Le Mans Collection – tähtpäevad ühises ajaloos
- Le Mans Collection märgib 20 aasta möödumist Bentley kuuendast võidust maailma legendaarseimal pikamaavõidusõidul – Le Mansi 24 tunni sõidul
- Ühine ajalugu: 100 aastat esimesest Le Mansi võistlusest, kus Bentley tegi kiireima ringi
- Bentley pöörlev ekraan sisaldab 2003. aasta Le Mansi võitluse võitnud Bentley Speed 8 mootorist pärinevat klappi
- Eriseeria koosneb kokku 48 Continental GT ja GTC mudelist
- Nende jõuallikaks on 6,0-liitrine topeltturboga W12 – kaasaja edukaim 12-silindriline mootor
- Valmistatud Mullineri, Bentley eritellimuste osakonna poolt
- Seoseid loov välisdisain Verdant-rohelises toonis koos Moonbeam-võidusõidutriibuga
- Number 7 esivõrel märgib 2003. aasta Le Mansi võitjaauto Bentley Speed 8 stardinumbrit
- Interjööris hakkavad silma kuus võidupärga armatuurlaua ehispaneelil, Speed 8 siluetiga läveliist ja digitaalne 24 tunni näiduga kell
Märkimaks ära Bentley kuuendat võitu Le Mansi 24 tunni sõidul ning legendaarse võistluse sajandat aastapäeva, laseb Bentley välja Continental GT ja GTC erimudelid. Nende jõuallikaks on Bentley W12 – kaasaja edukaim 12-silindriline mootor. Le Mans Collection sisaldab ainulaadseid välis- ja sisedetaile, mis tuletavad meelde Le Mansi võitnud #7 Speed 8 disaini.
Kõik Le Mans Collectioni autod saavad Bentley kolme küljega pöörleva ekraani, mis pakub valikuvõimalust puutetundliku ekraani, väärispuitpinna või analoognäidikute vahel, ent väikese vimkaga. Tavapärast keskmist näidikut asendab pisike aken, mille tagant paistab 2003. aastal Le Mansi võitnud Bentley Speed 8 4,0-liitrisest topeltturboga V8-mootorist pärit klapp. Mootor võeti pärast võistlust autolt maha ja hoiti alles, nüüd aga poolitati selle 32-st klapist 24 ning tulemuseks oli 48 ainulaadset suveniiri nende ülimate Gran Turismo-autode eksklusiivse kollektsiooni tarvis.
Teine kaugema tagamõttega muudatus on harjumuspärase osutitega analoogkella asendamine 24-tunnise digitaalkellaga, mis sai ka spetsiaalse numbrilaua.
Mulliner, Bentley eritellimuste osakond, ammutas inspiratsiooni tumerohelistelt võistlusautodelt Speed 8, mis 2003. aasta Le Mansi võistlusel kõik muu varju jätsid. Alates Verdant-rohelisest kerevärvist kuni armatuurlaual eksponeeritud Speed 8 killukeseni on Le Mans Collection südamest tulev austusavaldus Bentley ja Le Mansi 24 tunni sõidu ühisele ajaloole.
Austusavaldus Speed 8-le stardinumbriga 7
Mullineri disainerid uurisid põhjalikult 2003. aasta Speed 8-t, üht kõigi aegade ilusamat Le Mansi võitjat. Le Mans Collectioni piiratud arv Continental GT-sid ja GTC-sid saavad rohelise, Verdant-toonis kerevärvi ning hõbedase Moonbeam-toonis võidusõidutriibu mootorikattele (ja kupee katusele). Pakett Blackline teeb kummarduse Speed 8 must-rohelisele värviskeemile, kuna paketi Styling süsinikkiust keredetailid värvitakse mustaks ja needki saavad Moonbeam-toonis peenikesed triibud. Esikaitseraua alaosa, küljepeeglite korpused ja tagumine „hobuseraua“ ala spoilerist allpool viimistletakse musta Beluga-värviga, 22-tolliste mustade velgede kümne kodara vahelt aimuvad võimsad keraamilised süsinikpidurikettad ja punased pidurisadulad.
Samal ajal kaunistab Bentley iseloomulikku esivõret (mis algselt oli mõeldud radiaatori kaitseks 1920. aastate Le Mansi sillutamata võistlusrajal) Arctica-valge number 7, mis ühendab 2003. aasta võitjaauto numbri värvitud radiaatoritega vanadel Bentley autodel, mis vahemikus 1924 kuni 1930 võitsid Le Mansis viiel korral.
