Janunevad kurvide järele, optimeeritud ringraja tarvis: Porsche 718 Spyder ja 718 Cayman GT4
Uued, vabalthingava mootoriga tippsportautod Porsche 718 Spyder ja 718 Cayman GT4
718 mudelipere tervitab oma uusi liikmeid. Uue 718 Spyderi1) ja 718 Cayman GT4-ga2) toob Porsche välja kaks eriti emotsionaalset ja võimsat mudelit, mis võtavad sisse kohad mudeliperekonna tipus. Nende vahetu loomus meelitab kindlasti sportautohuvilisi, kes oskavad hinnata ehedat sõidunaudingut, kõrgetasemelist juhitavust ja lähedust jõuallikale. Kõike seda pakub keskmoootoriga sõidukikontseptsioon oma ideaalse tasakaaluga. Esimest korda saavad 718 Spyder ja 718 Cayman GT4 sama tehnilise baasi. See hõlmab värskelt väljatöötatud neljaliitrist kuuesilindrilist vabalt hingavat mootorit ja kuuekäigulist käsilülitusega käigukasti. Boksermootor arendab mõlemas mudelis 309 kW (420 hj) võimsust. Kui GT4 esindab Porsche GT-tänavasõidukite baastaset, siis Spyder sobib suurepäraselt kõikvõimalikele kurvilistele teedele. Mõlemad mudelid saavad äärmiselt tõhusa aerodünaamika, pesuehtsa GT-veermiku ja võimsad pidurid.
Kiirekäiguline ja emotsioonirikas vabalthingav mootor
Mõlema mudeli südameks on uus neljaliitrine kuuesilindriline boksermootor. Vabalthingav jõuallikas kuulub samasse mootoriperekonda praeguse 911 Carrera mudeliseeria turbomootoritega. Uus kiirekäiguline mootor arendab 309 kW (420 hj) – 35 hobujõudu enam kui eelmistes GT4-mudelites. Kolmanda põlvkonna Spyder sai aga lausa 45 enamhobujõudu. Maksimaalne pöördemoment on 420 Nm vahemikus 5000 kuni 6800 p/min. Mõlemad käsilülituskäigukastiga sportautod suudavad purustada 300 km/h barjääri: 718 Spyderi tippkiirus on 301 km/h, kuna 718 Cayman GT4 saavutab kuni 304 km/h. Mõlemal mudelil kulub paigalt 100 km/h saavutamiseks 4,4 sekundit. Keskmootriga sportautode keskmine tuletatud NEDC-tsükli kütusekulu on 10,9 l/100 km. Vabalthingava jõuallika kaasakiskuvas iseloomus on ühendatud moodne kübemefilter ning GT-mootori lineaarne võimsuskarakteristik ja vahetu reaktsioon. Mootor võib teha kuni 8000 pööret minutis. Boksermootori ainulaadne hääl püsib muutumatuna, uudiseks on mitmed tehnilised võtted, näiteks silindrite väljalülitamine. Osakoormusega tööl katkestatakse kütuse andmine ühele silindrireale, vähendades niiviisi kütusekulu.
Esimest korda kasutatakse kiirekäigulistel mootoritel kütuse piesopihusteid. Need jagavad iga sissepritseprotsessi kuni viieks eraldi pritseks, aidates realiseerida keerukat – ning seetõttu keskkonnasõbralikku – põlemisprotsessi. Silindrite optimaalse gaasijaotuse tagamiseks on muutuva mahuga sisselaskesüsteemis kaks resonantsklappi.
Tõhus aerodünaamika – rohkem surujõudu, sama õhutakistus
Üks 718 Cayman GT4 silmatorkavmaaid omadusi on igakülgselt täiustatud aerodünaamikapakett. See genereerib kuni 50 protsenti enam aerodünaamilist surujõudu ilma õhutakistust kasvatamata, olles seega erakordselt tõhus. Mõlema mudeli aerodünaamikale tuli tohutult kasuks väljalaskesüsteemi ühekambriline kaarjas tagumine osa. Tänu sellele tekkis tagaossa ruum funktsionaalsele difuusorile, mis annab tubli 30 protsenti 718 Cayman GT4 tagasillale mõjuvast surujõust. Fikseeritud tagatiib paistab samuti silma kasvanud tõhususega, tekitades eelkäijaga võrreldes umbes 20 protsenti enam surujõudu. Kiirusel 200 km/h tähendab see umbes 12 täiendavat kilogrammi. GT-stiilis optimeeritud autonina tagab vajaliku aerodünaamilise tasakaalu oma suure esispoileri ja niinimetatud õhukardinatega. Viimased tasandavad õhuvoolu esirataste ümber.
