Luksuse tulevik - intervjuu Bentley disainijuhi Stefan Sielaffiga
Bentley tulevikuauto disainimine ei ole lihtne ülesanne. Peale selle, et Bentley disainijuht Stefan Sielaff peab säilitama tootemargile ainuomase, ligi saja aastaga kujunenud identiteedi, tuleb tal ka vaimusilmas tulevikku näha ja uuendusmeelne olla.
Järgnevalt vestleme Stefaniga luksusdisaini tulevikust, klientide muutuvatest soovidest ja Bentleyt kõige paremini iseloomustavatest mudelitest.
Milline Bentley mudel iseloomustab Teie arvates tootemarki kõige paremini ja kuidas mõjutab see Teie järgmisi samme?
Minu kui disaineri arvates mõjus kõige uuenduslikumalt Bentley 1952. aasta mudel Mulliner R-Type Continental. Järsud jooned selle mudeli kerel loovad tugeva kontrasti kumeruste ja õõnsustega, mis on saavutatud klassikalisemaid, ent samas aeganõudvamaid meetodeid kasutades. See leiab olemusliku tunnusena tee ka tulevaste Bentley mudelite juurde, ent pehmemal ja moodsamal kujul.
Lisaks moodustavad selle mudeli proportsioonid meie praeguse mudelivaliku aluse. Rabav keskjoon, musklis tagatiivad ja järsult langev katusejoon inspireerivad meid ka tulevikus.
Kas Teil on konkreetseid põhimõtteid, millest juhindute?
Minu kätte on usaldatud niivõrd rikkaliku pärandiga Briti automark ja minu ülesanne on arendada selle disainikeelt, pidades silmas tulevikku. Olen veendunud, et selleks peame võtma appi kolmemõõtmelisema disaini- ja vormikeele.
Bentley disaini püsiv osa on alati olnud elegants. Seega, mida iganes me ka ei teeks, suuname oma disainikeelt uute dimensioonide poole just elegantsi abil.
Mida tähendab Teie jaoks luksusdisaini tulevik?
Luksusdisaini tulevik on küllaltki keerukas, sest klientide soovid muutuvad. Me ei saa piirduda ainult vormika kere ja funktsionaalse sisemusega. Me peame kaasama ka uut tehnoloogiat. Ma olen veendunud, et arenguks vajavad meie disain ja esteetika kindlasti tehnoloogia abi.
Kuhu autondus Teie arvates liigub, nii disaini kui ka autode kasutusviisi mõttes?
Ühiskond muutub. Arvan, et järgmise 20 aasta jooksul toimuvad autotööstuses väga suured muutused. Kolmveerand inimkonnast elab tulevikus suurlinnades, seega peab ka liiklusvool olema teistsugune. Suurlinnades kaob ära isiklik suhe inimese ja tema auto vahel.
Arvan, et küsimus ei ole mitte niivõrd individuaalsetes sõidukites kuivõrd selles, et me vajame liiklusvoo säilitamiseks parveintellekti. Olen kindel, et ka tulevikus on olemas luksusautod, ent me peame enda jaoks uuesti määratlema, mida me luksuse all mõistame. Luksus võib tähendada näiteks kuulumist eksklusiivsesse klubisse, mille liikmetel on juurdepääs kiirele sõidurajale, kuna just aeg on kõige kallim vara.
Maal või mägedes võite nautida seda vabadustunnet, mida isiklik auto teile annab, aga suurlinnades on asjad teisiti.
Millises suunas arenevad autotööstuses kasutavad materjalid?
Luksusautodele leidub alati ostjaid. Selles olen ma kindel. Alati on inimesi, kes soovivad oma individuaalsust just auto abil väljendada. Sellest hoolimata muutuvad paljud asjad. Tulevikuklient võib soovida taimset päritolu materjale: hinnatakse ökoloogilisust ja jätkusuutlikkust. Just seepärast kavandame selliste materjalide tootmist nagu kunstnahk või luksuslikud tekstiilmaterjalid ning katsetame kivivineeri ja OLED-ekraanidega. Tulevikus on tehnoloogia ja esteetika läbi põimunud.