Uus Lamborghini Huracán EVO: täiustatud tehnika annab võimsama sõiduelamuse
- Uus disain tagab parema aerodünaamika
- Esimene Lamborghini, mis sai ennetava loogikaga sõidudünaamika juhtimissüsteemi: täielikult integreeritud Lamborghini Vehicle Dynamics Control System koos nelikveo ja neljarattaroolimisega järgib etteantud parameetreid reageerimisvõime, manööverdusvõime ja juhtimislihtsuse alal
- Huracán Performantelt pärit mootor arendab 640 hj ja 600 Nm
- Uus teabe- ja meelelahutussüsteem koos moodsate ühenduvusvõimalustega
Automobili Lamborghini esitleb: vastne Lamborghini Huracán EVO – uue põlvkonna V10-supersportauto, mis põhineb Huracán Performante võimalustel ja suutlikkusel ning hõlmab järgmise põlvkonna sõidudünaamikasüsteeme ja aerodünaamikat.
„Lamborghini kava on jõuda kõrgeimale tasemele supersportautode tehnika ja sõiduelamuste vallas. See ongi uue Huracán EVO tuum. EVO võtab Huracán Performante erakordsed võimed ning ühendab need uusimate sõidudünaamikasüsteemidega, võimendamaks Huracáni igapäevast kasutamiskogemust,“ ütles Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. „Huracán EVO on evolutsiooni kehastus: see on samm edasi ja määratleb kogu segmendi parameetrid. Teda on märkimisväärselt lihtne juhtida, samas tagab ta igas keskkonnas kõige kiirema, tundlikuma ja vilkama sõidukogemuse.“
Tehnika evolutsioon võimendab sõiduelamust
Huracán EVO saab Lamborghini 5,2-liitrise vabalthingava V10-mootori, mida on täiustatud suurema võimsuse ning emotsionaalse ja jõulise heli saavutamiseks. Mootoril on titaanist sisselaskeklapid ning kergekaaluline peenhäälestatud väljalaskesüsteem. Huracán EVO arendab 640 hj (470 kW) 8000 p/min juures ning saavutab maksimaalse pöördemomendi 600 Nm 6500 p/min juures. 1422-kilogrammise kuivmassi juures on Huracán EVO massi ja võimsuse suhe 2,22 kg/hj. 0–100 km/h spurdiks kulub 2,9 sekundit ning 0–200 km/h jaoks 9,0 sekundit. 100 km/h pealt seismajäämiseks piisab 31,9 meetrist, tippkiirus ulatub üle 325 km/h.
Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI)
Huracán EVO saab Lamborghini uue tagarattaroolimise ja kõigile neljale rattale toimiva veojõu suunamise süsteemi, kuna auto südameks on uudne süsteem nimetusega Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI). Selle keskseade haldab kogu auto liikumisdünaamikat, hõlmab täielikult enda alla kõik sõidudünaamika süsteemid ja seadistused ning ootab juhi järgmisi liigutusi ja soove, „tõlkimaks“ neid ideaalse sõidudünaamika keelde.
Auto raskuskeskmes paiknev kiirendusandurite ja güroskoopide kõikehõlmav süsteem Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI) on täiustatud versiooniks 2.0. Senisest suurema täpsusega jälgib see reaalajas sõiduki dünaamikat ehk põik-, piki- ja püstkiirendust, piki- ja põikkallet ning lengerdust. Magnetoreoloogilise vedrustuse täiustatud versioon 2.0 kohandab amortisaatoreid silmapilkselt vastavalt LPI korraldustele. Uus moodne haardumiskontrolli süsteem koos täiustatud nelikveo ja veojõu suunamisega võimaldab vajadusel suunata kogu veojõu kasvõi üheleainsale rattale.
Täiustatud roolisüsteem Lamborghini Dynamic Steering (LDS) pakub kurvides enam tagasisidet ning vajab rooli väiksemaid pöördenurki. LDS töötab nüüd koos tagarattaroolimisega, tagamaks paremat manööverdusvõimet väikestel kiirustel ning maksimaalset stabiilsust kiirel kurvisõidul ja kõige keerulisemates oludes toimuval pidurdamisel.
Nende süsteemide ainulaadset kombinatsiooni juhib Lamborghini LDVI, luues kokkuvõttes vilka ja tundliku, kuid ennenägematult hästi juhitava auto. Tänu reaalajas andmetöötlusele tuvastab Huracán EVO juhi kavatsusi rooli, piduri- ja gaasipedaali, kasutatava käigu ning ANIMA-lülitilt valitud sõidurežiimi – STRADA, SPORT või CORSA – alusel.
Välistingimused tehakse kindlaks aktiivvedrustuse ja nelikveo haardumise analüüsi põhjal. Kogu infot töötlebki LDVI ning muudab selle sõidudünaamika süsteemidele jagatavateks täpseteks käskudeks. „Mõtle ette“-kontseptsioon on realiseeritud dünaamikakontrolleri abil, mis tähendab, et auto mitte ainult reageerib, vaid püüab ka prognoosida parimat võimalikku seadistust järgmiseks hetkeks.
