Lotus Evora 400 sai ajakirja Road & Track võistluses „Aasta sportauto” teise koha
- Eranditult parim Euroopa sportauto
- Tunnustatud ajakirja Road & Track rühmakatses üldarvestuses teine koht
- Võitjaga võrreldes peaaegu kaks korda odavam
Hinnatud Lotus Evora 400 sai jagu parimatest rivaalidest, mida Euroopa suudab pakkuda, ja pälvis ajakirja Road & Track kuulsas võistluses „2017. aasta sportauto” teise koha.
Lotus Evora 400 loomisel on kasutatud nutikaid insenerilahendusi, et pakkuda puhast ja intuitiivset sõiduelamust. Olles oma eelkäijast kergem, kiirem ja tunduvalt dünaamilisem, saavutas Evora 400 konkurentidest paremaid tulemusi ja avaldas ajakirja Road & Track kohtunikele enne lõpliku otsuse tegemist muljet. Esikohast jäädi ilma vaid napilt.
Group Lotus plc tegevjuht Jean-Marc Gales märkis: „Lotus jääb alati oma põhimõtetele truuks. Meie edu aluseks on alati olnud kaalu hoidmine minimaalsena ja juhile võrreldamatu kontrolli andmine. Mudeli Evora 400 kohta võib julgelt öelda, et tegu on ühe silmapaistvaima Lotuse autoga, mis on kunagi ehitatud – see on ülimalt kiire ja hämmastavalt stabiilne. Ajakirja Road & Track tulemused näitavad, kui hinnas on meie autod Põhja-Ameerikas, mis on maailma suurim sportautode turg.”
Parimatest parimate jaoks mõeldud iga-aastases ajakirja Road & Track võistluses osalevad ainult tippklassi autod. Spetsiaalselt välja valitud finaliste võrreldakse tippkiiruse, kiirenduse ja juhitavuse vallas ning seni on võistlusele pääsenud ainult tõelised sõiduhiiglased.
Lotus Cars naasis mudeliga Evora 400 Põhja-Ameerika sportautode turule selle aasta alguses ja sai väga sooja vastuvõtu osaliseks. Mudelit Evora 400 nimetati ajakirjanduses teetähiseks. See näitab selgelt tõelist vajadust just selliste kergete ja võimsate autode järele, mille poolest Lotus on üle maailma tuntud.
Võistluse „Aasta sportauto” rühmakatse eel nähti mudelit Evora 400 kui alahinnatud tundmatut võistlejat, kuid tegelikkuses edestas see olulisi konkurente, nagu Audi R8 V10 Plus, BMW M4 GTS, Jaguar F-Type SVR Coupe, McLaren 570S ja Porsche 911 Turbo S. Lõpuks edestas mudelit Evora 400 ainult Acura NSX, mille katses kasutatud versioon maksab 202 960 dollarit. See on peaaegu kaks korda rohkem kui katses osalenud Lotus, mille hind on 103 585 dollarit.
Autosid katsetati Tennessee ja Kentucky teedel ning seejärel kahe päeva jooksul NCM Motorsports Parki ringrajal Bowling Greenis Kentuckys. Road & Track teatas pärast kõigi autode proovilepanekut järgmist: „Lotus tekitab põnevust igal kiirusel. Juhitavus on ületamatu ning pedaale on timmitud täiuslikkuseni. Tagasiside on absoluutne ja millimeetri täpsusega.” Kui saabus aeg otsustada, sai selgeks, kui hästi auto tegelikult hakkama saab. Road & Track märkis: „Evora 400 väärib täielikult ACBC-märki oma ninal. See on julge ja lummav sõiduk, mis võib isegi olla parim asjaarmastajatele mõeldud sõiduk, mis on turul saadaval.”
Lotusel on nutikate insenerilahenduste vallas kogemusi juba peaaegu 70 aastat, mistõttu ei suuda ükski teine autotootja maantee- ja võidusõiduautode tootmisel näidata ette sellist saavutuste loendit. Lotus jääb oma 68. tegutsemisaastal endiselt truuks ettevõtte rajaja Colin Chapmani põhimõttele ning tema arusaamisele disainikonstruktsioonist ja kergusest.