Uus Lamborghini Urus: maailma esimene supersportmaastur

 • Disain, suutlikkus, sõidudünaamika ja emotsioonid – ehe Lamborghini DNA
• Sobilik argikasutuseks mitmesugustes tingimustes
• 4,0-liitrine topeltturboga V8-mootor arendab maksimaalselt 650 hj võimsust ja 850 Nm momenti
• Kiirendus 0-100 km/h 3,6 sekundiga, tippkiirus 305 km/h
• Veojõu aktiivse ümberjagamisega nelikveosüsteem ja nelikroolimine täiusliku juhitavuse saavutamiseks
• Keraamilised süsinikpidurid, adaptiivne õhkvedrustus ja kere aktiivstabiliseerimine maksimaalse turvalisuse ja mugavuse nimel
• Kuni kuus sõidurežiimi pluss EGO-režiim Tamburo-valiklülitiga

Automobili Lamborghini toob välja oma kolmanda mudeli – Lamborghini Urus on esimene supersportmaastur (Super Sport Utility Vehicle ehk SSUV) ning loob luksusautode segmenti uue niši, mida iseloomustavad võrreldamatu võimsus, suutlikkus ja sõidudünaamika ning ennenägematu disain, luksus ja praktiline kasutusväärtus.

„Lamborghini Urus on tulevikku vaatav lähenemisviis, mis ühendab Lamborghini geenid kõige mitmekülgsema sõidukiga – linnamaasturiga. Urus viib linnamaaturi varem võimatule, supersportmaasturi tasemele. See on disaini, suutlikkuse, sõidudünaamika ja emotsioonide mõttes ehtne Lamborghini, kuid kasutatav ka argipäeviti mitmesugustes oludes,“ ütles Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. „Urus sobib täiuslikult Lamborgini mudeliperre. Selles kulmineeruvad intensiivsed arendustööd ja emotsionaalsed käsitööoskused aitasid luua täiesti uudse Lamborghini „härjatõu“: supersportmaasturi, mis nihutab ootuste piire ja avab uksed uutele võimalustele nii meie margile kui ka meie klientidele.“



Urus saab 4,0-liitrise topeltturboga V8-mootori võimsusega 650 hj (478 kW) 6000 p/min juures, mille maksimaalne pöörlemiskiirus on 6800 p/min ja maksimaalne pöördemoment 850 Nm saadaval juba 2250 p/min juures. Erivõimsusega 162,7 hj/l kuulub Urus oma klassi tippu, massi ja võimsuse suhtega 3,38 kg/hj on aga klassi parim.

Urus jõuab paigalt kiiruseni 100 km/h 3,6 sekundiga, kiiruseni 200 km/h 12,8 sekundiga ning tippkiirus 305 km/h teeb sellest kiireima saadaoleva linnamaasturi.



Urus: mitmetahuline isiksus
Lamborghini Urus on ühtaegu nii luksuslik kui ka võimas linnamaastur, mis annab oma juhile ja reisijatele võimaluse nautida supersportauto dünaamikat.

Selle madal kupeelaadne siluett ja domineeriv olek varjavad ülimat sõidumugavust, tavalisest suuremat kliirensit ja uusimast tehnikast tulvil luksuslikku interjööri. Urus on linnas kergesti juhitav, pakub maksimaalseid mugavusi pikkadel reisidel, supersportauto vapustavat dünaamikat nii maanteel kui ka ringrajal ning suudab läbida mitmesugust maastikku. Lamborghini Urusel on kaks iseloomu, ta on mitmemõõtmeline. Teda saab kujundada nii sportlikuks või elegantseks kui omanik soovib ning kasutada nii igapäevase luksusesemena kui ka meeliülendavate supersportautoelamuste nautimiseks.



Nimi
Lamborghini pikaaegse traditsiooni kohaselt pärineb ka nimi Urus võitlushärgade maailmast. Urus ehk aurochs ehk tarvas oli tänapäeva koduveise üks metsikutest eelkäijatest. Viimase 500 aasta jooksul aretatud hispaania võitlushärgade tõug sarnaneb oma väljanägemiselt aga endiselt tarvasele.

