Uus Bentley Continental Supersports: maailma kiireim neljakohaline auto
- Uus Continental Supersports on grand tourer’ite tippmudel
- Siiani kõige kiiremini kiirendav Bentley: 0–100 km/h 3,5 sekundiga; tippkiirus 336 km/h
- Kõige võimsam Bentley: 700 hj, 1017 Nm
- Erakordne erksus on ühendatud rafineerituse ja luksusliku sõidukvaliteediga
- Ainulaadne kujundus rõhutab jõudluspotentsiaali; saadaval kupee või kabrioletina
Bentley esitles 6. jaanuaril 2017 oma siiani kõige kiiremat ja võimsamat seeriamudelit – uut Bentley Continental Supersportsi.
Tippkiirus 336 km/h ja kiirendus 0–100 km/h 3,5 sekundiga teevad uuest Continental Supersportsist maailma kiireima ja võimsaima neljakohalise luksusauto.
Samamoodi on selle pehme katusega sõsarmudel Continental Supersports Convertible maailma kiireim neljakohaline kabriolett, mis spurdib 0–100 km/h 3,9 sekundiga teel tippkiiruse – 330 km/h – saavutamiseni.
Tänu Bentley võimsale W12 mootorile, mis on ümber kujundatud uute võimsate turboülelaadurite ja mootori riistvaraga Supersportsi jaoks, ning kurvistabiilsuse kontrollsüsteemile on Continental Supersports ergas ja võimas auto. Samas annavad sõiduki salongi ja välimuse omapärased kujunduselemendid uuele mudelile atleetlikuma välimuse, rõhutades selle jõudluspotentsiaali.
Samuti pakub sõiduk superautole omast kiirust ja väga keskendunud sõiduelamust – järeleandmisi ei tehta ka Continentali täiustatud sõidukvaliteedis. Ülima luksuse ja jõudluse ühendamine teevad Supersportsist grand touring-žanrit määratleva ja domineeriva mudeli parima versiooni.
Bentley Motorsi esimees ja tegevjuht Wolfgang Dürheimer ütles: „Nimi Supersports on Bentley puhul legendaarne. Alates kõige esimesest 1920ndate Supersportsist kuni 2009. aasta Continental Supersportsini välja – ja nüüd selle legendaarse mudeli kolmanda versiooni puhul – on tegemist nimega, mis erutab, kütab kirgi ja tekitab põnevust. Üksnes Bentley suudab luua auto, mis ühendab sel moel tohutu jõudluse ja võrratu luksuse.”
Tehnilised andmed
Continental Supersports / Continental Supersports Convertible
Mootor
Tüüp: Kuueliitrine kahe turboülelaaduri ja kaudsissepritsega W12
Suurim võimsus: 700 hj / 710 PS / 522 KW 6000 p/min juures
Suurim pöördemoment: 1017 Nm / 750 nael-jalga 2050–4500 p/min juures
Käigukast
Tüüp: Kaheksakäiguline ZF-automaatkäigukast funktsioonidega Quickshift ja Block Shifting ning roolil asetsevate käiguvahetuslabadega
Jõuülekanne: Pidev nelikvedu (jaotusega 40 : 60 esi- ja tagatelje vahel)
Ülekandearvud: 1. käik: 4,71; 2. käik: 3,14; 3. käik: 2,1; 4. käik: 1,67; 5. käik: 1,29; 6. käik: 1,00; 7. käik: 0,839; 8. käik: 0,667
Peaülekanne: 2,85
Pidurid
Ees: 420 mm süsinik/ränikarbiid, läbi puuritud
Taga: 356 mm süsinik/ränikarbiid, läbi puuritud
Veljed ja rehvid
Veljed: 21" × 9,5J stantsitud valuveljed kahes viimistluses
Rehvid: 275/35 ZR21
Roolisüsteem
Tüüp: ZF Servotronic kiirustundliku elektrilise võimendiga hammaslattrool
Pöördeid lukustusest lukustuseni: 2,6 pööret
Pöördering: 11,3 m
Vedrustus
Ees: Arvuti abil juhitav isetasakaalustuv nelja hoovaga topeltõõtshark-õhkvedrustus koos põikstabilisaatoriga
Taga: Arvuti abil juhitav isetasakaalustuv trapetsikujuline hulkhoob-õhkvedrustus koos põikstabilisaatoriga
Amortisaatorid: Aktiivne õõtsumisvastane süsteem, mis on seadistatud dünaamiliste sõiduomaduste tagamiseks
Mõõtmed
Teljevahe: 2,746 mm
Kogupikkus: 4,806 mm
Laius (üle kere): 1,944 mm
Laius (koos peeglitega): 2,227 mm
Kogukõrgus: 1,394 mm / 1,403 mm
Kütusepaak: 90 liitrit
Pakiruumi maht: 358 liitrit / 260 liitrit
Tühimass (EL): 2,280 kg / 2455 kg
Täismass: 2,750 kg / 2,900 kg
Jõudlus
Tippkiirus: 336 km/h / 330 km/h
0-100 km/h: 3.5 s / 3.9 s
Kütusekulu (ELi tsükkel)*
Linnas: 24,3 l / 100 km / 24,4 l / 100 km
Maanteel: 10,7 l / 100 km / 11,0 l / 100 km
Kombineeritud: 15,7 l / 100 km / 15,9 l / 100 km
CO2-heitkogus: 358 g/km / 362 g/km
* Kütusekulu näitajad on esialgsed ja peavad läbima tüübikinnituse.