Bentley uus lipulaev – Bentayga Extended Wheelbase Mulliner

  • Bentley tõi välja oma uue luksusliku lipulaeva Bentayga EWB Mulliner
  • Modernse käsitöö ja hämmastava luksuse ülim väljendus koos vapustava dünaamikaga põhivarustuses
  • Välisdisaini detailide hulka kuuluvad topelt-rombimustriga esivõre, 22-tolliste velgede ainulaadne kujundus, õhutusavad esitiibadel ja horisontaalasendis püsivad embleemid ratastel
  • Suurem reisijateruum kui paljudel luksuslikel konkurentidel
  • 180 millimeetri võrra venitatud teljevahe ja lennukiistmed loovad heaolu oaasi
  • Interjööri tarvis pakutakse kaheksat hoolikalt valitud kolmevärvilist kombinatsiooni, kliendid võivad soovi korral värvid ka ise valida
  • Võimalik on koostada ligi 4000 interjööri värvikombinatsiooni
  • Esimest korda autotööstuses kasutatakse oliivipargiga nahka
  • Jätkusuutlikud vaibad valmistatakse puhtast villast või taaskasutatud nailonist
  • Turuletoomisel on saadaval pakett Mulliner Blackline, pakkudes kaasaegset alternatiivset esteetikat
  • Sundimatu edasiviiv jõud Bentley 4,0-liitriselt topelt-turboülelaadimisega V8-mootorilt

Bentayga Extended Wheelbase Mullineri väljatoomine määratleb Bentayga perekonna ja tegelikult kogu Bentley valiku uue tippmudeli, lisades Bentayga EWB superauto suutlikkuse, väljaspool teid liikumise võimekuse, sõidudünaamika ja limusiiniliku salongi kombinatsioonile modernse käsitöömeisterlikkuse uue taseme. Lipulaev Bentayga EWB Mulliner pakub rohkem siseruumi kui ükski teine konkurent luksusklassis ning selle eritellimusel valmivad täiustused muudavad iga teekonna nauditavaks elamuseks ühtmoodi nii juhikohalt kui ka salongi ruumikast tagaosast, andes tulemuseks seni kõige luksuslikuma linnamaasturi maailmas.

Silmatorkavad ainulaadsed disainilahendused nii sees- kui ka väljaspool on kõik Mullineri meeskonna poolt ülima hoolega välja töötatud ja teostatud. Reisijateruum on saadaval 4+1-konfiguratsioonis või neljaistmelisena ning selle tagaossa paigaldatakse pakett Bentley Airline Seat – maailma kõige täiuslikum autoistmete süsteem – põhivarustusena, mis hellitab oma reisijaid ennenägematus mugavuses. Rombimustriga tepingud Mulliner Harmony Diamond Quilt istmetel ja ustel demonstreerivad käsitöötaset, mis tõstab interjööri tõelisele tipp-positsioonile.

Bentley erakordselt jõulist, 550 hj võimsuse ja 770 Nm pöördemomendiga 4,0-liitrist V8-mootorit kasutades ühendab Bentayga EWB Mulliner limusiini mugavuse selle klassi auto kohta erakordse suutlikkusega – tippkiirus on 290 km/h ning kiirenduse 0–100 km/h läbimiseks kulub 4,6 sekundit. Veermik, mis sisaldab Bentley Dynamic Ride’i (48 V aktiivne kaldumisvastane süsteem), tagarattaroolimist ja kolmekambrilisi õhkvedrusid, annab Bentayga EWB Mullinerile samasuguse dünaamilise võimekuse nagu tavalise teljevahega Bentaygal, tehes EWB Mullinerist mitte ainult luksuslinnamaasturi, vaid ka täiusliku auto innustunud juhile.

Elegantne ja silmapaistev

Bentayga EWB jooned väljendavad stiili ja esinduslikkust ning Mullineri ainulaadsed disainidetailid täiendavad neid omadusi ideaalsel moel. Väliste detaililahenduste hulka kuuluvad eksklusiivsed halliks värvitud 22-tollised Mullineri veljed on varustatud veljekapslitega, millel olev embleem püsib horisontaalasendis ka rataste pööreldes. Mullineri iseloomulikku topelt-rombimustriga esivõret ja kroomitud alumist esivõret täiendavad Mullineri tuulutusavad esitiibadel ning kahevärvilised peeglikorpused, kus satiinhõbedane toon on ühendatud kerevärviga.