Eksklusiivsed detailid
Le Mans Collectioni Collection Continental GT ja Continental GTC interjöörid on palju luksuslikumad kui Bentley Speed 8-l, kuid sama sportlik hõng on sealgi tuntav. Spetsiaalne 2003. aasta võidupärja kujuline tervitusvalgusti näitab teile teed Beluga-toonis nahaga viimistletud reisijateruumis. Istmeid katab kiirusele ja võimsusele vihjav kangas Dynamica, kuna interjööri mustvalget värviskeemi ilmestavad Hotspur-toonis istmetepingud ja turvavööd. Dynamica ja nahaga kaetud roolilt leiab samuti kontrasteeruvad Hotspur-värvi tepingud ning „kella kuue“ kohalt ka keskkohamärgise.
Kaht sorti väärisvineeriga viimistletud armatuurlaud ja uksepaneelid kaetakse musta klaverilakiga, neid täiendavad läikivad süsinikkiust elemendid ning kahe vahelt jookseb peenike kroomtriip. See triip ühendab uksi armatuurlauaga, joostes katkematult ühelt küljelt teisele ning olles sellisena igas Bentleys nähtava erakordse käsitöömeisterlikkuse tunnus.
Le Mans Collectioni Bentleyd saavad veel teisigi ainulaadseid detaile, alates Speed 8 ukselävedest ja kuue võidupärjaga läveliistudest, mis tervitavad autosse sisenejaid. Armatuurlaua kõrgläikega süsinikkiust pinda ehivad kuus võidupärga, mis märgivad Bentley kuut üldvõitu Le Mansis ajavahemikul 1924 kuni 2003.
Võidusõiduhõnguline suutlikkus
Le Mans Collectioni Continental GT ja GTC varustatakse Bentley tuntud 6,0-liitrise W12 TSI-mootoriga, mis arendab 659 hj võimsust ja tähelepanuväärsed 900 Nm pöördemomenti.
Lisaks erakordne juhitavus ning tulemuseks on tippkiirus 335 km/h. 0–100 km/h kiirenduseks kulub 3,6 sekundit. Nelja veermikusüsteemi kombinatsioon annab uutele erimudelitele sellise juhitavuse, suutlikkuse ja sõidumugavuse, mida niisuguste traditsioonidega autolt oodatakse.
Adaptiivvedrustus Bentley Dynamic Ride ja kolmekambriline aktiivne õhkvedrustus koos adaptiivamortisaatoritega mängivad võtmerolli auto tasakaalustatuses ning loovad sõiduomadustele muljetavaldava vundamendi. Lisavarustusena pakutavad uue konstruktsiooniga süsinikkeraamilised pidurid, reguleeritav elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem, nelikroolimine ja elektrooniline piiratud libisemisega diferentsiaal parendavad manööverdusvõimet ja suutlikkust veelgi.
Bentley ja Le Mans
Bentley ja Le Mansi pikaajalised sidemed said alguse mitte just kõige ladusamal moel. „Minu meelest on kogu see värk hullumeelne. Keegi ei jõua finišisse. Autod pole loodud selliseks vintsutamiseks 24 tunni vältel.“ Nii kõlas W. O. Bentley arvamus aastal 1923, kui ta kuulis, et erasõitja John Duff kavatseb ajaloo esimesel Le Mansi 24 tunni sõidul osaleda Bentley 3 Litre roolis. Kuid sisimas oli Bentley vägagi võistlushimuline ning viimasel minutil võttis siiski ette reisi ringraja äärde. Duffi neljandast kohast (vaatamata pikast remondipausist, mida oli vaja bensiinipaaki tekkinud augu paikamiseks) ja kiireimast ringist innustust saanult naasis Bentley aasta hiljem tehasetiimiga Le Mansi – ning võitis. See pani alguse kuulsusrikkale aastakümnele, kus seitsme aasta jooksul saavutati viis võitu.
Uuesti jõudis Bentley Le Mansi aastal 2001, mil EXP Speed 8 alustas kolmeaastast programmi eesmärgiga teenida kuues üldvõit. Ning pühapäeval, 15. juunil 2003 finišeerisidki Bentley tehasetiimi kaks Speed 8-t esimese ja teisena sel kõige kurnavamal pikamaasõidul. Auto stardinumbriga 7, mille roolis istusid vaheldumisi Guy Smith, Tom Kristensen ja Rinaldo Capello, läbis 377 ringi keskmise kiirusega 214,33 km/h. Teise koha sai auto numbriga 8, roolis Johnny Herbert, Mark Blundell ja David Brabham.