Flying Spur üksikasjades: parim auto muutub veel paremaks
- Uued funktsioonid ja võimalused Flying Spurile
- Kerevärvide palett kasvas 63 toonini, lisandus Cambrian Grey
- Pakett City, tervitustuled ja õhuionisaator kuuluvad nüüd põhivarustusse
- Uued Open Pore-väärispuidust viimistlused ja uued välisvärvid laiendavad klientide valikut
- Müra ja vibratsiooni summutavad uued arvutipõhised tehnoloogiad
- Flying Spuri ülima interjöörikogemuse loomiseks kasutati jätkusuutlikku konstrueerimisprotsessi
- Nullheitmega virtuaalprototüüpide juurutamine vähendab füüsiliste komponentide hulka katsetuste järgus
- Võrratu elegants teeb kummarduse firma asutaja W.O. Bentley mantrale ehitada auto, mis oleks „hiirvaikne kiirusel 160 km/h“
Maailma elegantseim neljaukseline sedaan tehti veelgi paremaks tänu põhivarustusse lisandunud uuele tehnikale ja mugavustele, samuti kaasaegsetele interjööri puitviimistluse valikutele ja uuele kerevärvile Cambrian Grey, mis laiendab värvipaleti põhivaliku 63 toonini.
Pakett City koondab kokku hulga lisavarustust ning muutub mudeliaastast 2022 sõiduki põhivarustuse osaks. Paketti kuuluvad muuhulgas liiklusmärgituvastus, pakiruumiluugi avamise vabakäesüsteem, täiustatud turvalukustus, linnulennuvaatega kaamera, tervitustuled, isetumenevad peeglid ja õhuionisaator. See täiendab veelgi Gran Turismo-sedaanide üht kõige luksuslikumat sisustust.
Moodne tehnika võimaldab häirimatult vaiksel Flying Spuril pakkuda ülimat sõidumugavust ja -kogemust. Müra ja vibratsioon on hoolikalt kõrvaldatud, tänu millele on Flying Spur mitte ainult maailma elegantseim neljaukseline luksuslik Gran Turismo-sedaan, vaid pakub ka fenomenaalset akustilist suutlikkust.
Crewe’is disainitud, konstrueeritud ja käsitsi ehitatud Flying Spuri hoolikalt viimistletud ja vaikne reisijateruum järgib W.O. Bentely eesmärki, kui ta ettevõtte aastal 1919 asutas. Olles võtnud ette võimsa luksusauto ehitamise kogu selle keerukuses, teatas Bentley aastal 1930 mudelit 8-Litre esitledes: „Ma olen alati tahtnud luua autot, mis kiirusel 160 km/h liiguks hiirvaikselt ja nüüd mulle tundub, et olen sellega hakkama saanud.“ Tema filosoofia, mille kohaselt töökindlus ja elegants on Bentley kõige tähtsamad omadused, püsib au sees tänaseni. Just Flying Spur on moodsa Bentley luksuse kehastus.
Tehnika ja käsitöö
Uusima põlvkonna Flying Spur mudeliaastaks 2022 pakub kliendile mitmeid tehnilisi täiustusi ja uuendusi. Liiklusmärgituvastus, pakiruumiluugi avamise vabakäesüsteem, täiustatud turvalukustus, linnulennuvaatega kaamera, tervitustuled ja isetumenevad peeglid on nüüd kõik põhivarustuses.
Samuti nüüdsest põhivarustuses sisalduvad õhuionisaatorid pihustavad kliimaseadme keskmistest õhuavadest auto sisemusse negatiivse laenguga osakesi, parandades siseõhu kvaliteeti ja reisijate enesetunnet. Need osakesed tekitavad saasteainete (tolm või allergeenid) ümber staatilise laengu, mistõttu osakesed jäävad lähima pinna külge. Selle tulemusena eemaldatakse need saasteained reisijate sissehingatavast õhust ning heaolutunne paraneb.
Uue kerevärvi Cambrian Grey lisamisega tuli juurde ka täiendavaid isikupärastamisvõimalusi, mis koos selle tehnilise ja soliidse halli tooniga loovad alternatiivse jõulise mulje.
