CO2 heitkogus on 294 g/km.
Veojõu võimalikult tõhusaks teepinnale kandmiseks on põhivarustuses Bentley Dynamic Ride – maailma esimene elektriline külgkalde korvamise aktiivsüsteem, mille käitamiseks kasutatakse ületamatut 48-voldist elektrisüsteemi. See reageerib põiksuunalistele keret kallutavatele jõududele 0,3 sekundi jooksul kuni 1300 Nm momendiga ja tagab rehvidele maksimaalse kontaktpinna, pakkudes klassi parimat sõitjateruumi stabiilsust, sõidumugavust ja erakordset juhitavust.
Sarnaselt hiljuti väljatoodud Continental GT Speedile, kus piire Gran Turismo mugavuse ja kütkestava suutlikkuse vahel laiendati veermiku töörežiimi valikuga, pakub Bentayga S nüüd tavalise Bentaygaga võrreldes suurendatud võimekust tänu täiustatud SPORT-režiimile.
SPORT-režiimi parema roolitunnetuse, selgema tagasiside kurvi sisenemisel ja kere veelgi väiksema kaldumise tegid võimalikuks õhkvedrustuse amortisaatorite 15 protsendi võrra kasvanud jäikus ning elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemi ja Bentley Dynamic Ride’i ainulaadsed seadistused.
Bentley veojõu suunamise süsteemi – auto pidurdab kergelt kurvisisemist tagaratast pöörde alguses, et esiosa paremini suunda muudaks – ümberkalibreerimine muutis Bentayga S-i juhitavuse veelgi tundlikumaks.
Uus sportlik väljalaskesüsteem kuulub põhivarustusse. Heitgaasid liiguvad seal vabamalt ning koos summuti hõredama perforatsiooniga tagab see ka mootori iseloomuliku häälekõla.
Bentayga kõikehõlmavad maastikusõiduomadused jäävad alles, lisavarustusena pakutav pakett All-Terrain lisab neli spetsiaalset sõidurežiimi (Snow and Wet Grass, Dirt and Gravel, Mud and Trail ja Sand) koos võimega läbida 500 mm sügavust veetakistust.
Bentayga S – tõeline esinduslikkus
Uue Bentayga S-i nooruslik jõuline välisdisain kajastab tõeliselt dünaamilist sõidukogemust. Võrdselt stiilse ja otstarbeka Bentayga S-i sportlik loomus on selgelt nähtav mistahes nurga alt ning seda tegid dramaatilisemaks terve hulk muudatusi, mis muutsid auto iseloomu nii seest kui ka väljast.
Bentayga niigi silmatorkavat esinduslikkust maanteel võimendab veelgi must töötlus välistel ehisosadel, millega sobituvad kokku mustad välispeeglid ja mustaks värvitud lävekarbid. Neid iseärasusi täiendavad tumedakstooniv töötlus esituledel ja elliptilistel tagatuledel koos uute läikivmustade võredega kaitseraua alaosas. Bentayga S-i suurem tagaspoiler, mis külgvaates pikendab katusejoont ning tagab suurtel kiirustel parema aerodünaamilise stabiilsuse, on täiendatud mustaks värvitud poolitatud ovaalsete sportlike summutiotstega ja ainulaadsete embleemidega autokerel.
Uute ainulaadsete 22-tollisete velgede stiil on dramaatiline ja sümmeetriline auto pikitelje suhtes, mistõttu kujult vikatit meenutavad kodarad näitavad auto mõlemal küljel samasse suunda. Saadaval on kolm viimistlust: hõbedane kuulub põhivarustusse, lisana on tellitav läikivmust ning musta ja poleeritud metallpinna kombinatsioon. Viimane on eriti töömahukas valmistada. Esiteks poleeritakse velg keraamiliselt, seejärel kaetakse heledaks jäävad alad kinni, kantakse peale läikivmust värv ning lõpuks poleeritakse kogu velg käsitsi.
Ainulaadne reisijateruum – luksuslikult sisustatud
S-i kahevärvilises kombinatsioonis võetakse V8-mootoriga Bentayga istmepatjadel ja seljatoe kesksiiludel, käiguvalitsal, roolil, reisijateruumi ülaosa polstrites ja laes kasutusele Alcantara, mis loob suutlikusele fokuseeritud, kuid siiski luksusliku interjööri.
Uue disainiga istmeid võib autos olla neli, viis või seitse. Uue, ainulaadse ja moodsa istmedisaini juurutamine lisab interjööri sportlikku esteetikat oma puhaste lihtsate tepingujoontega istme õlapiirkonnas. Uus tepingudisain tõstab esile seljatoe rööpsooned ning on saadaval kas põhi- või täiendava nahaga samas värvitoonis. Samuti ühildub see Alcantara-elementidega, rõhutades veelgi uut esteetikat. Istmete seljatoele on tikitud S-tähe motiiv.
Ainulaadne ja elegantne S-embleem ehib ka armatuurlaua kaasreisija poolset osa. Samalaadset teemat jätkavates Bentayga S-i läveliistudes süttib valgus autosse sisenemisel või sealt väljumisel.
Bentayga S saab samasuguse täisdigitaalse näidikupaneeli nagu Bentayga Speed, selle näidikute ilmekas graafikas on tunda mõjutusi tippklassi kronograafide kujundusest. Näidik annab juhikohale kaasaegse väljanägemise, on vastavalt juhi nõudmistele isikupärastatav ning evib reaalajas valgusefekte ja elegantseid animatsioone.
Kõrglahutusega ekraani saab vormindada kahes vaates. Classic-vaates kuvab ekraan traditsioonilist kahe ümmarguse mõõduriistaga – spidomeetri ja tahhomeetriga – näidikuplokki. Expanded-vaates asendatakse parempoolne mõõdik kaartide ja meediainfo kuvamiseks mõeldud alaga.
Bentayga S, WLTP-sõidutsükkel: kütusekulu keskmiselt 13,0 l/100 km. Keskmine CO₂ heitkogus – 294 g/km.