Turuletoomise järel saavad kliendid tellida autole paketi Mulliner Blackline, kus kere kõigil muidu kroomitud välisosadel ja peeglikorpustel kasutatakse läikivmusta viimistlust – välja arvatud Bentley embleemidel. Tumedamates toonides välimust täiendavad ka läikivmustad 22-tollised Mullineri veljed.

Uste avamisel projitseeritakse valgustervitus maapinnale – see on üks detaile, mis lähevad argipäevast kaugemale, luksuse kõrgematele tasemetele.

Hoolikalt valitud kolmevärvilised kombinatsioonid

Sisemuses tervitavad reisijaid Mullineri ruumilised läveliistud ja Mullineri tervet põrandat katvad pika karvaga matid, interjööri viimistluseks pakutakse kaheksat eritellimusel valmivat Mullineri disainitiimi koostatud kolmevärvilist kombinatsiooni. Kolme värvi kombinatsioon – nahkpolstri põhitoon, täiendav toon ja aktsentide värv – on Mullineri disaini eritunnus ning saadaval ainult Bentley tippmudelitele.

Kõigil kombinatsioonidel on oma nimi, alates Hotspuri, Beluga ja Lineni ühendusest, mille nimi on „Flare“ („Leegitsev“) kuni sügavsiniste ja mustade toonideni, mis moodustavad kombinatsiooni „Storm“ („Torm“). Aktsentvärvina kasutatakse viimasel juhul valget, mis mõjub nagu välgulöök öise taeva taustal. Kliendid võivad valida ka oma äranägemisel koostatud eritellimusinterjööri, kõikvõimalikke kolme värvi kombinatsioone on sel juhul peaaegu 4000.

Värvivalikut täiendav väärispuitviimistlus Grand Black on Bentley puidutöökoja loodud peeglina läikiva pinnaga, kus armatuurlaua kaasreisija poolsele osale on kantud hõbedane kiri Mulliner ja Bentayga siluett, uksepaneelidele Bentley „B“ ning tagumistele piknikulaudadele Mullineri kroomitud muster. Keskkonsooli kolmemõõtmeline rombimustriga viimistlus on samuti elamus nii silmaga vaadata kui ka käega katsuda.

Istmeseljatugedel sisaldab Mullineri peenekoeline tepingumuster Harmony Diamond Quilt täiendava ja aktsentvärviga tehtud jooni, Mullineri nimi on tikitud kõigile istmetele. Ustel vahelduvad põhi- ja aktsentvärvi jooned.

Veel ühe läbimõeldud detailina saavad omanikud Mullineri võtmekarbi ja võtmetasku, mis on teostatud täpselt samades värvides nagu nende Bentayga kolmevärviline interjöör.

Oliivpargitud nahk ja teised jätkusuutlikud materjalid

Oliivpargitud nahka kasutatakse reisijateruumis laialdaselt. Selle naha eriomadus seisneb jätkusuutlikus parkimisprotsessis, kus pruugitakse üht oliiviõlitootmise orgaanilist kõrvalsaadust. Parkaine eraldatakse oliiviõli pressimisel tekkivast heitveest ning see on vaba kahjulikest metallidest, mineraalidest ja aldehüüdidest. Selline parkimine kulutab tavalisest protsessist vähem vett ja pakub ka taaskasutatavate kemikaalide suuremat kontsentratsiooni. Protsessil saadav orgaaniline nahk on erakordselt pehme ja igati sobilik maailma ihaldatuimale luksusautomargile. Bentley Motors oli esimene autotootja, kes kasutas nahatootja Pasubio SpA juurutatud eesrindlikku oliivparkimistehnoloogiat Olive Mill Wastewater ehk OMW.

Oliivpargitud nahk on veel üks verstapost Bentley jätkusuutliku naha strateegias. Briti mark kasutab juba nahku, mis on lihatööstuse kõrvalsaadusena äärmiselt jälgitavad. Aasta jooksul taaskasutab nahatööstus maailmas hinnanguliselt 270 miljonit nahka, mis muidu läheksid prügiks. Nahatootmist loetakse turvaliseks, nõuetele vastavaks ja rangelt kontrollitud jätkusuutliku toote taaskasutuse vahendiks.