Võimsus ja suutlikkus
Mootor

Lamborghini Urus saab edasiviiva jõu uuelt eespaigutusega 4,0-liitriselt alumiiniumploki ja topeltturboga V8-mootorilt. Lamborghini ajaloo esimene turbomootor peegeldab Uruse eeldatavaid kasutusalasid. Suur pöördemoment mootori madalatel pööretel on eriti tarvilik just maastikusõidul ning seda suudab ainult niisugune mootor, mis tagab optimaalse tõhususe ja reageerimise gaasipedaalile. Mootor arendab 650 hj (478 kW) 6000 p/min juures, töötab pööretel kuni 6800 p/min ja saavutab maksimaalse momendi 850 Nm pööretevahemikus 2250–4500 p/min. Uruse erivõimsus on 162,7 hj/l. Kuna tühimass jääb alla 2200 kg, on Urus parima massi ja võimsuse suhtega (3,38 kg/hj) linnamaastur.

Urus jõuab paigalt kiiruseni 100 km/h 3,6 sekundiga, kiiruseni 200 km/h 12,8 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 305 km/h. Pidurdusvõimsus avaldab sama tugevat muljet: peatumiseks kiiruselt 100 km/h vajab Urus vaid 33,7 meetrit.

Kompaktne mootor on paigaldatud madalale ja see optimeerib sõiduki raskuskeset. Turboülelaadurite keskasend põlemiskambrite lähedal tagab mootori optimaalse reageerimise. Kahekambrilised turboülelaadurid töötavad paralleelselt ja kindlustavad täiskoormusel maksimaalse võimsuse. See lühendab turboviite kestust, tagab maksimaalse pöördemomendi ja võimsuse sujuva lisandumise kogu pööreteskaala ulatuses, ka madalatel pööretel. Kaks eraldi väljalasketrakti täiendavad silindrite süütejärjestust, kõrvaldades vastastikused häired heitgaasitsüklites. Kaks ülanukkvõlli, muutuv klapiajastus ja uus silindrite pinnakattetehnoloogia säästavad kaalu ning tagavad kaheksasilindrilisele mootorile maksimaalse suutlikkuse. Silindrite väljalülitamine vähendab kütusekulu, võimaldades luua täiusliku tasakaalu sõiduki suutlikkuse ja mootori tõhusa toimimise vahel.

Jõuülekanne ja käigukast
Urusel on kaheksakäiguline automaatkäigukast. Kompaktne ja tõhus elektrohüdraulilise juhtimisega planetaarkäigukast on seadistatud nii, et madalad käigud on väga lühikeste ja kõrgemad käigud pikemate ülekannetega. Äärmiselt tõhusalt töötav hüdrotrafo lukustussidur ja spetsiaalselt Uruse tarvis välja töötatud hüdrotrafo tagavad mootori hea reaktsiooni koos erakordselt jõulise paigaltvõtuülekandega. Auto suur liikumiskiirus saavutatakse mootori madalatel pööretel, mis kindlustab optimaalse kütusekulu ja heitmehulga. Ühtlasi tagavad need meetmed ka äärmiselt tõhusa mootoriga pidurdamise.

Lamborghini nelikvedu ja veojõu suunamine – optimaalne sõidudünaamika
Lamborghini Uruse nelikveosüsteem tagab turvalise ja väga erksa sõidudünaamika igasugustel teedel ja pinnastel igasuguse ilmaga. Iselukustuv Torsen-keskdiferentsiaal hoolitseb maksimaalse juhitavuse ja manööverdusvõime eest kõigis sõiduoludes, eriti aga maastikul. Tavaoludes on esi-/ja tagasillale suunatava pöördemomendi suhe 40/60, dünaamiliselt saab kuni 70% momendist suunata ette või kuni 87% taha, et rohkem veojõudu läheks parema haardumisega sillale.

Urusel on tagadiferentsiaaliga realiseeritud aktiivne veojõu suunamine, mis võimaldab sõltuvalt sõidurežiimist, sõidustiilist ja teepinna haardumisest veojõu silmapilkset ümbersuunamist parema haardumisega rattale. Veojõu suunamine aitab kaasa ka roolimisel: vaja läheb vähem roolimisjõudu, kuna paranenud juhitavus võimaldab suuremaid kurvikiirusi ja sportlikumat sõidumaneeri. Auto püsttelje ümber pöördumine ehk lengerdus püsib kontrolli all, välditud on nii alajuhitavus kurvi sisenemisel kui ka rehvide läbilibisemine kiirendamisel. Sõidurežiimides STRADA, TERRA (maastik) ja NEVE (lumi) vähendab veojõu suunamine alajuhitavust ning teeb juhtimise turvaliseks ja lihtsaks.

