Uus tagaveoline Lamborghini Huracán EVO Spyder: nautides elu vabas õhus

  • Tagaveoline (RWD) Huracán EVO laseb nautida vabas õhus sõitmist ja vabadust
  • Võimsus 610 hj (449 kW), pöördemoment 560 Nm, 0–100 km/h kiirendus 3,5 sekundiga ja tippkiirus 324 km/h
  • Spyderi täiustatud disain optimeerib õhutakistust ja surujõudu
  • Stiilipuhas Spyderi kerge pehme katus tagab puhtad vormid ja aerodünaamilise tõhususe nii avatuna kui ka suletuna
  • Katust saab avada-sulgeda kiirusel kuni 50 km/h, vabas õhus sõidu naudingut täiendab Lamborghini vabalthingava V10-mootori hääl

 Automobili Lamborghini esitles uut tagaveolist Huracán EVO Spyderit virtuaalselt, kasutades esimest korda liitreaalsust oma ametlikul veebilehel www.lamborghini.com. Uus V10-mudel annab juhile võimaluse nautida sõitu vabas õhus, kergkonstruktsiooni, tagavedu ja suutlikkusele orienteeritud haardumiskontrolli süsteemi (P-TCS). Olgu katus all või üleval, olgu tegu argisõidu või ringrajaga, on saatjaks vabalthingava V10-jõuallika vaimustav hääl, mille võimsus on sarnaselt kupeeversioonile 610 hj (449 kW) ja pöördemoment 560 Nm. Kiirendus 0–100 km/h võtab aega kõigest 3,5 sekundit ja tippkiirus on kupeega võrdselt 324 km/h. See teeb Spyderist vaistlikult juhitava auto, mis tagab sõidurõõmu traditsioonilisel viisil, mitte tarkvara abil.

Huracán EVO RWD Spyderi erakordselt kerge pehme katus avaldab muljet oma integreerituse ja funktsionaalsusega. Spyder on ehtne Lamborghini nii avatud kui ka suletud katusega, mille mistahes nurga alt vaadates vastupandamatud jooned kinnitavad, et auto on dünaamiline nii väljanägemiselt kui ka sõiduomadustelt. Spyderi kerekuju vähendab õhutakistust ning aerodünaamiline surujõud on võrdne kupee omaga ilma täiendavate aerodünaamikadetailideta, parandades samal ajal tagaveolise auto tasakaalu ja dünaamikat nii suletud kui ka avatud katuse korral.

Stefano Domenicali, Automobili Lamborghini juhatuse esimees ja tegevjuht: „Tagaveoline Huracán EVO Spyder kahekordistab sõidurõõmu, pakkudes ehedat sõidunaudingut koos võimalusega teha seda vabas õhus. Juht on ideaalses ühenduses Lamborghini insenerikunsti pärandiga tänu tagarattaveost johtuvale tagasisidele ja kaasatusele, kus elektroonika sekkumine on viidud miinimumini, võimaldades nautida vabadusetunnet viisil, mida ainult lahtine auto pakkuda suudab.“

Sõidurõõm vabas õhus

Huracán EVO RWD Spyder on spetsiaalselt loodud käituma vastavalt juhi instinktidele. Auto evib suurepäraseid suutlikkusnäitajaid, kuid on eelkõige suunatud juhi sõiduoskustele ja tagaveo omadustele, tagades vahetu füüsilise tagasiside ja juhi pideva hõivatuse. Spetsiaalse häälestusega haardumiskontrolli süsteem P-TCS hoolitseb adrenaliini tekitava suutlikkuse eest igas olukorras, pakkudes pidevat veojõudu ja tagades haardumise ka siis, kui Spyder kiirendab järsust kurvist välja või pärast driftimist. Juhi meeli erutab ka vabalthingava V10-mootori hääl, kui see gaasipedaali vajutamisele reageerib, eriti allalastud katuse korral.