Mullineri mudelitele põhivarustusena pakutavad uued pikakarvalised tervet põrandat katvad matid on luksuslikumad kui eales varem. Täielikult naturaalsest villast valmistatud pikakarvalistel Wiltoni vaipadel on erakordselt külluslik sametine pind. Selleks kasutatakse spetsiaalselt valitud villasorti, mis paistab silma oma puhtuse ja laitmatu värviga – kvaliteedi tagamiseks katsetatakse materjali enne selle kasutamist. Värvimine toimub lõngavihtidena (hank dyeing), mis võimaldab värvimiskvaliteeti juhtida ja tagab vajadusel ka parema värvide sobivuse. Valmistamisprotsessis ei kasutata pleegiteid ning seetõttu on lõpptulemuseks kaunilt ja kvaliteetselt viimistletud täisvillane vaip.

Ka tavalised salongivaibad valmivad nüüd jätkusuutlikumalt. Uued salongivaibad tehakse täielikult taaskasutatud nailonist, mis pakub sama mugavuse ja tunnetuse taset nagu varasemad, sajaprotsendiliselt uuest nailonist valmistatud vaibad.

Rohkem mugavusi reisijaile tänu uuendustele ja tehnikale

Pole vahet, kas ostja valib neljaistmelise või 4+1 skeemi, Bentayga EWB Mulliner saab igal juhul paketi Bentley Airline Seat. See on kõige täiuslikum eales autodesse paigaldatud iste oma 22 suunas toimiva reguleerimise ning maailma esimese uue automaatse kliimatuvastussüsteemi ja kehaasendi reguleerimise tehnoloogiaga.

Relax-režiimis saab istet kallutada 40 kraadi, kuna eesmise kaasreisija iste liigub samal ajal ettepoole ja selle alt ilmub välja kaunis nahaga kaetud jalatugi. Business-režiimis liigub iste püstasendisse, muutes sõidu ajal töötamise mugavamaks.

Automaatkliimaistme tehnika tuvastab reisija temperatuuri ja pinna niiskuse ning seejärel otsustab, kas rakendada soojendust, tuulutust või mõlemat korraga, et tagada reisijale optimaalne soojuslik heaolu.

Kehaasendi reguleerimise süsteem kasutab uusi reie- ja õlataskuid, samuti täiendavaid nimmemassaažitaskuid, et vähehaaval, kuid pidevalt muuta istme kuju eesmärgiga vähendada kehal asuvatele punktidele mõjuvat rõhku ning ennetada „surnud punktide“ ja väsimuse teket. Süsteem läheb tüüpiliste reguleeritavate istmete kahemõõtmelisest liikumisest kaugemale ja võib rõhupunktide leevendamiseks rakendada kolmemõõtmelist väänet. Kuus sõltumatut rõhutsooni suudavad pakkuda 177 seadistust kolme tunni jooksul ning tagada, et istumismugavuses ei tehtaks kunagi järeleandmisi sõltumata teekonna pikkusest.

Bentley rombimustriga valgustus

Veel üks Bentayga EWB Mullineri põhivarustusse kuuluv silmatorkav ja elegantne element on Bentley rombimustriga valgustus (Diamond Illumination). Valgustuse eest hoolitsevad valgusdioodid (12 kummaski esiukses, 22 kummaski tagaukses), mille valgus jõuab salongi ukse nahkpolstrisse tehtud pisikeste avade kaudu. See saavutati digitaalkäsitöö ja täppistehnoloogia kombinatsioonina.

Iga rombi sees on laitmatus nahas vähem kui 1 mm läbimõõduga avad. Iga ava on ühe Bentley interjööridisaineri poolt digitaalselt täpselt paigutatud, et saavutada sidus ülddisain – see ongi digitaalkäsitööks nimetatav protsess. Lõpptulemuseks on kaunis, elegantne ja ainulaadne disain.

