Lamborghini Urus Performante tõstab super-linnamaasturite standardeid
- Super-linnamaasturite „mõnusa sõidu“ uus mõõde
- Kerge aerodünaamilise disaini ja sportlikuma sõidudünaamika uus tase
- Madalam, laiem, 47 kg võrra kergem ja suurema võimsusega (666 CV) – super-linnamaasturite võimsuse ja kaalu suhte uus eeskuju
- Kiirendab nullist 100 km/h-ni vaid 3,3 sekundiga ja saavutab tippkiiruse 306 km/h
- Sõidurežiimide erikalibreeringud ja uus RALLY-režiim metsikute teede jaoks
Automobili Lamborghini esitletud uus Urus Performante tõstab super-linnamaasturite sportlikkuse ja võimsuse standardeid uuenenud disainiga. Uue Uruse välimus peegeldab auto võimekust nii maanteel, võidusõidurajal kui ka lahtisel pinnasel. Urus Performante paneb oma uue, jõulise stiiliga ennast maksma juba esimest pilgust alates, rõhutades kapoti all peituvat supersportauto tehnikat.
Enne turule tulekut tegi Urus Performante uue rekordi masstoodetud linnamaasturite kategoorias Pikes Peak International Hill Climb Roadil, ületades 4302 meetri finišijoone ajaga 10:32.064 ja lüües sellega eelmise (2018. aasta) rekordi 10:49.902.
„Urus Performante viib Lamborghini murrangulise super-linnamaasturi ülima võimsuse ja iseloomuliku välimuse uuele tasemele, säilitades selle luksusliku mitmekülgsuse ja parima sõidukogemuse – mitte ainult teel, vaid igas keskkonnas. Paeluv disain tähistab juba niigi märkimisväärse auto sõidudünaamika uusi standardeid,“ väidab Lamborghini juhatuse esimees ja tegevdirektor Stephan Winkelmann. „Urus loob turule tulles uue standardi, olles võtnud Lamborghini disaini DNA ja tehnoloogilise andekuse ning ühendanud need maailma esimeseks uue ajastu super-linnamaasturiks. Urus Performante tõstab lati linnamaasturite segmendis veelgi kõrgemale.“
Disainitud võimsaks
Urus Performante annab oma jõulise aeronautilise dünaamikaga kõneainet juba esimesest pilgust ja iga nurga alt: Performante ei valitse teed üksnes ninaga. Kapoti ja kaitseraua puhas, teravam, väljapaistvam disain tõstab kohe esile Performante supersportauto geenid, kuid säilitab samas Uruse kaasasündinud elegantsi. Urus Performante kasutab palju komposiitmaterjale, mis teeb sellest segmendi rohkeimate süsinikkiudosadega auto.
„Urus Performante väga julge ja iseloomulik disain ühendab täiuslikult parendatud aerodünaamika märkimisväärselt erilaadse välimusega. Uus kerge süsinikkiudkapott ja süsinikkiu rohke kasutamine kõikjal meenutavad selle Performante-päritolu. See etalon-Urus on disainitud unikaalseks, juhile võimalusi pakkuvaks superlinnamaasturiks,“ räägib disainijuht Mitja Borkert.
Kapott ja õhu väljalaskeava on kapotijoonte sügavatest sisselõigetest uue eesmise kaitserauani valmistatud kergest kere värvi või osaliselt nähtavast süsinikkiust. Valikuline süsinikkiudkatus viitab Lamborghini supersportauto-mudelitele – nt Huracán Performantele.
Eesmine kaitseraud ja splitter on jõuliste süsinikkiudjoontega: uued mustad õhu sisselaskeavad esiosas suurendavad mootori jahutust ja väljendavad linnamaasturi supersportauto-päritolu maksimaalselt. Uus õhukardin suunab õhuvoo üle aerodünaamilise kujuga esirataste, vähendades takistust. Uus kapoti õhu väljalaskeava tõhustab aerodünaamikat ja mootori jahtumist. Uue kujuga tagaspoiler suurendab allasuunatud jõudu Urus Performante tagaosas 38% võrra.
Uued terasvedrud madaldavad Performante veermikku 20 mm jagu, rööbe aga on üle 16 mm laiem. Laiemates süsinikkiust rattakoobastes on uued titaanpoltide ja spetsiaalselt väljatöötatud Pirelli rehvidega 23-tollised või sepistatud 22-tollised kerged veljed.
Profiilis rõhutavad Urus Performante madalust selle ette ulatuv esiosa ning tagatiib ja kaitseraud, mis suurendavad sõiduki üldpikkust 25 mm võrra. Urus Performate tagaosa oma sihipärase kõrgjõudlusdisainiga on sama silmapaistev. Süsinikkiudstabilisaatoritega tagaspoiler on inspireeritud mudelist Aventador SVJ ja suurendab alla suunatud jõudu.