SPORT- ja CORSA-režiimis annab veojõu suunamine Urusele erksama ja pigem ülejuhitava iseloomu, koostöö nelikveosüsteemi ja ESC vahel hoiab aga ülejuhitavust kontrolli all ning võimaldab autot juhtida täpselt ja naudinguga. Režiimi SABBIA (liiv) tarvis on süsteem kalibreeritud nii, et tagada halva haardumisega pinnasel nagu kruusal või liivaluidetel vilgas ja täpne liikumine – see on ideaalne maastikusõidu nautimiseks.

Tagarattaroolimine
Lamborgini Urus kasutab kõigil kiirustel tagarattaroolimist, mis võeti esmalt kasutusele Aventador S-il. Tagarataste roolimisnurk muutub vahemikus ±3,0 kraadi sõltuvalt auto kiirusest ja valitud sõidurežiimist. Väikesel kiirusel pööratakse tagarattaid esiratastele vastupidises suunas, mis virtuaalselt lühendab teljevahet kuni 600 mm võrra, muutes autot pööretel vilkamaks ja vähendades pöörderaadiust parema manööverdusvõime saavutamiseks. Suurel kiirusel pööratakse tagarattaid eesmistega samas suunas. See pikendab teljevahet virtuaalselt kuni 600 mm võrra, parandades stabiilsust ja sõidumugavust ning ühtlasi optimeerides sõidudünaamikat.

Lamborghini geenid
Emotsioonid – Lamborghini hääl ja sõidutunne

Kompleksne lähenemine mootorile, väljalaskesüsteemile ja veermikule teeb Uruse argikõlblikuks ja vähendab mehaanilist müra, säilitades samal ajal Lamborghinile omase sõidunaudingu ja Lamborghini jäljendamatu hääle.

Sõltuvalt Tamburo-valiklülitiga määratud sõidurežiimist on V8-mootor kalibreeritud nii, et muutuvad ka Uruse hääl ja sõidutunne. STRADA-režiimi madal heli on kõige vaiksem ja sõit mugavaim, kuna CORSA-režiimis saab kuulda sportlikumat ja erutavamat Lamborghini heli ning tunda selgemat tagasisidet. Spetsiaalselt konstrueeritud väljalaskesüsteem muudab kuuldavat heli ka mootori pööretest sõltuvalt: tugeval kiirendamisel omandab Uruse hääl sügavamaid ja sportlikumaid alatoone.

Tamburo – Lamborghini sõidudünaamika valik
Sõidurežiimide valiklüliti Tamburo asub keskkonsoolil, juhib kõiki sõiduki dünaamikat mõjutavaid süsteeme ning võimaldab nende toimimist seadistada vastavalt teeoludele või juhi eelistustele. Saadaval on režiimid STRADA, SPORT ja CORSA ning täiendavalt NEVE (lumi). Lisana pakutakse veel kaht maastikusõsidurežiimi: TERRA (maastik) ja SABBIA (liiv).

STRADA-režiimis muudetakse maksimaalse mugavuse tagamiseks kere kõrgust automaatselt vastavalt kiirusele, kuna SPORT-režiimis lastakse Uruse kere madalamale, kindlustamaks stabiilsust ja juhitavust kõigil kiirustel. CORSA-režiimis on auto veelgi täpsema juhitavusega ja suutlikkusele häälestatud, ka kere kaldumine on minimaalne. Maastikusõidurežiimides NEVE, TERRA ja SABBIA lubab suurem kliirens turvaliselt takistusi ületada, kuna stabilisaatorvarvad võimaldavad kurvisõidul kõigi rataste sõltumatut asümmeetrilist liikumist ja tagavad optimaalse haardumise.

Esimest korda võeti Lamborghinil kasutusele kere põikkaldumist vähendav elektromehaaniline stabilisaatorsüsteem. Stabilisaatorivarva poolte aktiivse lahtiühendamisega vähendatakse põikkalle ebatasastel teedel minimaalseks nii otsesõidul kui ka kurvide läbimisel, samal ajal teeb see võimalikuks ka parima juhitavuse ja rooli tagasiside.