ANIMA–nupp Huracán EVO Spyderi roolil võimaldab juhil valida sõidurežiime, seejuures kalibreeritakse ka P-TCS ümber. STRADA pakub stabiilsust ja turvalisust kõigis oludes, minimeerides tagarataste läbilibisemist ning kehva haardumisega pindadel veojõudu proaktiivselt hallates. SPORT-režiimis võib juht nautida driftimist. Tagarattad saavad kiirendamisel libiseda ja „kaapida“, kuid libisemisnurga kiire kasvu korral piiratakse veojõudu, et juht saaks auto uuesti stabiliseerida ja täielikult enda kontrolli alla. CORSA-režiim optimeerib rataste haarduvust ja auto reaktsioone kurvist väljumisel kiire sõidu tingimustes, maksimeerides dünaamikat ja kiirust.

Huracán EVO RWD Spyderi alumiiniumist ja termoplastidest valmistatud kere paikneb kergel, alumiiniumist ja süsinikkiust hübriidkandmikul, auto kuivmass on 1509 kilo ning massi-võimsuse suhe 2,47 kg/hj. Kaalust 40 protsenti langeb esi- ja 60 protsenti tagasillale, vedrustuses kasutatavad topeltõõtshoovad ja passiivamortisaatorid tagavad juhile optimaalse tagasiside. Sisemise jahutusega ja läbipuuritud teraspidurikettad asuvad põhivarustuse puhul 19-tolliste Kari velgede sees, millele paigaldatakse spetsiaalselt selle auto tarvis valmistatud Pirelli P Zero rehvid. Soovi korral on saadaval ka 20-tollised veljed ja keraamilised süsinikpidurid.

Mõeldud elamise jaoks

Huracán EVO RWD Spyder jätkab V10-mootoriga Lamborghinide jõulist disainistiili esi- ja tagaosa uue kujustusega, mis teeb selge vahe sisse sõsarauto Huracán EVO 4WD Spyderiga. Esiosa ilmestavad uus splitter ja püstribid koos suuremate raamistatud õhuvõtuavadega, kuna läikivmusta tagakaitseraua all paikneb uus, ainult Huracán EVO RWD Spyderile iseloomulik difuusor.

Spyderi pehme katus pakitakse auto tagaossa katte alla kokku 17 sekundiga, seda saab teha isegi kiirusel kuni 50 km/h. Katusematerjali värvivalik täiendab ideaalselt tagaveolise auto kerevorme ja -värve, tagades vestlemiseks ja meelelahutuse nautimiseks piisavalt vaikse sõitjateruumi nii suletud kui ka avatud katuse korral. Mõlemal juhul saab juht elektriliselt avada ka tuulevarjuna toimivat tagaakent – siis kostab V10-mootori ainulaadne heli eriti hästi kätte. Kaks eemaldatavat külgmist tuulevarju tasandavad külgsuunalisi õhukeeriseid ja aerodünaamilist müra, võimaldades vestelda ka suutel kiirustel.

8,4-tollise puutetundliku ekraaniga kasutajaliides Spyderi keskkonsoolis võimaldab hallata kõiki auto funktsioone, pakkudes ka kõikehõlmavat ühenduvust telefonikõnede, internetiühenduse ja Apple CarPlay tarvis.

Huracán EVO RWD Spyder on juhile orienteeritud auto ja elustiilist johtuv valik. Seda täiendavad peaaegu piiramatud võimalused värvide ja viimistluse valikul Lamborghini Ad Personam kaudu, mis laseb omanikul kujundada oma auto täpselt vastavalt oma maitsele.