Porsche 718 Spyder: lahtikäiva kerge katusega sportauto
Uus 718 Spyder on auto eheda sõidumõnu nautimiseks, mille kerge lahtikäiv katus saab hakkama ka tippkiirustega. Sõiduk jätkab selliste kuulsate mudelite nagu Porsche 550 Spyder ja 718 RS 60 Spyder traditsioone. Nii avatud kui ka suletud katuse korral on auto siluett ühtviisi pilkupüüdev. Katus on sobilik ka argikasutuse tarvis ning selle saab mõne liigutusega pakiruumi katte alla kokku pakkida. Erinevalt GT4-st saab 718 Spyder kiirusel 120 km/h automaatselt tööasendisse kerkiva tagaspoileri. Tänu funktsionaalsele difuusorile on see esimene mudel Boxsteri perekonnast, mis tekitab tagasillale mõjuvat surujõudu.
Parima dünaamika nimel optimeeritud GT-veermik
Esimest korda saab 718 Spyder endale 718 Cayman GT4 sportliku GT-veermiku. Tänu suurepärasele kurvisõidudünaamikale pakub see emotsioonirikast sõiduelamust. Täiustatud kergekaalulise esi- ja tagasilla juures kasutatakse autovõidusõidust pärit tehnoloogiat. Vahetu ühendus veermikuga on osaliselt realiseeritud kuulliigenditega. Porsche aktiivvedrustus (PASM) on tavalisest 30 mm madalam, viib raskuskeset allapoole ning parandab kurvisõidudünaamikat. See on loodud spetsiaalselt ringrajal kasutamiseks ning muudab 718 Cayman GT4 juhitavuse vahetumaks. Samadest hüvedest saab osa ka 718 Spyder. Porsche sõidustabilisaator (PSM) töötab veelgi tundlikumalt ja täpsemalt, kuid seda saab kahes astmes välja lülitada. Porsche kurvistabiilsuse juhtsüsteem (PTV) oma mehaanilise diferentsiaalilukustusega tagasillal aitab veelgi parandada piki- ja põikdünaamikat, kurvide läbimist ja tõsta sõidunaudingut. GT4 jaoks on soovi korral olemas ka pakett Clubsport. Sinna kuuluvad tagumine terasest stabilisaatorivarb, käsitulekustuti ja kuuepunkti-turvavööd juhi poolel.
Maa küljes kinni: võimsad pidurid, ultrasuutlikud rehvid
718 Spyderi ja 718 Cayman GT4 võimas pidurisüsteem tagab usaldusväärse pidurdusvõimsuse, mis tänu suurtele alumiiniumist monoplokk-sadulatele sobib ringrajal kasutamiseks. Porsche keraamilised komposiitpidurid (PCCB) on lisavarustusena samuti saadaval. Uudisena veereb 718 Spyder nüüd ülisuutlikel (UHP), spetsiaalselt Porsche tarvis mõeldud rehvidel. Need moodustavad osa komplektist, tänu millele 718 Cayman GT4 Nürburgringi Nordschleifel lausa lendas: uue mudeli ringiaeg 20,8-kilomeetrisel klassikalisel ringrajal on eelkäija omast üle kümne sekundi parem.
Tellimuste vastuvõtt uuele Porsche 718 Spyderile ja 718 Cayman GT4-le on alanud. Eestis algavad Spyderi hinnad 93 480 eurost ja Cayman GT4 hinnad 96 360 eurost – mõlemad summad sisaldavad käibemaksu ja riigikohast varustust.
1)718 Spyder: Kütusekulu keskmiselt 10,9 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 249 g/km
2)718 Cayman GT4: Kütusekulu keskmiselt 10,9 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 249 g/km
Kütusekulu ja heitgaaside CO2 sisaldus määrati vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele. Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Need väärtused pole võrreldavad varem kasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadutega.