Uus Bentley Bentayga – ülim luksuslinnamaastur
- Bentley tõstis taas lati uuele kõrgusele kõigile eeskujuks oleva luksusliku linnamaasturiga
- Uus Bentayga ületab kõiki võimsuse, luksuse ja praktilise kasutusväärtuse poolest
- Uue kujustusega esi- ja tagaosas kasutati Bentley uusimat disainikeelt, mis loob ühtaegu nii jõulise kui ka elegantse mulje
- Istmed ja interjööri viimistlus on täiesti uued ning tagaistujate jalaruum endisest avaram
- Uue põlvkonna teabe- ja meelelahutussüsteemil 10,9-tolline ekraan, ülikõrglahutusega graafika ja järsult kasvanud ühenduvusvõimaluste hulk
- Esimest korda on Bentley autodel kasutusel rombimustriga tumedakstoonitud matistatud alumiiniumist ehisosad
- Juhtmeta Apple CarPlay ja Android Auto kuuluvad nüüd põhivarustusse
- My Bentley ühenduvusteenuste pakett kasutab integreeritud SIM-kaarti
- 4,0-liitrine topelt-turboülelaadimisega V8-bensiinimootor arendab 550 hj võimsust ja 770 Nm pöördemomenti
- Uue Bentayga V8 järel lisanduvad valikusse ka hübriidversioon ja kiirele sõidule orienteeritud Speed
Uue Bentayga puhul on tegemist ülima luksuslinnamaasturiga ning esimese autoga, mis lasti välja Bentley Beyond100 äriplaani raames. Bentley Bentayga turuletoomise järel on neid autosid käsitsi valmistatud rohkem kui 20 000 ehk enam kui ühtki konkurenti ning uus Bentayga on valmis jätkama seda hämmastavat edulugu.
Uues välisdisainis kasutatakse nüüd kogu mudelivalikus valdavaid Bentley disainigeene, mis annavad Bentleyle kõigi luksusautotootjate seast värskeima ja modernseima tootepere. Uus mudel on nii seest kui ka väljast põhjalikult revideeritud, kasutusele võeti pardatehnika viimane sõna ja interjöör hellitab reisijaid veelgi enam.
Bentayga ühendab endas võimsa Gran Turismo, luksuslimusiini, avara pereauto ja maasturi omadusi ning eelkäija jälgedes astudes on tal laiemad kasutusvõimalused kui ühelgi teisel praegu müüdaval autol.
Sõidukit, mis pani aluse luksuslike linnamaasturite sektorile, on täiustatud, tõstmaks võimsust, luksust ja praktilist kasutusväärtust veelgi kõrgemale tasemele. Auto on disainitud ja konstrueeritud Inglismaal Crewe’is ning seal neid erakordseid autosid ka käsitsi ehitatakse. Uus Bentayga saab toetuda oma eelkäija silmapaistvale edule.
Adrian Hallmark, Bentley Motorsi juhatuse esimees ja tegevjuht: „Väljatoomise hetkest alates, millest on nüüd juba ligi viis aastat möödas, on just Bentayga määratlenud kogu luksuslike linnamaasturite sektorit. Sarnaselt Continental GT-le lõi Bentayga täiesti uue turuosa ning kujunes sestpeale etaloniks paljudele teistele, kes sellesse sektorisse on astunud. Kuid ükski teine auto ei evi nii laia võimaluste spektrit ega suuda tõusta Bentayga rivaaliks. Uue Bentaygaga tõstame luksuslike linnamaasturite segmendi tipu veelgi kõrgemale, konkurentidest veelgi kaugemale eest ära. Võtsime kuulda oma kliente ja täiustasime neile kõige tähtsamaid asju. Bentayga on läbinisti modernne ja kaunis täiendus algupärase mudeli võimetele ja saavutustele.“
Uus Bentayga – lühikokkuvõte
Uus Bentayga paistab silma oma dünaamilise välimusega. Inspiratsiooni said loojad margi uuest disainikeelest, mis esmalt võeti kasutusele kolmanda põlvkonna Continental GT ja täiesti uue Flying Spuri juures. Need kolm autot koos moodustavadki uue perekonna, kus omavahelised visuaalsed seosed on nähtavamad kui kunagi enne. Jõuline disain loob muljetavaldava väljanägemise, kõik esiosa paneelid on uue kujuga ning üldmulje sai puhtam ja moodsam.