Uruse spetsiaalselt häälestatud amortisaatorisüsteem kohandub pidevalt vahelduvate sõiduoludega, muutudes kurvides jäigemaks ja otsesõidul pehmemaks. Kohanduvat amortisaatorisüsteemi reguleeritakse ANIMA kaudu automaatselt vastavalt valitud sõidurežiimile. EGO-režiimis saab juht süsteemi ise täielikult seadistada, valides sobiva jäikuse kas väga mugava või äärmiselt sportliku ja agressiivse sõidu tarvis vastavalt sõidustiilile ja teeoludele.

Välisdisain
Urus on ehtne Lamborghini, selle välimusest leiab vihjeid nii LM002-le kui ka Lamborghini ajaloo vundamenti moodustavatele supersportautodele. Uruse silmatorkavad proportsioonid – kaks kolmandikku keret, üks kolmandik aknaid – on ju pärit otse Lamborghini supersportautodelt.
Urus on luksusliku sisemusega Lamborghini kuni viiele reisijale. Kere lühikesed ülendid räägivad tema tugevusest, dünaamilisest, ennastkehtestavast iseloomust ja domineerivast positsioonist.

Uruse imposantne esiosa ei jäta kahtlust, et mootor peitub just siin, Miurast ja Aventadorist inspireeritud jõuliste kurdudega kapoti all, mida ilmestavad veel Countachilt tuttavad diagonaaljooned. Kõik see kokku annabki tulemuseks Lamborghini dünaamilise iseloomu. Toekad esitiivad toovad esile madala ninaosa väärika oleku ja kriipsutavad alla fakti, et Urus on võimsaim saadaolev linnamaastur. Kuusnurkseid suuri õhuvõtuavasid ühendav madalal esispoiler rõhutab veelgi auto erakordset aerodünaamilist tõhusust ja suutlikkust. Lamborghinile omased Y-kujulised horisontaalasendis LED-esituled on eriti saledad ja sportlikud.

Auto sujuv siluett on kupeelaadselt dünaamilne ja lennuka joonega, mida toovad veelgi esile raamideta uksed ja Lamborghinile iseloomulik madal esiosa. Jõuline vööjoon kaardub tagumiste külgakende juures ülespoole, ühendades dünaamiliselt sõiduki esi- ja tagaosa ning rõhutades muljet, nagu oleks kogu kere nagu ühest tükist välja voolitud. Y-kujulised eesmised õhuvõtuavad, mis olid olemas juba LM002-l,on ehitud Itaalia lipu motiiviga: Urus on ju sündinud ja valminud Itaalias.

Madal katusejoon ja raamideta küljeakende paigutus annavad aimu, et juht ja reisijad istuvad autos madalal. Tugevasti kaldus esiklaas ja suure nurga alla seatud tagumised külgaknad, mis oma klaas-klaasil asetusega asendavad C-piilarit, äratavad kõigile Lamborghini mudelitele omaseid emotsioone ning tõstavad esile Uruse supersportautoliku silueti. Nurgelised esi- ja tagarattakoopad on LM002-lt ja Countachilt pärit pilkupüüdev disainivõte. Nende alla mahuvad rattad läbimõõduga 21 kuni 23 tolli – suurimad selles segmendis.

Uruse tagaosa ilmestavad Lamborghinidele tüüpilides keerukad ja jõulised jooned, mis veelgi tugevdavad auto võimukat olekut. Katus laieneb alaosa suunas mitmetele teistele Lamborghini mudelitele, näiteks Countachile ja Murciélagole iseloomulikus stiilis. Jõuline õlajoon toetab suure nurga alla seatud tagumisi külgaknaid. Auto tagaosa muudavad ühtseks tervikusks tagatiibu ühendav must õhuvõtuvõredega kerepaneel, Lamborghini logo ja Y-kujulised tagatuled. Tagadifuusori loomisel said disainerid inspiratsiooni Lamborghini võistlusautodest, sinna juurde kuuluvad ka ümmargused topeltsummutiotsad mõlemal küljel.

Pealtvaates eristuvad Uruse väljaulatuvad esi- ja tagatiivad selgelt auto saledamast keskosast, selle kaarjad jooned vihjavad Lamborghini supersportautodele iseloomulikele füüsikalistele omadustele. Tagaustelt leiab nii kumer- kui ka nõguspindu, mis annavad Urusele iseloomuliku saleda piha, enne kui sõiduk tagaosas jõuliselt ja dünaamiliselt laieneb.