Valguse tugevust ja värvust saab klient muuta teabe- ja meelelahutussüsteemi ning puutekraaniga kaugjuhtimispuldi abil. Funktsioon on seotud meeleoluvalgustusega, et tagada kogu autos ühtlane valguse intensiivsus ja värvus. See dramaatilisena mõjuv funktsioon võib täielikult muuta reisijateruumi väljanägemist ja tunnetust, eriti öösel.

Kaunid näidikud

Mullineri kell, mida ääristavad mõlemalt poolt kroomitud tuulutusavad, kujutab endast hõbedase pinna ja rihveldatud raamiga keskkonsooli keset. Sama disainimotiivi kordavad ka juhi digitaalnäidikud oma hõbedase viimistluse ja kirjatüübiga. Kella ja näidikute kujundus on ainulaadne ning saadaval ainult Mullineri tippmudelitel.

Sundimatu suutlikkus ja dünaamiline võimekus

Bentayga EWB Mulliner saab oma edasiviiva jõu Bentley 4,0-liitriselt 32 klapi ja kahe kahekambrilise turboülelaaduriga V8-bensiinimootorilt. V8-mootori kontseptsioon pakub ohtralt võimsust ja pöördemomenti, saavutades samal ajal väiksema heitmehulga ja parima võimaliku kasuteguri. Kaheksakäigulise automaatkäigukastiga varustatult tagab V8 luksuslinnamaasturile tõeliselt sundimatud kiirusomadused. 550 hj võimsust ja 770 Nm pöördemomenti annavad tippkiiruseks 290 km/h, kuna 100 km/h saavutamiseks paigaltstardist kulub 4,6 sekundit.

Uus Bentayga on võitnud kriitikute heakskiidu oma dünaamilise võimekuse eest, tema suutlikkust maanteel ning sõidumugavust ja juhitavust kiidetakse üksmeelselt. Bentayga EWB Mulliner jätkab samas vaimus elektroonilise nelikroolimise ja Bentley adaptiivvedrustuse põhivarustusse arvamisega.

Teisene sõidumugavus on veel üks võtmemuutuja, mis mõjutab heaolu pardal – mida sujuvam on sõit, seda rahustavam teekond. Tüüpilistel maanteekiirustel ja kriitilises sagedusvahemikus 5–20 Hz on Bentayga EWB teisene sõiduvibratsioon kuni 27 protsenti väiksem kui tema konkurentidel.

Elektrooniline nelikroolimine annab kaks väga ihaldatud eelist ning kindlustab, et suurel kiirusel vajaliku kindlustunde ja väikestel kiirustel olulise sõidumugavuse vahel polnud tarvis kompromisse teha.

Suurematel kiirustel (üle 60 km/h) teeb süsteem väikesi muudatusi tagarataste liikumissuunas tandemis esiratastele mõjuvate juhi vahetute roolimisliigutustega. See kasvatab stabiilsust suurematel kiirustel – mis lisab kindlust möödasõitudel ja reavahetustel – ning parandab juhitavust looklevate kurvide läbimisel.

Väiksematel kiirustel (alla 60 km/h) tekitab nelikroolimine teljevahe „lühenemise“ efekti, vähendades pöörderingi läbimõõtu, parandades manööverdusvõimet kitsastes linnaoludes ja muutes parkimise märkimisväärselt lihtsamaks. See saavutatakse tagarataste pööramisega esiratastele vastupidises suunas kuni 4,8 kraadi võrra. Süsteem isegi vähendab pöörderaadiust, mis on seitse protsenti väiksem kui tavalise teljevahega Bentaygal.

Bentley Mulliner

Bentley Mulliner on Bentley eritellimuste osakond ning selle ajalugu kereehitajana ulatub aastasse 1760. Luksuse sünonüümina ühineb uus Bentayga EWB Mulliner Flying Spur Mullineri, Continental GT Convertible Mullineri ja Continental GT Convertible Mullineriga, mis kõik on oma mudeliperekonna tipud.

Mullineri maailmas on kõik võimalik. Bentley kõige tundlikuma maitsega klientide soovide rahuldamiseks loodud eritellimuste osakond on autondusmaailmas hästi tuntud kui mitmete kõige erilisemate Bentley sõidukite looja.

Lehekülg viimati uuendatud: 28.06.2024