Suurem esivõre on nüüd püstisemas asendid, kuna uutes, nutikates maatriks-LED-esituledes on nähtav Bentleyle omane, lõigatud kristalli motiividega disain. Agressiivsema disainiga esikaitseraud rõhutab auto suutlikkust. Esimest korda võeti kasutusele soojenduse ja 22 pesuridüüsiga varustatud esiklaasipuhastid.
Bentayga tagaosa on läbi teinud põhjalikud muudatused. Kõik pinnad on uue kujuga, sealhulgas üle kogu auto laiuse ulatuv tagaluuk koos selle pinda sulanduvate tagatuledega. Puhtama üldmulje nimel paigutati registrimärk allapoole, kaitserauale. Laiad ovaalsed poolitatud summutiotsad ei jäta kahtlust, et tegemist on võimsa ja kiire sõidukiga. Tagarööpme suurendamine 20 millimeetri võrra parandab sõiduomadusi ning viib rattad oma koobastes väljapoole, muutes ka välimust jõulisemaks. Veljed on nüüd uue, ainult Bentaygale iseloomuliku disainiga.
Bentayga interjöör on pälvinud palju tunnustust, kuid uusimas mudelis on sedagi põhjalikult täiustatud. Suuremate muudatuste hulka võib arvata armatuurlaua uudse keskosa, rooli, uued ukspolstrid ja täiesti uudsed istmed – viieistmelise versiooni korral on tuulutus nüüd saadaval ka tagaistmetele. Tagaistujad võivad rõõmu tunda täiendavast avarusest, näiteks jalaruum kasvas sõltuvalt konfiguratsioonist kuni 100 millimeetri võrra.
Uue põlvkonna teabe- ja meelelahutussüsteem sulandub orgaaniliselt Bentley „tiibade“ motiivi järgiva disainiga armatuurlauda, selle põhielement on 10,9-tolline „servast servani“ pildiga ekraan. Täiesti uus ülikõrglahutusega ekraan on dünaamilise graafikaga ja juhi eelistustele vastavalt seadistatav.
Uusim riist- ja tarkvara toovad autosse satelliitkaartidega navigatsiooni, veebipõhise otsingu ja palju teisi funktsioone. Esimest korda kuulub juhtmega Apple CarPlay kõrval põhivarustusse ka juhtmevaba versioon, samuti Android Auto (sõltuvalt turust). Tagaistmetel reisijate käsutuses on uus, suurema puutekraaniga juhtpult/tahvelarvuti, mis sarnaneb Flying Spuris kasutatava samalaadse seadmega.
Ühenduvusvõimaluste hulk on tublisti kasvanud, USB-C-liidesed ja juhtmeta telefonilaadija sisalduvad nüüd põhivarustuses. Uues Bentaygas on sarnaselt uusimale Continental GT-le sisseehitatud SIM-kaart, mistõttu pole klientidel My Bentley ühenduvusteenuste tarbimiseks enam vaja ise andmesideühendust luua. My Bentley autosisesed ja kaugteenused kujutavad endast pidevalt arenevat teenuste valikut, mis on klientidele kättesaadavad vastava mobiilirakenduse vahendusel nii Apple iOS-i kui ka Androidi platvormil.
Luksuslikku interjööri saab esimest korda vääristada rombimustriga tumedast matistatud alumiiniumist ehisosadega. Samuti on Bentley autodele esimest korda saadaval kaks uudset väärispuuvineeri: Koa ja Crown Cut Walnut. Mulliner Driving Specification lisab sellele kõigele veel uued tepingud, istmete tarvis pakutakse esimest korda mikrokante.
Uus mudel jõuab esmalt turule Bentayga V8 versioonina, pakkudes supersportauto suutlikkust ühendatuna praktiliste kasutusvõimalustega. Veel selle aasta jooksul järgnevad pistikhübriid ja W12-mootoriga Speed-versioon. V8 4,0-liitrine topelt-turboülelaadimisega bensiinimootor arendab muljetavaldavad 550 hj võimsust ja 770 Nm pöördemomenti.
Chris Cole, Bentayga tooteseeria direktor: „Uue Bentaygaga oli meie eesmärk üsna lihtne – võtta parim ja teha seda veel paremaks. Kuulasime, mida praegused Bentayga kliendid meile rääkisid, seejärel võtsime nende kommentaarid arvesse, et uus mudel tuleks veel terviklikum ja mitmekülgsem. Uus Bentayga peegeldab teiste Bentley pere liikmete nagu uue Continental GT ja täiesti uue Flying Spuri kõrgetasemelisi omadusi ja disaini. Bentayga oli juba ennegi luksuslinnamaasturite segmendi tipp, nüüd me tegime selle tipu veelgi kõrgemaks.“
Bentley Bentayga – etalon luksuslinnamaasturite sektoris
Kui algupärane Bentayga novembris 2015 avalikkuse ette jõudis, määratles see täiesti uue sektori. Bentayga sai etaloniks, olles maailma esimene tõeline luksuslinnamaastur, mis pakkus klientidele Gran Turismo sõiduelamusi maastikust sõltumata.
Turuletuleku hetkel oli Bentayga maailma kiireim, võimsaim ja eksklusiivseim linnamaastur. 840 miljonit naelsterlingit investeeringuid lõid Suurbritannias 1500 uut töökohta ning tegid Bentleyst esimese luksusmargi, mis hakkas pakkuma linnamaasturit.
Bentayga loodi tõenäoliselt kõige laiema kasutusvõimaluste spektriga sõidukiks kogu autoajaloos. Ta suutis pakkuda supersportauto suutlikkust, limusiini sõidumugavusi, poolautomaatse juhtimise võimalusi, erinevaid jõuallikaid ja parimate maasturitega võrreldavaid maastikusõiduomadusi, säilitades samal ajal Bentleyle iseloomuliku kvaliteedi, käsitöömeisterlikkuse ja luksuse.
Bensiini- ja diiselmootorid ning hübriidajamid tagavad Bentaygale oma klassi parima suutlikkuse ning auto on võitnud hulgaliselt rahvusvahelisi auhindu. Bentayga tõi Bentleyle tohutu edu ning 2019. aastal moodustas see 45 protsenti firma ülemaailmselt müügimahust.
Bentayga debüüdi järel on tema loodud segmenti lisandunud ka mitmed uued konkurentide mudelid. Ent nende uustulnukate lisandumisele vaatamata on Bentayga säilitanud enimmüüdud luksuslinnamaasturi koha.
Bentaygaga sõidetakse meie planeedi kõikvõimalikel maastikel: lohesurfaritega võidu Taani randadel, läbi Tšiili ja Boliivia inimtühjade kõrbede ning Islandi kõledate lagendike, üle Lähis-Ida liivaluidete ning uut linnamaasturite rekordit püstitades Pikes Peaki mäkketõusuvõistluse finišisse rohkem kui nelja kilomeetri kõrgusel merepinnast. Loodud ja välja lastud on eriversioone lendõngega kalapüügiks, välispordialadega tegelemiseks ja isegi spetsiaalselt pistrikega jahipidamiseks. Seejuures hoiab Bentayga Speed endiselt maailma kiireima linnamaasturi tiitlit tippkiirusega 305 km/h.