Lamborghini Huracán EVO RWD Spyderi hinnad ja tarned

Esimestele klientidele tarnitakse uus Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder suvel 2020 järgmiste soovituslike jaehindadega:

Euroopa                175 838 eurot (soovituslik jaehind ilma maksudeta)

Suurbritannia        151 100 naela (soovituslik jaehind ilma maksudeta)

USA                       229 428 dollarit (soovituslik jaehind ilma maksudeta)

Hiina                      2 794 000 jüaani (soovituslik jaehind koos maksudega)

Jaapan                  26 539 635 jeeni (soovituslik jaehind ilma maksudeta)

Tehnilised andmed – Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder

KANDMIK JA KERE

Kandmik

Alumiiniumist ja süsinikust valmistatud hübriidkandmik

Kere

Alumiiniumist ja komposiitmaterjalidest valmistatud kerepaneelid, kvaliteetne pehme katus

Vedrustus

Alumiiniumist topeltõõtsharkidega vedrustus

Vedrud ja amortisaatorid

Terasvedrud ja vedelikamortisaatorid.

Elektromagnetiline amortisaatorite juhtimissüsteem MagneRide saadaval lisana

Elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ECS)

ESC/ABS on seadistadavad ANIMA kaudu, ESC on väljalülitatav

Roolisüsteem

Elektromehaaniline roolivõimendi, muutuva ülekandega roolisüsteem LDS saadaval lisana

Pidurid

Kahekontuuriline hüdrauliline vaakumvõimendiga pidurisüsteem, 8 kolviga alumiiniumsadulad ees, 4 kolviga alumiiniumsadulad taga

Pidurikettad

Spetsiaalse kujuga teraskettad, sisemise jahutusega ja läbipuuritud, ees ∅365 × 34 mm, taga ∅356 × 32 mm

Standardrehvid

Pirelli P Zero 245/35 ZR19 (ees) – 305/35 ZR19 (taga)

Standardveljed

8,5J × 19 (ees) – 11J × 19 (taga)

Peeglid

Elektriajamiga välispeeglid

Turvapadjad

Täissuuruses kaheastmeliselt avanevad eesmised turvapadjad ja eesmise kaasreisija adaptiivturvapadi.

Külgturvapatjadega istmed

MOOTOR

Tüüp

V10, 90°, IDS+MPI topeltsissepritse

Töömaht

5204 cm3

Silindri läbimõõt/kolvikäik

Ø84,5 × 92,8 mm

Klapiajam

Astmeteta reguleeritavad nukkvõllid sisse- ja väljalaskes

Surveaste

12,7: 1

Maksimaalne võimsus

449 kW / 610 hj 8000 p/min juures

Maksimaalne pöördemoment

560 Nm 6500 p/min juures

Heitmeklass

EURO 6

Heitgaaside järeltöötlus

Kaks lambdaanduriga katalüsaatorit

Jahutussüsteem

Vee- ja õlijahutid

Mootori juhtseade

Bosch MED 17 Master Slave

Õlitus

Kuivkarter

JÕUÜLEKANNE

Tüüp

Tagarattavedu

Käigukast

7-käiguline topeltsiduriga käigukast LDF, käiguvahetuste tunnuskõveraid saab muuta ANIMA abil

Sidur

Kahekettaline sidur Ø187 mm

SUUTLIKKUS

Tippkiirus

324 km/h

0–100 km/h aeg

3,5 s

0–200 km/h aeg

9,6 s

Pidurdusmaa (100-0 km/h)

32,2 m

MÕÕTMED

Teljevahe

2620 mm

Pikkus

4520 mm

Laius

1933 mm

(koos välispeeglitega)

2236 mm

Kõrgus

1180 mm

Rööbe ees

1668 mm

Rööbe taga

1620 mm

Pöördering

11,5 m

Kuivmass

1509 kg

Mass/võimsus

2,47 kg/hj

Kaalujaotus

40% ees – 60% taga

MAHUD

Kütusepaak

83 l

Pakiruum

100 l

KÜTUSEKULU

WLTP-tsüklis keskmiselt

13,9 l/100 km

CO2-heitmehulk

335 g/km

 

Lehekülg viimati uuendatud: 28.06.2024