Aerodünaamika optimeerimine
Kõik Uruse kerepinnad aitavad kaasa auto aerodünaamilise täiuslikkuse saavutamisele ja rõhutavad Lamborghini supersportautode jäljendamatut isikupära. Lamborghini disainis käivad vorm ja funktsioon käsikäes: iga kerepaneel annab oma panuse sõiduki üldisse õhutakistusse.

Esispoiler ja ülisuured õhuvõtuavad koos aerodünaamiliselt tõhusa autopõhja suurte kaetud aladega tagavad optimaalse õhuvoolu. Tagaakna servades asuvad aerodünaamilised juhtpinnad ning tagatiib ja integreeritud tagaspoiler vähendavad õhutakistust. Rattakoobaste kompleksse aerodünaamika osaks on NACA-jahutus, mis aitab kontrolli all hoida esipidurite temperatuuri ja parandab seeläbi sõidudünaamikat.

Tõhus aerodünaamika mõjub soodsalt ka Uruse siseakustikale, tõstab sõidumugavust ning vähendab kütusekulu ja heitmehulka, kuna suur aerodünaamiline surujõud parandab sõidustabiilsust, turvalisust ja dünaamikat.

Kandmik ja vedrustus
Urus on uus etalon kõigile supersportmaasturitele ja samal ajal ehtne Lamborghini. Teda iseloomustavad klassi parim kergtehnoloogia ning kaalu ja võimuse suhe, kuna konstruktsiooniuuendused tagavad parima võimaliku sõidudünaamika koos üldise tõhususega.
Saavutamaks alla 2200 kg jäävat tühimassi, keskendus Lamborghini konstruktorite ja inseneride meeskond kõikjal kandmiku juures massi vähendamisele. Nutikas materjalivalik tagab kandmiku maksimaalse jäikuse, mis omakorda on aluseks parimale võimalikule mugavusele ja juhitavusele, samuti väiksemale kütusekulule ja CO2-heitkogusele. Kandmik on valmistatud alumiiniumist ja terasest, raamideta uksed, C-piilarit asendavad väändtalad ja risttalad alumiiniumist ning põrand kõrgtugevast terasest – kõik need lahendused annavad oma panuse massi vähendamisesse. Istmed on kergkonstruktsiooniga, kuid mugavad ning veljed valmistatkse sepistatud alumiiniumist.

Alumiiniumist poolraami ja vedrupüstmikega esisillas on ka erikonstruktsiooniga pöördtapid ja õõtshargid. Optimeeritud poolraamiga tagasild põhineb alumiiniumist ja terasest hübriidkonstruktsioonil. Mootori ja jõuülekande kinnitused on Lamborghinile kohaselt allutatud kindlale eesmärgile: vähendada mootori liikumise mõju kandmikule ja kõrvaldada ebameeldiv vibratsioon, pakkudes seejuures jäiga kandmiku võimaldatavat spotlikku sõidutunnet. Adaptiivne õhkverdustus võimaldab sõidukit vastavalt tee- ja sõiduoludele kõrgemale tõsta või madalamaks lasta. Kliirensit saab seadistada ka juht, kui kasutab Tamburot (itaalia keeles trummel) – Urusele ainuomast keskkonsoolil asuvat valiklülitit.

Pidurid ja rattad
Uruse pidurisüsteem on kooskõlas tema supersportautoliku suutlikkusega. Pidurid ei karda ülekuumenemist ning kannatavad välja ka sagedasi tugevaid pidurdusi, isegi suurelt kiiruselt ja äärmuslikes oludes, näiteks ringrajal või kõrgmägedes. Keraamilised süsinikpidurid (CCB) kuuluvad põhivarustusse ning on saadaolevaist suurimad ja võimsaimad: ketaste mõõt on 440x40 mm ees ja 370x30 mm taga. Pidurite väsimist sama hästi kui ei esine ning süsteem tagab optimaalse pedaalitunnetuse, kindlustades kõikides oludes suutlikkuse ja turvalisuse.

Velgesid saab valida suuruses 21 kuni 23 tolli, neile paigaldatakse suve-, talve, universaal-, maastiku- või sportrehvid, mis kõik on Pirelli poolt loodud spetsiaalselt Lamborghini Uruse tarvis. Esi- ja tagarehvid on seejuures erineva laiusega, tagamaks parimat stabiilsust ja sportlikku juhitavust.

Mitmekülgsus ja praktilisus
Uruse interjöör

Lamborghini Urus on ühtaegu nii luksuslik kui ka võimsaim linnamaastur, mis annab oma juhile ja reisijatele võimaluse nautida supersportauto dünaamikat. Interjööri disain ja teostus on kooskõlas välimusega ning eksimatult Lamborghini-pärase disaini, värvivaliku ja stiiliga. Urus on seestpoolt täpselt sama palju Lamborghini kui väljastki, samamoodi sportliku, kuid ühtaegu luksusliku disaini ja teostusega.

Urus kehastab Lamborghini põhimõtet, et auto disain, jõud ja dünaamika peavad juhil võimaldama end tunda lennuki piloodina. Lamborghini Urus on tehniliselt ultramoodne, ent siiski vaistlikult kasutatav. Nii juht kui ka reisijad saavad nautida madalat, ent ülimugavat ja supersportodele iseloomulikku isteasendit. Juht tunneb end autoga ühtsena ning kõik juhtseadised asuvad käeulatuses. Juhi vajadustele orienteeritud armatuurlaua Y-tähe kujuline disain meenutab kaht hõbedast tiiba, mis omakorda raamivad tõusvat keskkonsooli. Disainerid said siin inspiratsiooni nii LM002-lt kui ka Lamborghini praegustelt supersportautodelt. Lamborghini kuusnurgateemat võib leida kõikjalt interjöörist, alates tuulutusavadest ja ukselinkidest kuni selliste osadeni nagu topsihoidikud ja turvapadjamoodulid. Kolme kodaraga multifunktsionaalrool on varustatud vibratsioonisummutiga, mis parandab mugavust kõigis sõiduoludes. Mitmeotstarbelised lülitid paiknevad roolil nii, et võimaldavad vaistlikult juhtida Lamborghini teabe- ja meelelahutussüsteemi (LIS), sealhulgas seadistada autot, telefoni, navigatsiooni ja meediaseadmeid.

Täisdigitaalne TFT-ekraan kuvab Uruse põhiinfot liikuvate 3D-kujutistena ning juht saab seda omal äranägemisel seadistada.

Istmed
Pikk teljevahe (3003 mm) ja reisijate madal isteasend loovad mugavus- ja avarustunde. Spetsiaalselt Uruse tarvis konstrueeritud istmed tagavad kõigile supersportmaasturi reisijaile luksuse ja ruumi.
Põhivarustusse kuuluvad soojenduse ja mälufunktsiooniga, 12 suunas elektriliselt reguleeritavad eesmised DNA-sportistmed. Lisana on saadaval veelgi luksuslikumad, 18 suunas elektriliselt reguleeritavad esiistmed, millel on ka tuulutus- ja massaažifunktsioon. Põhivarustusse kuuluval ühes tükis tagaistmel on liigutatav ja allaklapitav seljatugi ning ISOFIX-kinnituspunktid. Selle istmega on autos viis äärmiselt mugavat kohta, võimalus tagaistet liigutada ja kokku klappida aga lisab mitmekülgsust ja suurendab argikasutuses nii olulist pakiruumi mahtu. Tagaistme kokkuklappimisel kasvab pakiruumi maht 616 liitrilt 1596 liitrini. Lisana saab koos 18 suunas reguleeritavate esiistmetega Urusele tellida eksklusiivsema, kahe eraldi tagaistmega konfiguratsiooni. See tagab reisijaile erakordse mugavuse, rõhutades samal ajal Uruse sportlikku iseloomu.

Värvid ja viimistlus
Luksuslik itaalia stiil ja meisterlik käsitöö vaatavad Uruse interjööris kõikjalt vastu. Ergonoomiline siseruum on tulvil kvaliteetseid materjale nagu parim naturaalnahk, alcantara, alumiinium, süsinikkiud ja puit.