Nüüd tõi Bentley välja uue Bentayga, et oma positsiooni turuliidrina veelgi tugevdada. Tagasiside algupärase Bentayga omanikelt – kellest kuni 70 protsenti olid margi jaoks uued kliendid – pani meid osutama erilist tähelepanu välimusele, teabe- ja meelelahutussüsteemidele ning tagaistmetele. Uus mudel tõstabki taas lati uuele kõrgusele.
Uus välisdisain
Uue Bentayga välisdisain on täielikult värskendatud, loomaks veelgi stiilsemat ja otstarbekamat autot, demonstreerides seejuures Bentley uut disainikeelt. Kõik auto esi- ja tagaosa paneelid said uue kuju, andmaks sõidukile puhtamat ja kaasaegsemat väljanägemist ilma õhutakistuse ja aerodünaamilise surujõu näitajaid muutmata.
JP Gregory, Bentley Motorsi välisdisaini juht: „Kulutasime palju aega uurimaks, kuidas parandada auto proportsioone ja iseloomu. Uues Bentaygas on Bentley eksimatult äratuntav, kuid maanteel on ta palju silmapaistvam. Suutsime teha märkimisväärse sammu edasi. Uus Bentayga on palju enesekindlam linnamaastur mistahes vaatenurga alt. Uhkem esivõre ja kõrgemad, rohkem fokuseeritud elliptilised esituled mõjuvad kaasaegsemalt, see on tõeline märk tema kavatsustest.“
Hulk leidlikke disainivõtteid on saanud inspiratsiooni Bentley perekonna uusimatelt liikmetelt, kolmanda põlvkonna Continental GT-lt ja uuelt Flying Spurilt.
Võtmeelemendiks on siis uus ruudumustriga esivõre. Varasemast suurema ja püstisemana võimaldab see Bentayga elegantsel mootorikattel ulatuda vahetult esiosa kroomrandini. See annab autole dominantsema ja vertikaalsema profiili ning viib uued maatriks-LED-esituled üksteisest kaugemale ja samal ajal 30 millimeetri võrra kõrgemale.
Uued ellipsikujulised esituled võetakse Bentley disainis kasutusele esimest korda. Nende eripära on margi iseloomulikuks tunnuseks kujunenud lõigatud kristalli motiiviga disain, tänu millele tundub tuledes valgus sillerdavat isegi siis, kui need pole süüdatud. Küll aga süttivad tuled nüüd auto „ärkamisega“ kaasneva valgusmängu käigus.
Profiilis paistab selgelt välja disaini jõuline iseloom. Uus, varasemast pikem õhuava paikneb esitiiva tagaosal vööjoonest kõrgemal, kuna uste alaosa vormid on samuti täiesti uued ja kannavad tagasihoidlikku V8 märki.
Uued silmatorkavad 22-tollised veljed on saadaval kahes viimistluses ning laiendavad veljevaliku viie variandini, mis kõik on Bentleyle ainulaadsed. Auto dünaamilist olekut rõhutab samuti rataste paiknemine oma koobastes, tänu millele sai vähendada horisontaalsuunalist vahemaad ratta ja kerepinna vahel kõigi neljas nurgas.
Vast kõige dramaatilisemad muutused toimusid auto tagaosas, kus uus Bentayga erineb radikaalselt oma eelkäijast. Sarnaselt Continental GT-le sai Bentayga esimest korda ellipsikujulised tagatuled. Tulede võremuster loob valgustatult ainulaadse kalliskivisarnase, sügava ja kolmemõõtmelise kuma. Tuledel on ka animeeritud tervitusfunktsioon ning dünaamiline suunatuli.
Tuled on paigutatud täiesti uuele, üle kogu auto laiuse ulatuvale tagaluugile, mis annab sõiduki tagaosale puhtama ja kaasaegsema välimuse. Registrimärk rändas allapoole, kaitserauale, selle kohal aga ilutseb uhkelt kiri Bentley. Suuremad, ovaalse kujuga ja poolitatud summutiotsad tsiteerivad tagatulede disaini, kuna uus, varasemast pikem katusespoiler annab uuele Bentaygale visuaalselt pikema ja elegantsema silueti ning teeb kogu auto väljanägemise atleetlikumaks.
Bentayga niigi suurde värvipaletti lisandus veel kaks kerevärvi: Viridian – kontseptauto EXP 10 Speed 6 värvil põhinev tume metallikroheline ja Patina – luksuslik murtud valge toon.
Dünaamilist uut välimust ilmestavad veel laialdased isikupärastamisvõimalused, sealhulgas Blackline Specification oma kaasaegse urbanistliku alatooniga, mille puhul kõik kroomitud välisdetailid asendatakse mustadega.
Ainulaadse salongi uus ilme
Bentayga peen käsitööna valminud salong sai uuel mudelil uue ilme. Bentayga interjööri peeti üksmeelselt luksuslinnamaasturite segmendis etaloniks, uues mudelis aga on see moderniseeritud ning sisaldab ennenägematut kombinatsiooni luksuslikest materjalidest ja meisterlikust käsitööst.
Bentley disainerid lõid veelgi lõõgastavama keskkonna reisijaile, kuhu iganes need ka suunduvad. Senisest kaasaegsema interjööri suuremate muudatuste hulgas on uued uksepolstrid ja rool ning uudse disainiga keskkonsool ja näidikuplokk. Neid täiendavad uued istmed, et veelgi parandada juba niigi etaloniks peetavat istumismugavust.
Darren Day, Bentley interjööride peadisainer: „Bentayga interjööri on alati kõrgelt hinnatud selle erakordse valmistamiskvaliteedi, lõõgastava õhkkonna ja luksusliku miljöö tõttu. Lisaks silmnähtavatele muudatustele keskkonsooli, istmete ja uksepolstrite juures leidub siin väikesi detaile, mida kliendid ei pruugi märgatagi – kõik need kokku teevadki uue Bentayga teistsuguseks. Sellisteks detailideks võivad olla uued, horisontaalsed käepidemed ustel või ainulaadne teping istmetel, mis mõlemad rõhutavad disainitiimi vahepeal tehtud edusamme. Uuest Bentaygast saab meie klientide jaoks avastusreis.“
Uues keskkonsoolis asub uusima põlvkonna teabe- ja meelelahutusekraan, mis rikastab Bentayga interjööri visuaalselt ja lisab praktilisi kasutusvõimalusi. Ekraan paikneb kuulsate Bentley „tiibade“ vahel, mis ulatuvad üle kogu armatuurlaua.
Kahe keskel asuva traditsioonilise bullseye-disainiga tuulutusava asemel on nüüd üks, reljeefse kuju ja laia kroomrandiga ümbritsetud õhuava, mis paikneb otse teabe- ja meelelahutusekraani kohal ning millesse on sulandatud ka Breitlingi kell. Pikk tasku keskkonsooli küljel on mõeldud sellistele pisiesemetele nagu mobiiltelefonid, kuna induktiivlaadijat ja signaalivõimendit sisaldav telefonilaegas asub vahetult käiguvalitsa ees.
Uuele Bentaygale on saadaval kolm paindlikku istmekonfiguratsiooni. Lisaks tavapärasele viie istekohaga versioonile on olemas nelja istmega variant, kus kaht eraldi tagaistet lahutab keskkonsool. Kolmerealine seitsme istmega variant aga pakub maksimaalset paindlikkust ja praktilist kasutamisväärtust.
Viiekohalise Bentayga istmetel on täiesti uus raam, tänu millele on tagaistmete kallutusnurk varasemast kaks korda suurem. Kõik istmed said samuti reljeefsema kuju, eriti õlapiirkonnas. Uued on ka polsterdamiseks kasutatud vahtmaterjal ja istmekatete disain, kuna kontrasttoonis ja käsitsi ristpistes valmivad tepingud lisavad kujundusele aktsente. Esimest korda pakutakse Bentaygale istmete mikrokante. Viie istme korral on esimest korda võimalik tagaistmetele tellida tuulutusfunktsioon, varem oli see saadaval ainult neljaistmelisele variandile.
