Lamborghini esitles Las Vegases CES-i messil kontseptsiooni Telemetry X

Uuenduslik prototüüpsüsteem koosneb reaalajas toimivast kaugjuhendamisest, biomeetriliste andmete kogumisest ja digitaalsest kaassõitjast, mis kokku moodustavad ülima ringrajakogemuse.

Automobili Lamborghini esitleb: Telemetry X on uuenduslik „ringrajaühenduvuse“ kontseptsioon, mida saab rakendada tulevikus Sant’Agata Bologneses toodetavatel supersportautodel. Selle esitlus toimus Las Vegases tarbeelektroonika messi CES raames. Stephan Winkelmann, Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht: „Uuendamine on meie geenide põhiosa, nagu me hiljaaegu näitasime igas mõttes teedrajava supersportautoga Revuelto (1) ning täiselektrilise kontseptautoga Lanzador. Lähitulevikus hakkavad meie superautod pakkuma mitte ainult senisest enam põnevust, vaid ka tõeliselt kaasahaaravaid sõidukogemusi. Telemetry X on täiuslik eelvaade ühenduvusteenustele, mida meie kliendid lähiaastatel kogeda saavad.“

Võidusõidujuurtega digitaaltehnika juurutamine langes kokku 2020. aastal esitletud Huracán STO debüüdiga. See oli esimene Lamborghini supersportauto, mis sai endale Unica rakenduse kaudu kasutatava telemeetriasüsteemi. Lamborghini prognoosib, et Telemetry X-iga luuakse tulevikus kaasahaarav ringrajasõidu kogemus, mis põhineb Accenture’iga koostöös valminud kolmel süsteemil: reaalajas töötaval kaugjuhendamissüsteemil Remote Garage, biomeetrilisel andmesüsteemil ja digitaalsel kaassõitjal.

„Telemetry X demonstreerib selgelt, kuidas võidusõidust korjatud kogemusi saab rakendada tänavasõiduks mõeldud supersportautodel eesmärgiga maksimeerida meie klientide kogemusi ka ringrajal,“ kommenteeris Lamborghini tehnikadirektor Rouven Mohr. „Pole juhus, et me valisime selle tehnika katsetamiseks välja just Revuelto, kuna see auto on täiesti ainulaadne just teedrajavate tehnoloogiate juurutamise mõttes.“

Remote Garage on veebirakendus, mis tänu 5G-ühendusele võimaldab juhil saada reaalajas videosalvestusi oma tegemistest ringrajal ja ka telemeetria on pidevalt saadaval. Treener võib kujutisi ja andmeid reaalajas pidevalt jälgida, viibides ise samal ajal maailma mistahes punktis, ning anda juhist kliendile tagasisidet ja soovitusi mitte ainult sõidusessiooni järel, vaid ka otse selle ajal. Remote Garage’i filosoofia on seega pakkuda veelgi täielikumat ja kaasahaaravamat ringrajakogemust, tõstes juhi suutlikkust ning kindlustades sõidumõnu tänu kasutajasõbralikule lähenemisviisile.

Biomeetriliste andmete süsteem salvestab juhi teatud andmeid, sealhulgas pulsisagedust ja stressitaset, et võimaldada suutlikkust põhjalikumalt jälgida ning anda kasulikke vihjeid treeningu täiustamiseks.

Mõlemad süsteemid toimivad koostöös digitaalse kaassõitjaga –proaktiivse häälassistendiga, mis võrdleb nii biomeetrilisi kui ka sõiduki andmeid ning pakub juhile tagasisidet ringrajal sõitmise ajal. Näiteks analüüsib digitaalne kaassõitja ringaegu ning annab kasulikke viiteid trajektooride ja pidurduspunktide muutmiseks, samuti auto suutlikkuse kohta.

1 Revuelto kütusekulu ja heitmenäitajad: keskmine kütusekulu 10,3 l/100 km (WLTP), keskmine energiatarve 78,1 kWh/100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 276 g/km (WLTP).

Lehekülg viimati uuendatud: 28.06.2024