STRADA-režiimis on Huracán EVO vilgas ja suuteline pakkuma sõidunaudingut, kuna SPORT-režiimis muutub see vallatuks, vaistlikuks ja erakordselt põnevaks. CORSA-režiimis on Huracán EVO terav, kiiresti reageeriv ja meeliülendav kõige äärmuslikumates sõidukeskkondades, näiteks ringradadel.
Disain – üleolek aerodünaamika alal
Iseloomulik disain paneb paika Huracán EVO parendatud sõidudünaamika ja üleoleku aerodünaamika alal. Uus esikaitseraud annab autole sisendusjõulise iseloomu, kuid mis veelgi tähtsam, tagab ka efektiivse aerodünaamika tänu esisplitterile ja sellega integreeritud tiivale. Suurendatud õhuvõtuavad on Y-kujuliste ribidega, rõhutades Lamborghini disainigeenide lahutamatut osa.
Huracán EVO külgvaade on liigendatud ja dünaamiline, Lamborghini iseloomulikud kuusnurksed motiivid hakkavad silma akendel, velgede uues disainis ja uute külgmiste õhuvõtuavade ümbruses.
Huracán EVO tagaosa on aga see, kust kõige selgemalt õhkub dünaamikat ja jõudu. Uue sport-väljalaskesüsteemi topelt-väljalasketorud on paigutatud auto tagakaitserauas ebatavaliselt kõrgele, meenutades sellega võidusõidu-Huracáni laia ja pilkudele avatud tagaosa. Tagaosa ülemisel poolel suunab õhuvoolu kerepaneeliga integreeritud spoiler, andes selgelt tunnistust auto aerodünaamika-alastest võimetest.
Huracán EVO viimistletud aerodünaamika osaks on ka autopõhi, mille kuju on mõeldud saavutama maksimaalset aerodünaamilist tõhusust. Huracán EVO aerodünaamiline disainistiil suurendab surujõudu ja parandab aerodünaamilist tõhusust rohkem kui viis korda, kui võrrelda esimese põlvkonna Huracániga.
Huracán EVO olek ja otstarve kajastuvad selgesti tema disainis, kuid ka väljalasketorudest kostvas mootorihääles, mis annab aimu uusima Lamborghini suurenenud võimsusest ja paranenud dünaamikast.
Ühenduvus
Uus 8,4-tolline mahtuvuslik HMI-puutekraan paikneb keskkonsoolis otse käivitusnupu kohal ning toob tänu mitmikpuutetehnoloogiale juhi käsutusse kõik ühenduvusvõimalused. Sealt saab hallata auto funktsioone, muuhulgas istmeid, kliimaseadet ja reaalajas ka LDVI-süsteemi olekut, samuti annab seesama ekraan autosviibijate käsutusse kõik teabe- ja meelelahutusvõimalused, näiteks Apple® CarPlay koos nutitelefoni integreerimise võimalusega. Multimeediasüsteemi osaks on ka navigatsioon ja meelelahutus, sealhulgas veebiraadio ja videopleier. Vaistlik käsusüsteem hõlmab muuhulgas häälkäsklusi ning võimaldab juhil ühendust võtta Siriga.
Lisana saadaoleva kahe kaameraga telemeetriasüsteemi haldamine käib samuti puutekraani abil, võimaldades kõrgel tasemel telemeetriaandmete salvestamist ja hilisemat analüüsi. Saadaval on ka suure mahuga kõvaketas.
Värvid, viimistlus ja Lamborghini Ad Personam
Huracán EVO esitlusvärv on oranž Arancio Xanto – Lamborghini uus ikooniline neljakihiline värv. Uued 20-tollised veljed Aesir on mõeldud spetsiaalselt EVOle ning neid täiendavad Pirelli P Zero rehvid.
Seestpoolt on Huracán EVO luksuslik, juhile orienteeritud auto. Interjöör uues Evo-viimistluses kasutatakse Alcantarat ja nahka, Arancio Dryope-värvi ehisosad on aga toon-toonis kerevärviga.
Uus sportlik ja elegantne viimistlusvalik sisaldab mitmeid kahevärvilisi polstreid, samuti rõhutatult sportlikku Alcantara-viimistlust. Tellida saab ka kergeid süsinikupõhiseid materjale nagu Carbon Forged Composites ja Lamborghini patenteeritud Carbon Skin, mille võlu toob eriti ehedalt välja kabiini uus seadistatav meeleoluvalgustus.
Nii Huracán EVO välimus kui ka interjöör on loodud arvestusega, et saadaval oleks võimalikult palju isikupärastamisvõimalusi. Nende hulka kuuluvad mitmed uudsed lisad nagu lai valik säravmusti või kerevärvi stiilipakette, aga ka Lamborghini Ad Personam-programm, mis pakub klientidele sisuliselt piiramatuid võimalusi oma Lamborghinit enda maitse järgi kujundada.
Huracán EVO on tellimustele avatud, hind alates 220 841 eurost.