Neljaistmelises Bentaygas on püstiste seljatugede korral tagaistujatel 30 millimeetrit rohkem jalaruumi, kui aga seljatugi kaldu lasta, kasvab lisa-jalaruum peaaegu 100 millimeetrini. See teeb niigi luksusliku reisimise veelgi mugavamaks.
Mulliner Driving Specification-varustusega autod saavad ka uudse tepinguga interjööri. Kliendid võivad valida kaheksa jätkusuutliku päritoluga väärisvineeri vahel, mille hulka kuuluvad ka kaks sirge tekstuuriga sorti – Koa ja Crown Cut Walnut.
Bentaygale ainulaadsed on vaimustavad rombimustriga tumedad matistatud alumiiniumist ehisosad, mida pakutakse lisavarustusena esimest korda Bentley ajaloos. See rafineeritud viimistlusviis meenutab välimuselt Bentley esivõre mustrit ning vajaliku kolmemõõtmelise efekti saavutamiseks tuleb alumiiniumi mitmes suunas väga täpselt lihvida.
Ultramoodne teabe- ja meelelahutussüsteem
Uues Bentaygas võetakse kasutusele uus ultramoodne teabe- ja meelelahutussüsteem, mis on uus teenäitaja klienditehnoloogia liideste alal omas sektoris. Suurem ja heledam kõrglahutusega 10,9-tolline puutekraan on peegeldumisvastase kattega ning selle puutefunktsiooni on varasemaga võrreldes täiustatud. Ekraan ulatub nüüd üle kogu keskkonsooli laiuse ning näeb ka kaasaegsem välja.
Põhiaknas nähtavat sisu saab valida kas ekraani all asuvatest klahvidest või põhimenüüst ekraanil endal. Isikupärastataval armatuurlaual saab kuvada ka kolme eelistatud funktsiooni, näiteks telefoni, navigatsiooni või meediat.
Moodne navigatsioonisüsteem võimaldab otsingut objektiga seotud suvalise teksti, sealhulgas aadressi või sihtkoha nime põhjal. Navigeerimist hõlbustavad hoonete kolmemõõtmeline kuvamine, satelliitkaardid, sisu kuvamine uue põlvkonna esiklaasinäidikul ja teised kasulikud funktsioonid. Esiklaasinäidikule saab nüüd muuhulgas kuvada liiklusinfot, tänavanimesid, sihtkohtade nimetusi ja kaugust nendeni.
Lisaks tavapärastele meediaallikatele on uue Bentayga põhivarustuses ka juhtmevaba Apple CarPlay (pluss varasem juhtmega versioon) ning esimest korda Bentleys samuti Android Auto. Kui sobiv nutitelefon ühendada ühte auto USB-C-liidestest, hakkab teabe- ja meelelahutusekraan peegeldama telefoni ekraani.
Sarnaselt Continental GT-le ja uuele Flying Spurile on uuel Bentaygal nüüd täisdigitaalne näidikuplokk. See näidik annab juhikohale kaasaegse väljanägemise, on vastavalt juhi nõudmistele isikupärastatav ning evib reaalajas valgusefekte ja elegantseid animatsioone.
Kõrglahutusega ekraani saab vormindada kas klassikalises või laiendatud vaates. Klassikalises vaates kuvab ekraan traditsioonilist kahe ümmarguse mõõduriistaga – spidomeetri ja tahhomeetriga – näidikuplokki. Laiendatud vaates asendatakse parempoolne mõõdik kaartide ja meediainfo kuvamiseks mõeldud alaga.
