Lamborghini võtab Pikes Peaki võistlustel uue Urusega maasturite rekordi
Uus supermaasturi mudel läbib 20 km ja 156 kurvi ajaga 10:32,064.
Enne augusti keskel toimuvat esmaesitlust püstitas veel avalikustamata uus mudel Urus[1] uue rekordi tootmises olevate maasturite kategoorias Pikes Peak International Hill Climb'i rajal – see on kuulus mäkkesõiduvõistlus, mis hiljuti tähistas oma 100. starti.
2018. aasta Pikes Peakil toimunud võistluse „Race to the Clouds“ tagaveoga sõidukite rekordiomanik, mäkkesõidu meister ja Pirelli testsõitja Simone Faggioli sai uue Uruse, mis oli enne selle ametlikku esitlust kaetud maskeeriva kattega. Sõit toimus samal marsruudil kui võistlus, kusjuures tee oli selleks puhuks liikluseks suletud. Alustades 2862 meetri kõrguselt, läbis Faggioli 20 km (12,42 miili) pikkusel teel 156 kurvi, tõustes keskmiselt 7% tõusuga teel 1439 meetrit kõrgemale ja ületades finišijoone 4302 meetri kõrgusel ajaga 10:32,064.
Uus Urus ei ole veel ametlikul võistlusel osalenud, kuid selle aja registreerisid Pikes Peak International Hill Climb'i ametlikud ajamõõtjad. Urus ületas nii eelmise, 2014. aastal Paul Dallenbachi poolt püstitatud PPIHC sanktsioneeritud võistluspäevavälise tootjarekordi 12:35,610 kui ka praeguse, 2018. aastal Rhys Milleni poolt Bentley Bentayga'ga püstitatud võistluspäeva rekordi 10:49,902.
„Otsus testida ennast Pikes Peakil kajastab Lamborghini põhimõtet eeldada ootamatut ja näitab peatselt esitletava uuendatud Uruse silmapaistvat jõudlust,“ ütles Automobili Lamborghini tehnikajuht Rouven Mohr. „Maailma kuulsaim mäkkesõidu võistlus Pikes Peak on auto jaoks äärmiselt keeruline: ebaühtlane rada paneb proovile veermiku tasakaalu, suured kõrguste erinevused koormavad jõuallikat ning ilmastikuolud võivad stardi ja finiši vahel väga kiiresti muutuda.“
Standardse V8-turbomootoriga varustatud Urust kohandati, et see vastaks Pikes Peak International Hill Climb'i ohutusnõuetele: salong on varustatud turvapuuriga, standardistmed on asendatud kuuepunkti-kinnitusega turvavööga võistlusistmetega ja paigaldatud on tulekustutussüsteem.
Rehvid (suurused 285/40 R22 ja 325/35 R22) on Uruse Pirelli P Zero Trofeo R edasiarendus. Esimest korda on Pirelli võistlusrehvid välja töötatud vastavalt maasturi omadustele, kusjuures seda konkreetset varianti on arendatud koostöös Lamborghiniga. Koostöö tulemusena on sündinud paindlikum rehv, mis tagab suure jõudluse nii kuival asfaldil kõrgel välistemperatuuriga kui ka märjal pinnal külmema ilmaga.
[1] Sõidukit veel ei müüda ja seetõttu ei kohaldata selle suhtes direktiivi 1999/94/EÜ. Kütusekulu ja heitkoguste andmed on tüübikinnituse etapis.