Uruse interjöör on viimistletud ühevärvilise Nero Ade (musta) või Grigio (halli) nahaga, lisaks on saadaval veel viis värvitooni. Samuti saab autole tellida kahetoonilise siseviimistluse Bicolor Elegante või Bicolor Sportivo, valida on seejuures naha või alcantara vahel. Ehisõmbluste valik ning erivärvilised turvavööd, põrandamatid ja -vaibad võimaldavad klientidel oma Urust kujundada vastavalt soovidele sportlikumas või elegantsemas stiilis. Armatuurlaua ehisosad on põhivarustuses Piano Black või Brushed Aluminum viimistlusega. Lisana on saadaval avatud pooridega puit koos alumiiniumiga ning süsinikkiud.

Lisavarustuse hulka kuuluv maastikupakett sisaldab sõidurežiime TERRA ja SABBIA, samuti spetsiaalseid metalltugevdustega kaitseraudu ja täiendavaid põhjakatteid lumes, metsas või isegi liivaluidetel sõitmiseks.

Lamborghini teabe- ja meelelahutussüsteem LIS III ja ühenduvus
Lamborghini Uruse teabe- ja meelelahutussüsteem peegeldab sõiduki luksust ja argikasutusvõimalusi ning sisaldab paljusid ühenduvusvõimalusi. Põhivarustusse kuuluvad kaks puutekraani on täiuslikult integreeritud keskkonsooli sisse, otse Tamburo kohale. Ülemine ekraan on mõeldud põhiliselt meelelahutusele, sealt hallatakse meedia-, navigatsiooni-, telefoni- ja auto oleku funktsioone. Alumiselt ekraanilt saab sisestada infot virtuaalklaviatuuri abil või käsitsi kirjutades, samuti juhitakse sealt kliimaseadet ja istmesoojendust.

LIS III sai ka uuendusliku veebipõhise hääljuhtimissüsteemi, mis on võimeline ära tundma tavapärases dialoogis antavaid käske muusika ja telefonikõnede kohta ning saatma tekstisõnumeid.

Põhivarustusse kuuluvad veel laadimisfunktsiooni ja hääljuhtimisega telefonilaegas, isiklik mäluprofiil, USB-liidesed, Bluetooth-voogedastus, DVD-mängija ja helisüsteem. Lisadena on võimalik tellida näiteks televastuvõtja, digitaalraadio, CI-kaardilugeja, esiklaasinäidik, Lamborghini nutitelefoniliides ja tagaistujatele meelelahutust pakkuv täiendav nutiekraan, samuti on saadaval Lamborghini Connect.
Lamborghini Smartphone Interface (LSI) on nutitelefoniliides, mis võimaldab iOS- ja Android-telefonide täielikku integreerimist ning toetab standarde Apple CarPlay, Android Auto (nutitelefonide turuosa 90%) ja Baidu Carlife (Hiinas).

Nelja kanali ja kaheksa kõlariga helisüsteem kuulub põhivarustusse. Autole võib aga tellida ka Bang & Olufseni 3D-helisüsteemi, mille 21 aktiivkõlari maksimaalne väljundvõimsus on 1700 vatti. Lamborghini, Fraunhofer IIS-i ja Harmani ühistöös valminud süsteem loob ruumilise ja tõetruu helipildi kõigile Uruse reisijaile nii ees kui ka taga.

Juhiabisüsteemid (ADAS)
Lamborghini Uruse ADAS-abisüsteemid tagavad kõikehõlmava turvalisuse ja 2. taseme (SAE) isejuhtimisfunktsioonid. Kaugtuleregulaator lülitab vastavalt vajadusele kaugtulesid automaatselt sisse ja välja. Põhivarustus sisaldab veel parkimisandureid ees ja taga ning kiirushoidikut, samuti uuenduslikku PreCognition-süsteemi kokkupõrgete ärahoidmiseks või leevendamiseks. Lisana pakutavate ADAS-süsteemide sekka kuuluvad muuhulgas liiklushaldussüsteemid, pealtvaatekaamera ja haagise külgehaakimisrežiim.

Lamborghini Uruse käivitamine toimub võtmevabalt, keskkonsoolil asuvat Start-nupu vajutades, eeldusel, et võti ise asub autos. Urusesse sisse pääsemiseks võib ka puudutada sensorpindu ustel või tagaluugil. Isikupärastamisfunktsioonid võimaldavad autot seadistada sobivaks erinevatele juhtidele, kasutades kuni seitset programmeeritavat profiili. Salvestatava info hulka kuuluvad näiteks istmete asendid ja EGO-režiimi andmed, aga ja teabe- ja meelelahutussüsteemi seadistused.
Tagaluuki saab avada või sulgeda lülitist juhiuksel, võtmelt või tagaluugil endal asuvast nupust. Lisana saadaolev virtuaalpedaal võimaldab tagaluuki avada jalaliigutusega. Juht saab ka määrata, kui kõrgele tagaluuk avaneb. Uruse põhivarustusse kuuluv Easyload Assist võimaldab auto tagaosa peale- või mahalaadimise ajaks madalamale lasta.

