Lamborghini Aventador SVJ: V12 supersportautode tipptase
• Legendaarse V12 mootoriga Lamborghini tippmudel, mida toodetakse vaid 900
• Nürburgring-Nordschleife seeriaautode rajarekord ajaga 6:44.97
• Aerodünaamika teenistusse rakendatud uus disain
• Vabalthingav V12 mootor, 770 hj, nelikvedu ja nelikroolimine
• Ülikerged materjalid, võidusõiduautodelt pärit tehnilised lahendused ja ALA 2.0 süsteem, tagamaks tipptasemel sõiduelamusi
• 0-100km/h 2.8 sekundiga, tippkiirus üle 350 km/h
Automobili Lamborghini tõi avalikkuse ette uue Lamborghini Aventador SVJ. Erakordse disaini, murrangulise tehnoloogia ning ekstreemsete sõidu- ja juhitavusomadustega Aventador SVJ viib supersportautod täiesti uuele tasemele.
Uue Aventadori nimes tuleneb lühend SV sõnast Superveloce, mis tähendab ülikiiret, J-täht aga on Lamborghini mudelitel kasutusel ringrajavõimekuse tähisena. Aventador SVJ on ka jõudnud end tõestada ja saavutanud Nürburgring-Nordschleife ringrajal seeriaautode rajarekordi, läbides 20.6 km ajaga 6:44.97. Mudelit toodetakse piiratud partiina vaid 900.
Lamborghini sünniaastale 1963 pühendatud eriväljaannet mudelitähisega SVJ 63 toodetakse vaid 63 ühikut, tegemist on unikaalse konfiguratsiooniga mudeliga, mille puhul on ohtralt kasutatud süsinikkiudmaterjale.
“Aventador SVJ on innovatiivne mudel, mis kujutab endast meie superautode absoluutset tipptaset,” kinnitas Automobili Lamborghini nõukogu esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. “Lamborghini disainerite ja inseneride eesmärgiks oli viia supersportautode olemus täiesti uuele tasandile, ammutades inspiratsiooni nii kosmoselaevadelt kui ka hävituslennukitelt, mis on aerodünaamika ja kiiruse etalonid. Aventador SVJ kujundab superautode tulevikku.”
Ülim sooritusvõime
Aventador SVJ Nürburgring-Nordschleife rajarekord tõestab selle mudeli erakordset suutlikkust. Lamborghini läbi aegade kõige võimsama seeriatootmises V12 mootoriga sõiduki jõuallika võimsus on 770 hj (566 kW) ja maksimaalne pöördemoment 720 Nm/6750 rpm. Tühimass 1525 kg annab SVJ massi ja võimsuse suhtarvuks 1.98 kg/hj. Kiirendus 0 - 100 km/h on 2.8 sekundit ning 0 - 200 km/h 8.6 sekundit. Tippkiirus on enam kui 350 km/h ja pidurdusmaa 100 – 0 km/h on 30 meetrit.
Aerodünaamika tipptase
Aventador SVJ kõik detailid on aerodünaamika teenistuses. Peamine eesmärk oli saavutada märkimisväärselt parem surujõud võrreldes varasema Aventador SV-ga: +40% mõlemal teljel ning 1% võrra parem õhutakistustegur.
Laiemat esiosa ilmestab uus esipõrkeraud koos integreeritud külgmiste õhuvõtuavadega, mis viitavad Lamborghini patenteeritud aktiivaerodünaamika süsteemile Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA).
Kere ülaosa aerodünaamika optimeerimine moodustab 70% surujõu summaarsest paranemisest võrreldes SV mudeliga.
Suuremad õhuvõtuavad külgedel ning õhusuunajad aitavad samuti õhutakistust vähendada ning parandavad mootori jahutust. Uuendatud põhjaalune õhuvoogude suunamissüsteem koos eesmise ja tagumise difuuseriga võimaldab omakorda 30% surujõudu parendada.
Kõrge paigutusega väljalasketorud võimaldavad ühtlasi väljalaskesüsteemi kaalusäästu, olles mootorile suhteliselt lähedal. Omega-disainiga tagaosa ilmestab massiivne uus difuuser, uue disainiga süsinikkiust tagatiib ja sellega integreeritud ALA süsteem.
Mootorikate on samuti süsinikkiust ning seda saab kiiresti eemaldada nagu võidusõiduautodel. Disainis väljenduv Y-temaatika võimaldab pilku heita selle all tuksuvale V12 mootorile, rõhutades ühtlasi SVJ sportlikkust.
Ülikerged Nireo aluminiumveljed on loodud spetsiaalselt SVJ jaoks, saadaval on ka valikulised Leirion alumiiniumveljed Y- ja kaheksanurksete detailidega. Itaalia lippu kujutav element külgtiival sümboliseerib Lamborghini superautode Itaalia algupära.
Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0
Lamborghini patenteeritud aktiivaerodünaamika süsteem ALA võeti esmakordselt kasutusele Huracán Performantel, selle edasiarendatud versioonil ALA 2.0 on muuhulgas optimeeritud õhu sisselaskeavasid ning õhuvookanalite disaini. Süsteem on ümberkalibreeritud vastavalt Aventador SVJ vajadustele.
ALA süsteem juhib aktiivselt õhuvooge, saavutamaks vastavalt vajadusele kas kõrget surujõudu või madalat õhitakistustegurit. Elektrooniliselt juhitud mootorid avavad ja sulgevad aktiivlabasid nii esisplitteris kui ka mootorikattel, juhtides õhuvooge nii sõiduki ees- kui ka tagaosas.
Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva 2.0 (LDVA 2.0) edasiarendatud sensorid juhivad sõiduki kõiki elektroonikasüsteeme, tagades ALA süsteemi labade aktiveerimise vähem kui 500 millisekundiga. Kui ALA süsteem on välja lülitatud, on labad suletud ja selle tulemusel saavutatakse vajalik surujõud kiiretes kurvides ja pidurdamisel. ALA süsteemi sisselülitumisel avanevad ka labad, vähendades õhusurvet esispoilerile ning suunates õhujoad spetsiaalsetesse kanalitesse auto allosas. See vähendab märkimisväärselt õhutakistust ning loob optimaalsed tingimused maksimaalse kiirenduse ja tippkiiruse saavutamiseks.
Inseneritöö ja tehnoloogia
Uuendatud mootoril on uued titaanist sisselaskeklapid ning modifitseeritud silindripea. Uus kergema kaaluga väljalaskesüsteem parandab aerodünaamikat ning toob kuuldavale äärmiselt emotsioonirikka mootorihääle. Optimeeritud 7-käiguline Independent Shifting Road (ISR) käigukast on kalibreeritud SVJ suuremale võimsusele ja pöördemomendile.
Aventador SVJ dünaamikaomadused on LDVA 2.0 süsteemi ja ALA 2.0 algoritmide abil peenhäälestatud sõiduki erakordsele surujõule ja sooritusvõimele vastavalt.
Ka SVJ vedrustus on uuendatud, pakkudes paremaid mehaanilisi ja aerodünaamilisi haardeomadusi. Lamborghini Magneto Rheological Suspension (LMS) vedrustus on ümberkalibreeritud, parandamaks sooritusvõimet eeskätt ringrajal.
Aventador SVJ tagarattaroolimine (LRS) on samuti läbinud uuenduse, pakkudes erakordset stabiilsust suurtel kiirustel ja paremat juhitavust, mis võimaldab saavutada suuremat keskmist sõidukiirust kõikides sõiduoludes.
Ka roolisüsteem on edasiarendatud, pakkumaks paremat tagasisidet ringrajasõidul.
Lamborghini SVJ nelikveosüsteem võimaldab maksimaalset haarduvust ja juhitavust ning suuremat stabiilsust, võimaldades võrreldes SV-ga saata 3% rohkem pöördemomenti tagateljele. Tagarattaroolimine aitab veelgi parendada sõiduki stabiilsust ning vähendada pidurdusmaad, eeskätt kurvides. ESC süsteem võimaldab paremat kurvisuutlikkust ning juhitavust äärmuslikes sõiduoludes, ABS on aga häälestatud vastavaks rehvide ja ALA süsteemi omadustele.
Uued Pirelli P Zero Corsa rehvid on spetsiaalselt loodud Lamborghini SVJ tarbeks, pakkudes kõrgemat vertikaalset jäikust vastavalt SVJ suuremale surujõule ning tipptasemel teelpüsivust. Spetsiaalse disainiga rehvid on loodud optimaalseks soorituseks nii maanteel kui ringrajal. Valikulised tänavalegaalsed Pirelli P Zero Trofeo R rehvid on mõeldud spetsiaalselt ringrajasõiduks.
Loodud juhile mõeldes
Aventador SVJ on juhile orienteeritud auto, mille loomisel on silmas peetud maksimaalset juhitavust ja sõidunaudingut kõige äärmuslikemates sõiduoludes.
Lamborghini sõidurežiimid Strada, Sport, Corsa ja EGO võimaldavad juhil leida oma eelistustele kõige paremini vastavad sõiduomadused.
Põhivarustuse hulka kuulub navigatsioonisüsteem ning info- ja meelelahutussüsteem, mis võimaldab sõidukisviibijail juhtida AppleCarPlay kaudu oma seadmeid ka häälkäskluste abil.
Lisavarustuses on Lamborghini telemeetriasüsteem, mis pakub erilist huvi neile, kes oma sõidukiga rajale soovivad minna - sellega saab salvestada ringiaegu ja andmeid sõidusoorituse kohta.
Salongivarustuse jaoks leidub aga peaaegu piiramatult võimalusi tänu Lamborghini Ad Personam isikupärastamislahendusele.
Esimeste klientideni jõuab uus Lamborghini Aventador SVJ 2019. aasta algul ja Euroopas algavad hinnad 349 116 eurost.