My Bentley autosiseste ja kaugjuhtimisteenuste uusim versioon on samuti uues Bentaygas saadaval. Autosiseseid teenuseid pakutakse nüüd – sarnaselt uusimale Continental GT-le – sissehitatud SIM-kaardi vahendusel, mis tähendab, et veebipõhiste teenuste kasutamiseks pole enam tarvis kliendi mobiilseadme andmesideühendust.
Põhifunktsioonide hulka kuuluvad liiklusinfo reaalajas ja veebipõhised kaardiuuendused on kättesaadavad kõigile klientidele Bentley ühenduvusega autode turgudel. Uued funktsioonid nagu veebipõhine muusika, rohelise fooritule prognoos ja hoiatused kohalike ohtude eest muutuvad kättesaadavaks turupõhiselt.
Kaugteenused – saadavus erineb piirkonniti – on kasutatavad My Bentley mobiilirakenduse kaudu ning neid on edasi arendatud. Tehnika ja funktsioonid on sellisel tasemel, mida meie kliendid meilt ootavad, alates „leia mu auto üles“ ja „keera mu auto lukku“ funktsioonidest kuni auto seisundi ja statistikani. Samuti hõlmab see teisi, integreeritud funktsioone, näiteks seisusoojendust (kui see on olemas).
Luksuslikult varustatud
Uut Bentaygat iseloomustab suur hulk uusi uuenduslikke tehnilisi lahendusi, mis sõidunaudingu veelgi kõrgemale tasemele viivad.
Uuele Bentaygale pakutakse kahel tasemel helisüsteeme. Bentley Signature Audio paigaldatakse nüüd põhivarustusena, 590-vatine väljundvõimsus tagab 12 kõlari kaudu eeskujuliku helikvaliteedi. Lisana pakutav Naim for Bentley helisüsteem on 1780-vatise väljundvõimsusega ning kõlareid on tervelt 20, sealhulgas aktiivbassikõlarid mõlema esiistme all ning kõrgsageduskõlarid mõlemas A- ja B-piilaris. Erinevalt kõigist teistest autodest pakub Naim for Bentley süsteem kaheksat kuulamisrežiimi alates digitaalmeediast kuni klassikani. Naim for Bentley kõlarite võred on uue disainiga ning sisaldavad nüüd ka Naimi valgustatud embleemi.
Õhuionisaatorid pihustavad kliimaseadme keskmistest õhuavadest auto sisemusse negatiivse laenguga osakesi, parandades siseõhu kvaliteeti ja reisijate enesetunnet. Need osakesed moodustavad saasteainete (tolm või allergeenid) ümber staatilise laengu, mistõttu osakesed jäävad lähima pinna külge kinni. Tulemuseks on puhtam õhk, mida autosolijad sisse hingavad.
Uue Bentayga tagaistmetel reisijad saavad osa tehnika arengust tänu uuele ja suuremale puutekraaniga kaugjuhtimispuldile/tahvelarvutile, mis sarnaneb Flying Spuri samalaadsele seadmele. Viietolline ekraan on moodsama graafikaga ning tänu nelja tuumaga protsessorile ja 1 GB muutmälule suurema jõudlusega. Puldilt saab hallata mitmeid funktsioone alates tagaistme soojendusest ja massaažist kuni meediasüsteemi, navigatsiooni, meeleoluvalgustuse ja rulookardinateni.
Uus Bentayga on tulvil kõige moodsamaid juhiabisüsteeme ja evib ka uusimat valgustustehnikat. Viimane hõlmab muuhulgas kolme automaatrežiimi lähituledele ja maatrikssüsteemile, mis lubab juhil sõita pidevalt sisselülitatud kaugtuledega ilma kaasliiklejaid pimestamata.
Kumbki maatriks-esituli koosneb funktsionaalsuse ja liiklusohutuse tõstmiseks 82 võimsast valgusdioodist. See nutikas lahendus võimaldab teatud valgusdioode automaatselt sisse ja välja lülitades kiirtevihu kuju pidevalt muuta, et kaasliiklejad sellest välja jääksid.
