Uus tagaveoline Lamborghini Huracán EVO Spyder: nautides elu vabas õhus
- Tagaveoline (RWD) Huracán EVO laseb nautida vabas õhus sõitmist ja vabadust
- Võimsus 610 hj (449 kW), pöördemoment 560 Nm, 0–100 km/h kiirendus 3,5 sekundiga ja tippkiirus 324 km/h
- Spyderi täiustatud disain optimeerib õhutakistust ja surujõudu
- Stiilipuhas Spyderi kerge pehme katus tagab puhtad vormid ja aerodünaamilise tõhususe nii avatuna kui ka suletuna
- Katust saab avada-sulgeda kiirusel kuni 50 km/h, vabas õhus sõidu naudingut täiendab Lamborghini vabalthingava V10-mootori hääl
Automobili Lamborghini esitles uut tagaveolist Huracán EVO Spyderit virtuaalselt, kasutades esimest korda liitreaalsust oma ametlikul veebilehel www.lamborghini.com. Uus V10-mudel annab juhile võimaluse nautida sõitu vabas õhus, kergkonstruktsiooni, tagavedu ja suutlikkusele orienteeritud haardumiskontrolli süsteemi (P-TCS). Olgu katus all või üleval, olgu tegu argisõidu või ringrajaga, on saatjaks vabalthingava V10-jõuallika vaimustav hääl, mille võimsus on sarnaselt kupeeversioonile 610 hj (449 kW) ja pöördemoment 560 Nm. Kiirendus 0–100 km/h võtab aega kõigest 3,5 sekundit ja tippkiirus on kupeega võrdselt 324 km/h. See teeb Spyderist vaistlikult juhitava auto, mis tagab sõidurõõmu traditsioonilisel viisil, mitte tarkvara abil.
Huracán EVO RWD Spyderi erakordselt kerge pehme katus avaldab muljet oma integreerituse ja funktsionaalsusega. Spyder on ehtne Lamborghini nii avatud kui ka suletud katusega, mille mistahes nurga alt vaadates vastupandamatud jooned kinnitavad, et auto on dünaamiline nii väljanägemiselt kui ka sõiduomadustelt. Spyderi kerekuju vähendab õhutakistust ning aerodünaamiline surujõud on võrdne kupee omaga ilma täiendavate aerodünaamikadetailideta, parandades samal ajal tagaveolise auto tasakaalu ja dünaamikat nii suletud kui ka avatud katuse korral.
Stefano Domenicali, Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht: „Tagaveoline Huracán EVO Spyder kahekordistab sõidurõõmu, pakkudes ehedat sõidunaudingut koos võimalusega teha seda vabas õhus. Juht on ideaalses ühenduses Lamborghini insenerikunsti pärandiga tänu tagarattaveost johtuvale tagasisidele ja kaasatusele, kus elektroonika sekkumine on viidud miinimumini, võimaldades nautida vabadusetunnet viisil, mida ainult lahtine auto pakkuda suudab.“
Sõidurõõm vabas õhus
Huracán EVO RWD Spyder on spetsiaalselt loodud käituma vastavalt juhi instinktidele. Auto evib suurepäraseid suutlikkusnäitajaid, kuid on eelkõige suunatud juhi sõiduoskustele ja tagaveo omadustele, tagades vahetu füüsilise tagasiside ja juhi pideva hõivatuse. Spetsiaalse häälestusega haardumiskontrolli süsteem P-TCS hoolitseb adrenaliini tekitava suutlikkuse eest igas olukorras, pakkudes pidevat veojõudu ja tagades haardumise ka siis, kui Spyder kiirendab järsust kurvist välja või pärast driftimist. Juhi meeli erutab ka vabalthingava V10-mootori hääl, kui see gaasipedaali vajutamisele reageerib, eriti allalastud katuse korral.
