Diiselmootoriga Bentley Bentayga: Muretu juhtimine ja võrreldamatu luksus
- Esimene diiselmootoriga Bentley – võimas, täiustatud ja suure sõiduulatusega
- Uue põlvkonna 4-liitrine kolmikturboga V8 mootor on oma klassi parim: võimsus 429 hj ja pöördemoment 900 Nm
- Maailma kiireim diiselmootoriga linnamaastur: 0–100 km/h 4,8 sekundiga, tippkiirus 270 km/h
- Gran turismo ja maasturi omadusi ühendava Bentayga sõiduulatus on tervelt 1000 km
- Kõige väiksema CO2 heitkogusega Bentley – 210 g/km
Maailma kiireima ja võimsaima diiselmootoriga luksusmaasturi südameks on uus tehnoloogiliselt täiustatud 4-liitrine kolmikturbo ja 32 klapiga V8 mootor, mis pakub 429 hj võimsust ja 900 Nm pöördemomenti. Diiselmootoriga Bentayga tippkiirus on 270 km/h ja kiirendus nullist sajani vaid 4,8 sekundit.
Crewe’s asuva Bentley tehase insenerid on loonud V8 jõuallika, mis pakub Bentley-väärilist ehedat sõiduelamust. Maksimaalne pöördemoment on saadaval juba pööretel 1000 p/min, mistõttu toimub kiirendus sujuvalt ja pingutusteta.
Tänu uuele puhtale tehnoloogiale on diiselmootoriga Bentaygal kõikidest Bentley mudelitest kõige väiksem CO2 heitkogus ning üle 1000 km sõiduulatus. Seega saab Bentley omanik sõita paagitäie kütusega näiteks Londonist Verbier’sse, Bordeaux’sse või Šoti mägismaale.
Ka diiselmootoriga versiooni interjöör pakub kõiki neid uuendusi, tipptehnoloogiat ja luksuslikku käsitööd, mille poolest on Bentley Bentayga tuntud.
Bentley Motorsi juhatuse esimees ja tegevjuht Wolfgang Dürheimer selgitas: „Diiselmootoriga Bentayga kujutab endast Bentley ajaloo üht verstaposti, sest see on maailma kiireim diiselmootoriga luksusmaastur.
Tohutult võimas, gran turismo omadustega ja rabavalt elegantne – ühesõnaga tõeline Bentley. Ainult Bentley suudabki pakkuda nii võimast ja samas rafineeritud autot!”
Tehnilised andmed:
Mootor
Tüüp Topeltturbo, elektrilise ülelaaduri ja otsesissepritsega 4-liitrine V8
Suurim võimsus 429 hj / 320 kW pööretel 3750–5000 p/min
Suurim pöördemoment 900 Nm pööretel 1000–3250 p/min
Jõuülekanne
Jõuülekandesüsteem ZF-i 8-käiguline automaatkäigukast, pidev nelikvedu, Torseni keskdiferentsiaal, avatud tagadiferentsiaal, pöördemomendi jaotus 40 : 60 (ette ja taha)
Ülekandearvud 1: 4,714; 2: 3,143; 3: 2,106; 4: 1,667; 5: 1,285; 6: 1,000; 7: 0,839; 8: 0,667
Peaülekanne 3,308
Pidurid, veljed ja rehvid
Esipidurid 400 mm ventileeritud rauast pidurikettad
Tagapidurid 380 mm ventileeritud rauast pidurikettad
Veljed Standardvarustuses 20-tollised, lisavarustuses 21- ja 22-tollised veljed
Rehvid Pirelli 275/50 R20, 285/45 R21, 285/45 ZR21, 285/40Z R22
Roolisüsteem
Tüüp Elektroonilise kiirustundliku roolivõimendiga
Pöörded (lukust lukuni) 2,3 pööret
Pöördediameeter 12,4 m
Vedrustus
Ees Neljahoovaline topeltõõtshargiga, lisavarustusena 48V elektriline aktiivne põikstabilisaator
Taga Mitmikhoobadega trapetsvedrustus, lisavarustusena 48V elektriline aktiivne põikstabilisaator
Vedrud ja amortisaatorid Isereguleeruv õhkvedrustus, pidev vedrustuskontroll (CDC)
Mõõtmed
Teljevahe 2995 mm
Kogupikkus 5140 mm
Laius (kere keskosas) 1998 mm
Laius (peeglitega) 2224 mm
Kogukõrgus 1742 mm
Kütusepaak 85 l
Pakiruumi maht 430 l (ilma pagasikatteta 590 l)
Tühimass (EL) 2390 kg
Täismass 3250 kg
Sooritusvõime – esialgsed andmed, vajab tüübikinnitust
Tippkiirus 270 km/h
0–60 miili tunnis 4,6 s
0–100 km/h 4,8 s
Kütusekulu (ELi tsüklis) – esialgsed andmed, vajab tüübikinnitust
Linnas 9,0 l / 100 km
Maanteel 7,4 l / 100 km
Kombineeritud tsüklis 7,9 l / 100 km
CO2 heitkogus 210 g/km
Heitestandard EURO 6