Lamborghini Urus - tehnilised andmed

VEERMIK JA KERE
Kandmik - Alumiiniumkomposiitidest kergekaaluline kandekere
Vedrustuse geomeetria - Mitmikhoob-vedrustus ees ja taga
Vedrustuse tüüp - Adaptiivne õhuvedrustus koos kere elektromehaanilise aktiivstabilisteerimisega
Pidurisüsteem - Keraamilised süsinikpidurid ees ja taga
Pidurisadulad - Ees 10 kolviga alumiiniumpidurisadulad / Taga 6 kolviga ujuvad malmpidurisadulad
Pidurikettad ees/taga - Keraamilised süsinikkettad Ø 440 x 40 mm / Ø 370 x 30 mm
Roolisüsteem - Muutuva võimendusega rool ja Lamborghini tagarattaroolimine (LRS), omadused muudetavad Tamburo-valiklülitilt
Rooliülekanne - 13,3:1
Roolipöördeid servast serva - 2,29
Rooliratta läbimõõt - 376 mm
Rehvid (valik) - Pirelli P Zero, ees: 285/45 R21 kuni 285/35 R23 / Taga: 315/40 R21 kuni 325/30 R23
Veljed (valik) - Ees: 9,5J x 21 kuni 10J x 23 / Taga: 10,5J x 21 kuni 11,5J x 23
Pöördering äärekivide vahel - 11,8 m (keskmine väärtus, muutub koos tagarattaroolimise seadistusega)
Turvapadjad - Kuni 8 turvapatja

MOOTOR
Tüüp - V8-bensiinimootor, 90°
Töömaht - 3996 cm3
Klappe silindri kohta - 4
Klapiajam - Sujuvalt muudetavate faasidega nukkvõllid sisse- ja väljalaske poolel
Ülelaadimine - Kaks kahekambrilist turboülelaadurit
Maksimaalne võimsus - 650 hj (478 kW) 6000 p/min juures
Erivõimsus - 162,7 hj/l
Maksimaalne pöördemoment - 850 Nm vahemikus 2250 – 4500 p/min
Maksimaalne pöörlemiskiirus - 6800 p/min

JÕUÜLEKANNE
Tüüp - Nelikvedu, integreeritud esidiferentsiaal, keskdiferentsiaal (Torsen) ja aktiivse veojõu ümberjagamisega tagadiferentsiaal
Käigukast - 8-käiguline automaatkäigukast, sõidurežiimist sõltuvad karakteristikud

SÕIDUOMADUSED
Tippkiirus - 305 km/h
Kiirendusaeg 0–100 km/h - 3,6 s
Kiirendusaeg 0–200 km/h - 12,8 s
Pidurdusmaa 100–0 km/h - 33,7 m

MÕÕTMED JA MASSID
Teljevahe - 3003 mm
Üldpikkus - 5112 mm
Üldlaius (peegliteta) - 2016 mm
Üldkõrgus - 1638 mm
Rööbe (ees/taga) - 1695 mm / 1710 mm
Kliirens - 158 mm – 248 mm (muudetav õhkvedrustusega)
Tühimass - 2200 kg
Massi ja võimsuse suhe - 3,38 kg/hj

MAHUD
Kütusepaak - 85 liitrit
Pakiruum - 616 – 1596 liitrit

KÜTUSEKULU*
Keskmiselt
- 12,7 l/100 km
CO2-heide - 290 g/km

* Vastavalt määrusele EÜ 715/2007

Lamborghini Urus`ga on erakorraliselt võimalik tutvuda 7.03.2018 Lamborghini Tallinna salongis.

Hinnakiri avaneb SIIT.

Info ja küsimused:
Siim Steinberg
Müügijuht

Tel: +372 56 80 74 74
E-post: siim.steinberg@auto100.ee

Lehekülg viimati uuendatud: 28.06.2024