Lamborghini Huracán STJ – „viimane tants“
Automobili Lamborghini tähistab oma legendaarse V10-supersportauto tootmistsükli lõppu eriseeriaga, mille kümme eksemplari varustatakse eksklusiivse suutlikkust võimendava paketiga.
Automobili Lamborghini esitleb: Huracán STJ on kümnest eksemplarist koosnev eriseeria ja viimane austusavaldus V10-mootoriga varustatud supersportautole, Sant’Agata Bolognese autotootja insenerikunsti legendile.
Vabalt hingav V10-mootor on Automobili Lamborghini ajaloo sümbol, mis aitas kaasa 2014. aastal esitletud Huracáni mudelkonna edule. Aasta lõpuks asendatakse Huracán uhiuue supersportautoga, mis saab ka uue hübriidajami.
STJ põhineb Huracán STO1 konstruktsioonil ja märgib Huracáni mudelkonna suutlikkuse tippu. See saavutati tänu Huracán STO võidusõiduvaimust kantud ja suutlikkust võimendava eksklusiivse paketi juurutamisele. Täheühend STJ tuleneb sõnadest Super Trofeo Jota. Super Trofeo on Lamborghini ühemargi-võistlussari, mis loodi aastal 2009. Jota aga märgib rahvusvahelise autoliidu võistlusautode tehniliste tingimuste lisa J, mis paneb paika autodele kehtivad nõuded. Lamborghinil on ka pikk traditsioon indeksit SVJ kandvate ja ringrajal kasutamiseks mõeldud mudelite osas, mis algas Miura SVJ-ga ja jätkus Aventador SVJ-ga.
Huracán STJ eristub sõsarautodest oma spetsiaalse aerodünaamikapaketiga. Selle töötasid välja Lamborghini Squadra Corse insenerid, toetudes rohkem kui kümne aasta jooksul Gran Turismo klasside võidusõitudel korjatud kogemustele. STO läbimõeldud aerodünaamikat on veelgi edasi arendatud. Legendaarne cofango sai kaks õhuvoolu suunavat süsinikkiust lisadetaili. Tagatiiva kaldenurka suurendati seeriamudeliga võrreldes kolme kraadi võrra, mis suurendab aerodünaamilist surujõudu 10 protsendi võrra ja hoiab auto täiuslikult tasakaalus.
Sarnaselt STO-le arendab ka Huracán STJ maksimaalset võimsust 640 hj 8000 p/min juures ning pöördemomenti 565 Nm samadel pööretel. Veojõud kantakse 7-käigulise topeltsiduriga käigukasti LDF (Lamborghini Doppia Frizione) kaudu ainult tagasillale.
Mehaanilist haardumist parandavad märgatavalt neli võidusõidutehnikast aretatud reguleeritavat amortisaatorit, mis asendavad tavapäraseid aktiivkomponente. Amortisaatorid on reguleeritavad neljas suunas, eraldi saab optimeerida kokkusurumist ja tagasipõrget nii kõrgetel kui ka madalatel sagedustel, mis kokkuvõttes annab täieliku vabaduse rajaoludega sobiva seadistuse valikul. Amortisaatorite omadused võimaldavad kasutada pehmemaid vedrusid, säilitades samal ajal optimaalse juhitavuse ning suurendades roolimistäpsust. Sõidudünaamika maksimeerimiseks töötas Bridgestone välja spetsiaalsed Potenza Race rehvid. Nende valmistamisel kasutatakse eriti haarduvat kummisegu, rehvid paigaldatakse 20-tollistele keskmutriga velgedele.
Need tehnilised meetmed parandasid Nardò tehnikakeskuse kurvilisel „juhitavusrajal“ Huracán STO-ga võrreldes ringiaega rohkem kui sekundi jagu.
Auto sportlikku iseloomu ja erakordsust peegeldab ka esteetika. Saadaval on kaks Lamborghini Centro Stile kujundatud konfiguratsiooni ja värvikombinatsiooni. Esimesel on kere hall (Grigio Telesto) ja katus must (Nero Noctis), millele lisanduvad punased (Rosso Mars) ja valged (Bianco Isi) detailid. Reisijateruumist võib leida musta (Nero Cosmus) Alcantara-katte ja nahkdetailidega istmed koos kontrasteeruvate punaste (Rosso Alala) tepingutega. Teine värviskeem koosneb sinisest (Blu Eliadi) kerest ja mustast (Nero Noctis) katusest, mida täiendavad punased (Rosso Mars) ja valged (Bianco Isi) detailid. Mõlemad versioonid saavad interjööri ka spetsiaalse süsinikkiust numbritähise numbritega ühest kümneni. Peale selle pakutakse võimalust lisada kaasreisija poolele täiendav tähis vastavalt kliendi soovidele.
1 Huracán STO kütusekulu ja heitmenäitajad: keskmine kütusekulu 13,9 l/100 km (WLTP), keskmine CO2 heitkogus 331 g/km (WLTP)