ANIMA–nupp Huracán EVO Spyderi roolil võimaldab juhil valida sõidurežiime, seejuures kalibreeritakse ka P-TCS ümber. STRADA pakub stabiilsust ja turvalisust kõigis oludes, minimeerides tagarataste läbilibisemist ning kehva haardumisega pindadel veojõudu proaktiivselt hallates. SPORT-režiimis võib juht nautida driftimist. Tagarattad saavad kiirendamisel libiseda ja „kaapida“, kuid libisemisnurga kiire kasvu korral piiratakse veojõudu, et juht saaks auto uuesti stabiliseerida ja täielikult enda kontrolli alla. CORSA-režiim optimeerib rataste haarduvust ja auto reaktsioone kurvist väljumisel kiire sõidu tingimustes, maksimeerides dünaamikat ja kiirust.
Huracán EVO RWD Spyderi alumiiniumist ja termoplastidest valmistatud kere paikneb kergel, alumiiniumist ja süsinikkiust hübriidkandmikul, auto kuivmass on 1509 kilo ning massi-võimsuse suhe 2,47 kg/hj. Kaalust 40 protsenti langeb esi- ja 60 protsenti tagasillale, vedrustuses kasutatavad topeltõõtshoovad ja passiivamortisaatorid tagavad juhile optimaalse tagasiside. Sisemise jahutusega ja läbipuuritud teraspidurikettad asuvad põhivarustuse puhul 19-tolliste Kari velgede sees, millele paigaldatakse spetsiaalselt selle auto tarvis valmistatud Pirelli P Zero rehvid. Soovi korral on saadaval ka 20-tollised veljed ja keraamilised süsinikpidurid.
Mõeldud elamise jaoks
Huracán EVO RWD Spyder jätkab V10-mootoriga Lamborghinide jõulist disainistiili esi- ja tagaosa uue kujustusega, mis teeb selge vahe sisse sõsarauto Huracán EVO 4WD Spyderiga. Esiosa ilmestavad uus splitter ja püstribid koos suuremate raamistatud õhuvõtuavadega, kuna läikivmusta tagakaitseraua all paikneb uus, ainult Huracán EVO RWD Spyderile iseloomulik difuusor.
Spyderi pehme katus pakitakse auto tagaossa katte alla kokku 17 sekundiga, seda saab teha isegi kiirusel kuni 50 km/h. Katusematerjali värvivalik täiendab ideaalselt tagaveolise auto kerevorme ja -värve, tagades vestlemiseks ja meelelahutuse nautimiseks piisavalt vaikse sõitjateruumi nii suletud kui ka avatud katuse korral. Mõlemal juhul saab juht elektriliselt avada ka tuulevarjuna toimivat tagaakent – siis kostab V10-mootori ainulaadne heli eriti hästi kätte. Kaks eemaldatavat külgmist tuulevarju tasandavad külgsuunalisi õhukeeriseid ja aerodünaamilist müra, võimaldades vestelda ka suutel kiirustel.
8,4-tollise puutetundliku ekraaniga kasutajaliides Spyderi keskkonsoolis võimaldab hallata kõiki auto funktsioone, pakkudes ka kõikehõlmavat ühenduvust telefonikõnede, internetiühenduse ja Apple CarPlay tarvis.
Huracán EVO RWD Spyder on juhile orienteeritud auto ja elustiilist johtuv valik. Seda täiendavad peaaegu piiramatud võimalused värvide ja viimistluse valikul Lamborghini Ad Personam kaudu, mis laseb omanikul kujundada oma auto täpselt vastavalt oma maitsele.