Esituledel on kolm kohanduvat seadistust. Linnarežiim töötab kiirustel kuni 50 km/h ning kiirtevihk on sel juhul lühike, aga lai. Maanteerežiim on mõeldud kiirustele 50 kuni 100 km/h, see tõstab kiirtevihku ülespoole ja kahandab kitsamaks. Kiirteerežiim tõstab kiirtevihku veelgi ülespoole ja suurendab nähtavuse parandamiseks selle heledust.
Nähtavust ja mugavust parandavad ka uued „märjad“ klaasipuhastihoovad, kus kummaski on 22 pihustit klaasipesuvedeliku jaoks. Selline süsteem hoiab ära väljavaadet segavate vedelikujugade tekke ning klaasipuhastid töötavad palju tõhusamalt.
Uuel Bentaygal on alles ka kõik need omadused, tänu millele algupärane mudel nii suure menu pälvis: alates erakordselt praktilisest vabakäejuhtimisega tagaluugist ja pudelijahutist ning lõpetades turvalisust tõstva linnasõidupaketi ja tagurduskaameraga.
Suutlikkus ja tõhusus
Uut Bentaygat viib edasi Bentley läbiproovitud 4,0-liitrine 32 klapi ja kahe kahekambrilise turboülelaaduriga V8-bensiinimootor, mis ühendab endas nii tohutu veojõu kui ka muljetavaldav kütusekulu. Kaheksakäigulise automaatkäigukastiga varustatult tagab V8 luksuslinnamaasturile tõelise supersportauto kiirusomadused. 550 hj võimsust ja 770 Nm pöördemomenti annavad tippkiiruseks 290 km/h, kuna 100 km/h saavutamiseks paigaltstardist kulub 4,5 sekundit.
Uue Bentayga V8 oma klassi parimat suutlikkust täiendab 639-kilomeetrine sõiduulatus, CO2 heitkogus on 302 g/km. See tõhusus (keskmine kütusekulu 13,3 l/100 km) sai osaliselt võimalikuks tänu faktile, et neli mootori kaheksast silindrist lülituvad soodsates oludes välja, mõjutamata seejuures kuidagi saadaolevat veojõudu.
Bentley Dynamic Ride – maailma esimene elektriline külgkalde vähendamise süsteem – on uues Bentaygas veelgi edasi arendatud tagarööpme laiendamisega 20 millimeetri võrra, see vähendab roolimiseks vajalikku jõudu ja parandab tagasiside ühtlust. Bentley Dynamic Ride osutab kurvi läbimise ajal silmapilkselt vastumõju põiksuunalistele keret kallutavatele jõududele ja tagab rehvidele maksimaalse kontaktpinna, pakkudes klassi juhtivat reisijateruumi stabiilsust, sõidumugavust ja erakordset juhitavust.
Uus Bentayga evib kõigist linnamaasturitest laiemat valikut maantee- ja maastikusõidurežiime, soovi korral saab neile lisada ka spetsiaalse maastikusõiduseadistuse. Saadaval on kuni kaheksa režiimi – neli maanteele ja neli maastikule –, võimaldades juhil leida pöördlülitit keerates dünaamika ideaalse seadistuse mistahes teekattele või sõiduoludele.
Tulevikus hakatakse Bentaygat pakkuma ka hübriidajamiga, sellest saab luksusautode sektori esimene tõeline pistikhübriid. Hübriidajam on eelmise põlvkonna mudelil nähtud tehnika edasiarendus, sellest kujuneb Bentley kõigi aegade tõhusaim mudel ning ettevõtte esimene samm elektrisõidukite suunas.
Valikusse lisandub samuti võimsam ja kiirem Speed-mudel, mis saab ka kasutusotstarbele vastava disaini. Speed on Bentayga mudeliperekonna tipp ning edasiviiv jõud tuleb Bentley kuulsalt 6,0-liitriselt W12 TSI-mootorilt.