Reisijateruumile on nüüd võimalik tellida Open Pore-puitviimistlus, mis pinna kaitsmise eesmärgil kaetakse üliõhukese mati lakikihiga. Open Pore-viimistlusega on saadaval väärisvineerid Crown Cut Walnut, Dark Burr Walnut ja Koa.
Kõige kvaliteetsema saadaoleva puidu hulgast hoolikalt valitud Open Pore-väärisvineer kaetakse kolme ultraõhukese lakikihiga, mille kogupaksus on vaid 0,1 millimeetrit. Võrdluseks: Bentley High Gloss-lakikiht on 0,5 millimeetri paksune ning sileda, läikiva pinnaga. Kõik lakikihid kantakse peale käsitsi ning lihvitakse üle, tagamaks laki nakkumist puidukiududega. Lõpetatud viimistlus meenutab vaha ning tõstab suurepäraselt esile erinevate puiduliikide eheda loodusliku värvi ja mustri.
Need delikaatsed võtted tagavad, et Bentley kliendid saavad reaalselt käe all tunda puidu tekstuuri. Open Pore-väärisvineeride värvuse ja mustri loomulik varieerumine tähendab, et iga viimistlus on teistest pisut erinev, pakkudes tõeliselt ainulaadset Bentley interjööri.
Luksuslik vaikus digitaliseerimise abil
Et luua reisijateruumi maailma parimale luksussedaanile kohast keskkonda, mis pakuks võrratut mugavuse ja rafineerituse taset, võeti kolmanda põlvkonna Flying Spuri katsetus- ja tootmistsüklis kasutusele moodsad virtuaalsed konstrueerimisprotsessid. Need ülikaasaegsed võtted on ühtlasi ka jätkusuutlikumad, vähendades järsult vajadust valmistada füüsilisi detaile.
Reisijateruumist soovimatu müra kõrvaldamine põhines Bentley arenduspartneri ESI Groupi virtuaalprototüüpimise tehnoloogial. See võimaldas Flying Spuri konstruktoritel luua digitaalmudelid müra ja vibratsiooni tuvastamiseks enne auto füüsilist valmisehitamist. Ülitäpselt häälestatud protsess tuvastas kõik reisijateruumi jõudnud välismürad, samuti konstruktsiooni enda mõjud, näiteks rehvimüra.
Virtuaalprototüüpimist pruukides võeti ette ka Flying Spuri 40 komponendi kaalu optimeerimise programm. See tagas, et auto õigetes kohtades kasutati õigeid mürasummutusmaterjale ning reisijad saavad sõidu ajal nautida võimalikult vaikse reisijateruumi võlusid, olgu siis tööks või lõõgastumiseks.
Jätkusuutlikkus konstrueerimistööde abil
Sama aegasäästev protsess aitas ka inseneridel sõiduki massi minimaalsena hoida ja parandada manööverdusvõimet, pakkumaks suursugust, juhi vajadustele keskendatud sõidukogemust, mida täiendab oma klassi juhtiv kogum intelligentset ja intuitiivset varustust.
Bentley Motorsi akustikainsener Simon Noble: „Virtuaalprototüüpimist kasutades saavutas Bentley soovitud eesmärgi – optimeerida kõiki Flying Spuri komponente esmalt virtuaalmaailmas ja alles siis füüsilised detailid valmis teha. Samal ajal füüsiliste detailide arvu vähendamisega lõime ka kõige vaiksema reisijateruumi kogemuse meie klientidele.
Virtuaalprototüüpimine tähendab, et ehitada tuleb vähem prototüüpe ja katsetustel läbitud kilomeetrite arv väheneb. Samuti aitab see varajases järgus mõjutada auto disaini ja konstruktsiooni ning pakub märkimisväärseid hüvesid laialdaste katsetuste järgus.“
See äärmiselt uuenduslik nullsaastega protsess haakub ka Bentley teedrajava Beyond100 strateegiaga, mille sihiks on jätkusuutliku globaalse mobiilsuse liidrikoht. Ettevõtte auahne eesmärk on olla otsast lõpuni süsinikuneutraalne aastaks 2030, pärast mida muutuks Crewe’i kompleks kliimapositiivseks.