Lamborghini Huracán EVO RWD Spyderi hinnad ja tarned
Esimestele klientidele tarnitakse uus Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder suvel 2020 järgmiste soovituslike jaehindadega:
Euroopa 175 838 eurot (soovituslik jaehind ilma maksudeta)
Suurbritannia 151 100 naela (soovituslik jaehind ilma maksudeta)
USA 229 428 dollarit (soovituslik jaehind ilma maksudeta)
Hiina 2 794 000 jüaani (soovituslik jaehind koos maksudega)
Jaapan 26 539 635 jeeni (soovituslik jaehind ilma maksudeta)
Tehnilised andmed – Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder
KANDMIK JA KERE
Kandmik |
Alumiiniumist ja süsinikust valmistatud hübriidkandmik |
Kere |
Alumiiniumist ja komposiitmaterjalidest valmistatud kerepaneelid, kvaliteetne pehme katus |
Vedrustus |
Alumiiniumist topeltõõtsharkidega vedrustus |
Vedrud ja amortisaatorid |
Terasvedrud ja vedelikamortisaatorid. Elektromagnetiline amortisaatorite juhtimissüsteem MagneRide saadaval lisana |
Elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ECS) |
ESC/ABS on seadistadavad ANIMA kaudu, ESC on väljalülitatav |
Roolisüsteem |
Elektromehaaniline roolivõimendi, muutuva ülekandega roolisüsteem LDS saadaval lisana |
Pidurid |
Kahekontuuriline hüdrauliline vaakumvõimendiga pidurisüsteem, 8 kolviga alumiiniumsadulad ees, 4 kolviga alumiiniumsadulad taga |
Pidurikettad |
Spetsiaalse kujuga teraskettad, sisemise jahutusega ja läbipuuritud, ees ∅365 × 34 mm, taga ∅356 × 32 mm |
Standardrehvid |
Pirelli P Zero 245/35 ZR19 (ees) – 305/35 ZR19 (taga) |
Standardveljed |
8,5J × 19 (ees) – 11J × 19 (taga) |
Peeglid |
Elektriajamiga välispeeglid |
Turvapadjad |
Täissuuruses kaheastmeliselt avanevad eesmised turvapadjad ja eesmise kaasreisija adaptiivturvapadi. Külgturvapatjadega istmed |
MOOTOR
Tüüp |
V10, 90°, IDS+MPI topeltsissepritse |
Töömaht |
5204 cm3 |
Silindri läbimõõt/kolvikäik |
Ø84,5 × 92,8 mm |
Klapiajam |
Astmeteta reguleeritavad nukkvõllid sisse- ja väljalaskes |
Surveaste |
12,7: 1 |
Maksimaalne võimsus |
449 kW / 610 hj 8000 p/min juures |
Maksimaalne pöördemoment |
560 Nm 6500 p/min juures |
Heitmeklass |
EURO 6 |
Heitgaaside järeltöötlus |
Kaks lambdaanduriga katalüsaatorit |
Jahutussüsteem |
Vee- ja õlijahutid |
Mootori juhtseade |
Bosch MED 17 Master Slave |
Õlitus |
Kuivkarter |
JÕUÜLEKANNE
Tüüp |
Tagarattavedu |
Käigukast |
7-käiguline topeltsiduriga käigukast LDF, käiguvahetuste tunnuskõveraid saab muuta ANIMA abil |
Sidur |
Kahekettaline sidur Ø187 mm |
SUUTLIKKUS
Tippkiirus |
324 km/h |
0–100 km/h aeg |
3,5 s |
0–200 km/h aeg |
9,6 s |
Pidurdusmaa (100-0 km/h) |
32,2 m |
MÕÕTMED
Teljevahe |
2620 mm |
Pikkus |
4520 mm |
Laius |
1933 mm |
(koos välispeeglitega) |
2236 mm |
Kõrgus |
1180 mm |
Rööbe ees |
1668 mm |
Rööbe taga |
1620 mm |
Pöördering |
11,5 m |
Kuivmass |
1509 kg |
Mass/võimsus |
2,47 kg/hj |
Kaalujaotus |
40% ees – 60% taga |
MAHUD
Kütusepaak |
83 l |
Pakiruum |
100 l |
KÜTUSEKULU
WLTP-tsüklis keskmiselt |
13,9 l/100 km |
CO2-heitmehulk |
335 g/km |