Ka alumine tagumine kaitseraud ja difuusor on süsinikkiust. Standardvarustusse kuulub Akrapoviči sportautode kerge titaanist väljalaskesüsteem, mis tekitab valitud sõidurežiimist oleneva Lamborghinile iseloomuliku kõla. Kahevärviline kujundusskeem toonitab selle Performante-mudeli dünaamikat: kere värvist erinevad mustaks värvitud uksekäepidemed, CFK-st õhu väljalaskeavad kapotil ja CFK-st spoilerihuul.
Juhiruumi standardkujunduses on must Nero Cosmus Alcantara: uus kuusnurksete istmeõmblustega disain „Performante trim“ ja teised valikuvõimalused, nt nahksisu. Värvide ja istmekatete valikul võib disaini „Performante trim“ laiendada ustele, laekattele, istmete seljatugedele ja tagaseinale. Samuti saab Ad Personami programmis valida näiteks interjööri matist süsinikkiust detailid, punased uksekäepidemed ja Ad Personami logoga isikupärastatud uksekaitseplaadi. Must Alcantara/nahaga kaetud rool on viimistletud mattmustaga ja interjöör musta anodiseeritud alumiiniumiga. Valikpaketiga „Dark Package“ võib mattmusta töötlust laiendada ka teistele interjööri detailidele– nt Uruse kesksele TAMBURO hoovale, millel on juhtseadised (start-stopp-nupp ja sõidurežiimi valits). Uut Urus Performante eridisainiga kasutajaliidese graafikat kasutatakse nii keskkonsooli ekraanil kui ka peaekraani suurel kaarel.
Konstrueeritud sõiduks
„Urus Performante jõuline ehitus, omapärane disain, V8-kaksikturbomootor ja kerge sportauto väljalaskesüsteem teevad sellest välimuse, heli ja sõidukogemuse poolest põnevaima maasturi igal teel, võidusõidurajal ja ka maastikul. See on supersportauto juhi linnamaastur,“ räägib tehnikajuht Rouven Mohr.
Performante võimsust on suurendatud 16 hj võrra 666 hj-le ja kaalu on vähendatud 47 kg. Tulemuseks on oma klassis parima võimsuse ja kaalu suhe – 3,2. Urus Performante kiirendab nullist 100 km/h-ni ainult 3,3 sekundiga, pidurdab 100 km/h-lt seismajäämiseni vaid 32,9 meetriga ja tekitab pöördemomendi 850 Nm pöörlemiskiirusel 2300–4500 p/min. Selle võimed hõlmavad tippkiirust kuni 306 km/h koos hea reageerimise, juhitavuse ja stabiilsusega. Parendatud on aerodünaamilist tõhusust ja üldine allasuunatud jõud on suurenenud 8% võrra. Pöördemomendi jaotust on uue diferentsiaaliga optimeeritud, tänu millele on suhe sõidu ajal suurenenud 3,16-lt 3,4-le ja veeremise ajal 3,02-lt 3,33-le.
Rehvid Pirelli P Zero (suurused 285/40 R22 ja 325/35 R22) käivad käsikäes Urus Pirelli P Zero Trofeo R arenguga: esimest korda arendati Pirelli semi-slick rehv spetsiaalselt linnamaasturile, kusjuures see variant arendati koostöös Lamborghiniga. Koostöö tulemuseks on mitmekülgsem rehv, mille jõudlus on suur nii kuival asfaldil kõrgel keskkonnatemperatuuril kui ka märjal pinnasel külmemal temperatuuril.
Urus Performante võimaldab juhil saavutada teega parema kontakti tänu sõiduki suuremale kiirusele, tagasisidele ja sportlikkusele. Esisillajuhtimise ümberkaliibrimine parandab sidet teega. Tagasillajuhtimise kiirem sekkumine suurendab sissepööramiskiirust, mida täiendab tagadiferentsiaali pöördemomendi vektoriseerimine nii tee- kui ka maastikurežiimil.
Tänu muudetud sõidurežiimidele saab Urus Performante juht valida iga keskkonna jaoks täiusliku häälestuse. Näiteks STRADA pakub mugavat ja luksuslikku sõitu ühes ühtlase vedrustusega. Režiimis SPORT aga naudib juht gaasipedaali parendatud reageerimist, tagasillajuhtimine on väikesel kiirusel dünaamilisem ja suurel kiirusel stabiilne, sõidurõõmu lisavad ülejuhtimine ja kiirem käiguvahetus.
Režiim CORSA näitab Urus Performantet ülihea käsitsetavusega võidusõiduauto külge: stabiilsus suurel kiirusel, kurvide võtmist toetavad aktiivsed stabilisaatorvarvad ja maksimaalne vedrustus. Sportauto väljalaskesüsteem aga meenutab nii autos kui ka väljas viibijatele, et see on suurepärase spordiajalooga Lamborghini.
Lisaks standardsetele sõidurežiimidele on Urus Performante varustatud uue valikuga RALLY, mis tõstab super-linnamaasturi mõnusa sportlikkuse nn metsikutel teedel erutavale uuele tasemele. Ülejuhitavust täiendavad stabiliseerimis- ja vedrustussüsteemid, mis on raskemal ja ekstreemsemal pinnasel optimeeritud terasvedrude jaoks. See kõik tõstab super-linnamaasturi võimsuse täiesti uuele tasemele.